طرز تهیه بریانی مرغ سنتی و ساده با ماست

0

بریانی مرغ یک غذای سنتی و اصیل است که اغلب در کشورهای عربی، پاکستان، هند، ایران و… تهیه می شود و طعم فوق العاده ایی دارد. نوع ادویه ها در طبخ این غذا اهمیت زیادی دارند که در این مقاله ضمن ارائه طرز تهیه بریانی مرغ به طور کامل به معرفی بهترین ادویه ها برای این غذا می پردازیم.

پلوهای مخلوط از محبوب ترین غذاها محسوب می گردند که هر کدام طعم و مزه خاص خود را دارند و با شیوه های مختلفی تهیه می شوند. از جمله پلوهای مخلوط که قبلا آموزش دادیم می توان به رشته پلو، لوبیاپلو، پلو مکزیکی، عدی پلو، باقالی پلو و… اشاره نمود. حال قصد داریم طرز تهیه بریانی مرغ را آموزش دهیم که نوعی پلو مخلوط محسوب می گردد و علاوه بر برنج و مرغ در تهیه آن از ماست و ادویه های مختلف استفاده می شود و یکی از پرطرفدارترین غذاها خصوصا در جنوب کشور می باشد.

طرز تهیه بریانی مرغ

مواد لازم

مرغ : حدود ۴۰۰ گرم

پیاز بزرگ : یک عدد

برنج : سه پیمانه

ماست : یک لیوان

گوجه فرنگی : سه عدد

سیر یا پودر سیر : به مقدار دلخواه

زعفران : به مقدار لازم

ادویه های مناسب برای تهیه این غذا : نمک، فلفل سیاه، فلفل قرمز، زردچوبه، زنجبیل، دارچین، زیره، جوزهندی، میخک و هل

طرز تهیه بریانی مرغ جنوبی

پیاز را خرد کرده و با کمی روغن تفت دهید، سپس تکه های مرغ را اضافه کنید و با هم تفت دهید در این مرحله سیر خرد شده و یا پودر سیر را اضافه کنید حال زمان آن رسیده است که ادویه های ذکر شده در بالا را به مقدار دلخواه اضافه نمایید توجه داشته باشید که میزان این ادویه ها کاملا سلیقه ایی است و شما به دلخواه می توانید هر میزان که تمایل دارید از این ادویه ها استفاده نمایید و بهتر است که هیچ کدام را حذف نکنید تا غذای شما طعم اصیل و واقعی خود را حفظ کند. حال گوجه خرد شده و ماست را نیز اضافه نمایید و ترکیب کنید. درب قابلمه را قرار دهید و اجازه دهید با حرارت ملایم بپزد.

برنج از قبل خیس شده را داخل آبجوش ریخته و بعد از اینکه نیم پز شد آبکش نمایید، زمان آبکش نمودن برنج به ذائقه و عادت شما بستگی دارد. ته دیگ دلخواه را کف قابلمه بچینید و برنج و مواد بریانی آماده شده را به صورت لایه لایه داخل قابلمه بریزید و در آخر زعفران را اضافه کنید و درب قابلمه را ببندید و صبر کنید تا غذای شما دم بکشد.

طرز پخت بریانی مرغ

برای تزیین بریانی مرغ، بعد از اینکه آن را داخل دیس کشیدید با زرشک، خلال پسته و… تزیین نموده و سپس سرو نمایید.

روش تهیه بریانی مرغ

توجه داشته باشید که در طرز تهیه بریانی مرغ می توانید از ادویه آماده بریانی استفاده نمایید که ترکیبی از ادویه های ذکر شده می باشد و ضمن اینکه طعم خوبی به غذا می بخشد استفاده از آن نیز راحت تر است.

روش پخت بریانی مرغ

طرز تهیه بریانی مرغ

امیدواریم این غذای خوشمزه و اصیل را در منزل بپزید و از طعم بی نظیر و فوق العاده آن لذت ببرید. توجه داشته باشید که در هر منطقه ای این غذا با روشی متفاوت تهیه می گردد که دستور پختی که ارائه دادیم یکی از دستورهای ساده و در عین حال خوشمزه برای این غذا می باشد.

اشتراک گذاری

یک نظر دهید