طرز تهیه کیک صبحانه خانگی با دستور ساده و کامل

0

کیک های صبحانه یکی از خوش طعم ترین و خوشمزه ترین کیک هاست که می توانید آن را به راحتی در منزل تهیه کرده و نوش جان نمایید. این کیک برای عصرانه و دورهمی نیز انتخاب فوق العاده ایی محسوب می گردد. حال در ادامه طرز تهیه کیک صبحانه را با روشی ساده و آسان مطرح می کنیم که مطمئنا می تواند راهنمای مناسبی برای شما عزیزان در جهت پخت این کیک خوشمزه باشد.

طرز پخت کیک صبحانه

پختن کیک یکی از هنرهای جذاب و دوست داشتنی است که اغلب افراد به آن علاقه دارند ما در مطالب قبلی طرز تهیه کیک نسکافه ایی، کیک شکلاتی، کیک هل و گلاب، کیک هویج، کیک شیفون و… را آموزش داده ایم که هر یک طعم و مزه خاص خود را دارند حال می خواهیم روشی راحت و دستوری کامل برای طرز تهیه کیک صبحانه را معرفی کنیم که مطمئنا یکی از راحت ترین و خوشمزه ترین کیک ها محسوب می گردد.

کیک صبحانه خانگی

مواد لازم :

تخم مرغ : ۳ عدد

شیر : نصف لیوان

روغن مایع : نصف لیوان

شکر : دو سوم لیوان

آرد سفید : یک و نیم لیوان

وانیل : یک چهارم قاشق چای خوری

بیکینگ پودر : یک قاشق مربا خوری

طرز تهیه کیک صبحانه ساده و خوشمزه

تخم مرغ ها را با همزن برقی حدود ۵ دقیقه بزنید، سپس شکر و وانیل را اضافه کنید و مجدد هم بزنید تا کاملا کرم رنگ شود، سپس روغن مایع را اضافه کرده و سپس شیر را نیز اضافه نمایید. بعد از یک دقیقه هم زدن، همزن را خاموش کرده، آرد و بیکینگ پودر را الک کرده و به مخلوط اضافه نمایید. سپس با لیسک یا قاشق به آرامی در حدی هم بزنید که مواد کاملا یکدست شوند. قالب مورد نظر را با روغن چرب نمایید و کمی آردپاشی کنید. مایه کیک را داخل قالب بریزید و در صورت تمایل کمی خلال بادام یا کنجد روی آن بپاشید. حال قالب را داخل فر از قبل گرم شده با دمای ۱۸۰ درجه به مدت ۴۰ دقیقه قرار دهید که البته این زمان به فر گاز شما بستگی دارد.

پخت کیک ساده

کیک شما آماده است می توانید آن را بعد از خنک شدن از قالب خارج نمایید و برش دهید و یا به دلخواه تزیین نمایید و سرو نمایید.

طرز تهیه کیک صبحانه شکلاتی

  • توجه داشته باشید که برای ترک خوردن روی کیک، می توانید لبه چاقو را چرب نمایید و قبل از قرار دادن قالب داخل فر روی کیک خط ایجاد نمایید تا بعد از پخت ترک داشته باشید.
  • قالب های مستطیلی شکل مناسب ترین قالب ها برای کیک های صبحانه محسوب می گردند که برای این مقدار مواد می توانید از قالب با  سایز ۱۰ در ۲۶ استفاده نمایید.

طرز تهیه کیک صبحانه ساده

طرز تهیه کیک صبحانه

این مدل کیک که آموزش آن را ارائه دادیم یکی از ساده ترین کیک های صبحانه محسوب می گردد، می توانید یک مقدار از آرد را کم کرده و همان مقدار کاکائو اضافه نمایید تا کیک صبحانه شما شکلاتی شود.

اشتراک گذاری

یک نظر دهید