طرز تهیه کیک هل و گلاب خوشمزه برای دورهمی و عصرانه

0

عطر کیک یکی از مهمترین مواردی است که در زمان پخت کیک باید حتما به آن توجه نمایید، کیک هل و گلاب یکی از خوش عطرترین کیک هاست که مطمئنا عاشق طعم و مزه آن می شوید. در ادامه می توانید طرز تهیه کیک هل و گلاب را با یک دستور امتحان شده و عالی ببینید و این کیک خوشمزه را به راحتی در منزل بپزید.

طرز تهیه کیک هل و گلاب

کیک هل و گلاب یکی از بهترین کیک هایی است که می توانید برای پذیرایی از مهمان و یا در مناسبت های مختلف بپزید و از عطر و طعم بی نظیر آن لذت ببرید. این کیک همچنین به دلیل بافت خوبی که دارد می تواند به عنوان کیک شیفون نیز مورد استفاده قرار بگیرد. کیک هل و گلاب مثل کیک سیب و  هویج عطری خاص و ماندگار دارد، پس می تواند انتخاب فوق العاده ایی برای همه مناسبت ها باشد. در ادامه طرز تهیه کیک هل و گلاب را به طور کامل می توانید ببینید.

طرز تهیه کیک هل و گلاب

طرز تهیه کیک هل و گلاب

مواد لازم :

تخم مرغ : ۳ عدد

شکر : یک پیمانه

آرد : دو پیمانه

روغن : یک سوم پیمانه

شیر : یک سوم پیمانه

گلاب : یک سوم پیمانه

بیکینگ پودر : یک قاشق چای خوری

هل : یک قاشق چای خوری

وانیل : یک چهارم قاشق چای خوری

طرز تهیه کیک هل و گلاب خانگی :

برای شروع تخم مرغ ها را حدود پنج دقیقه هم بزنید، سپس وانیل و شکر را اضافه نموده و همچنان هم بزنید تا کرم رنگ و کشدار شود، این مرحله اهمیت زیادی در پخت کیک دارد. همانطور که همزن روشن است، پودر هل را اضافه نمایید و سپس روغن را اضافه نموده و مجددا کمی هم بزنید و در مرحله آخر ترکیب شیر و گلاب را اضافه کرده و همچنان کمی هم بزنید و سپس همزن را خاموش کرده و آرد و بیکینگ پودر را الک نموده و طی سه مرحله اضافه کنید و با لیسک کمی هم بزنید تا یکدست شود. مایه کیک را داخل قالب بیست سانتی که چرب کرده و آرد پاشی نموده اید بریزید و داخل فر ۱۸۰ درجه به مدت ۴۵ تا ۵۰ دقیقه قرار دهید.

پخت کیک هل و گلاب

نکات مهم :

  • حتما مواد را از بیست دقیقه قبل در محیط آشپزخانه قرار دهید تا هم دما شوند.
  • به دلخواه می توانید روی مواد کیک کنجد بپاشید و بعد داخل فر قرار دهید.
  • ترکیب شیر و گلاب باید حدود دو سوم پیمانه یا کمی کمتر باشد، می توانید با توجه به ذائقه خود نسبت آنها راکم یا زیاد کنید.
  • می توانید ماست را در این دستور جایگزین شیر نمایید.
  • دما و زمان پخت کیک در فرهای مختلف متفاوت است، حتما آن را چک نمایید و متناسب با فر خود تنظیم نمایید.
  • در صورت تمایل می توانید در ترکیب این کیک از پودر زعفران نیز استفاده نمایید.

طرز پخت کیک هل و گلاب

توجه کنید که برای پخت این کیک می توانید از قالب با قطر ۲۰ سانتی متر و یا قالب میان تهی استفاده نمایید و یک کیک هل و گلاب خوش طعم و عالی بپزید.

اشتراک گذاری

یک نظر دهید