طرز تهیه دسر سمولینا خوشمزه، دسری شیک و خاص برای مهمانی

0

دسرهای متنوعی برای مهمانی ها و مراسم مختلف تهیه می شود که هر یک طعم و مزه خاص خود را دارند، در این میان دسرهایی که با مواد اولیه سالم تهیه می شوند به دلیل مقوی بودن طرفداران بیشتری دارند. دسر سمولینا یکی از این دسرهای عالی و مقوی است که به راحتی تهیه می گردد و بسیار محبوب و پرطرفدار می باشد. از این رو قصد داریم در این مقاله به طرز تهیه دسر سمولینا با طعم ویژه بپردازیم که مطمئنا مورد توجه شما عزیزان قرار می گیرد.

طرز تهیه دسر سمولینا

تهیه ژله و دسر برای مهمانی ها تبدیل به یکی از عادت های زیبا شده است که سلیقه و هنر میزبان را نشان می دهد، دسر سمولینا یکی از خوشمزه ترین دسر هاست که بسیار راحت نیز تهیه می گردد و همانند انواع کرم کارامل، پاناکوتا و… باید چند ساعتی داخل یخچال بماند تا کاملا بسته شود. این دسر می تواند در کنار کیک و چای یک عصرانه کامل و عالی برای پذیرایی از مهمان باشد. در ادامه طرز تهیه دسر سمولینا را به طور کامل ببینید.

طرز تهیه دسر با بیسکویت پتی بور

مواد لازم :

شیر : ۴ لیوان

شکر : یک لیوان

آرد سمولینا : یک لیوان

کره : یک قاشق غذاخوری

وانیل : یک چهارم قاشق چای خوری

پودر ژلاتین : نصف قاشق چای خوری

بیسکوییت پتی بور : ۲۰ عدد

خامه صبحانه یا قنادی : ۱۰۰ گرم

شکلات تخته ای : ۱۰۰ گرم

طرز تهیه دسر قالبی

طرز تهیه دسر سمولینا با بیسکوییت

ابتدا شیر، آرد سمولینا و شکر را با هم ترکیب کنید و سپس پودر ژلاتین را اضافه نموده و مخلوط کنید، روی حرارت قرار داده و مرتب هم بزنید تا به غلظت برسد، در آخر وانیل و کره را اضافه کرده و حرارت را خاموش کنید.

قالب مناسبی انتخاب کرده، آن را با روغن مایع چرب کنید نصف مواد دسر آماده شده را داخل آن بریزید روی آن بسکوییت بچینید و مجددا باقیمانده مواد را داخل قالب و روی بیسکوییت ها بریزید و در نهایت قالب را به مدت ۶ ساعت در یخچال قرار دهید. بعد از اینکه دسر خوب گرفت، دورش را با کارد آزاد کرده و با کمک یک دیس یا بشقاب دسر را برگردانید.

برای رویه دسر می توانید گاناش تهیه کنید، برای این کار خامه ا روی حرارت غیر مستقیم قرار دهید تا گرم شود و سپس شکلات تخته ای خرد شده را به آن اضافه کنید و تا زمانی که یکدست شود روی حرارت قرار دهید سپس بردارید. زمانی که از حرارت افتاد و گرما نداشت روی دسر بریزید و به دلخواه تزیین نمایید.

طرز تهیه دسر سمولینا قالبی

نکات مهم :

  • می توانید این دسر را در ظرف های تک نفره سرو کنید که راحت تر است و نیاز به برگرداندن ندارد.
  • ژلاتین در این دستور قابل حذف می باشد، اما در صورتی قالبی بودن دسر بهتر است استفاده نمایید.
  • از هر نوع بیسکوییت کم شکر می توانید در تهیه این دسر استفاده کنید.
  • بیسکوییت قابل حذف می باشد اما بودنش طعم و ظاهری زیبا به دسر می بخشد.
  • انتخاب قالب و چگونگی تزیین دسر کاملا سلیقه ایی است.

تهیه دسر با آرد سمولینا

آرد سمولینا دارای خواص بی نظیری همچون سلامت قلب، سلامت سیستم گوارش و… می باشد و دارای آهن، فیبر و پروتئین بالایی است و دسر تهیه شده با این آرد بسیار مقوی است، پس به راحتی و با دستور بالا آن را تهیه نموده و اطمینان داشته باشید که این دسر بسیار مفید و مقوی خصوصا برای کودکان می باشد.

اشتراک گذاری

یک نظر دهید