طرز تهیه مرغ پفکی با پودر سوخاری و ماست

0

مرغ پفکی یا پاپ کورنی یکی از فینگرفودهای بسیار خوشمزه و عالی محسوب می گردد که طرفداران زیادی خصوصا بین کودکان دارد. پخت این مدل مرغ نیز بسیار راحت است و می توان آن را برای مهمانی ها تهیه نمود. طرز تهیه مرغ پفکی که در ادامه معرفی می نماییم یکی از ساده ترین روش های پخت این غذای خوشمزه می باشد.

طرز تهیه مرغ پفکی

مرغ یکی از مواد اولیه پرکاربرد در آشپزی محسوب می گردد که با آن غذاهای متنوعی می توان تهیه کرد. از جمله این غذاهای خوشمزه می توان به خورش مرغ، کیک مرغ، مرغ ترش، کوبیده مرغ، پیراشکی مرغ و… اشاره نمود که هر یک طعم بی نظیری دارند. ما در این مطلب قصد داریم طرز تهیه مرغ پفکی را ارائه دهیم که تا حدودی شبیه به مرغ و ماهی سوخاری و ماهی و میگو پفکی می باشد اما طعم اصلی آن تا حدودی متفاوت است که در ادامه این دستور کامل و آسان را مشاهده می نمایید.

مرغ پفکی رستورانی

مواد لازم :

سینه یا فیله مرغ : یک عدد

ماست : ۳ قاشق غذاخوری

آرد :  سه قاشق غذاخوری

بیکینگ پودر : نصف قاشق چای خوری

آب : ۵ قاشق غذاخوری

پودر سوخاری : به مقدار لازم

سس خردل : یک قاشق غذاخوری

نمک، فلفل، آویشن، پودر سیر، پاپریکا و آبلیمو : به مقدار دلخواه

پخت مرغ پفکی

طرز تهیه مرغ پفکی رستورانی :

سینه مرغ را به صورت مکعبی برش دهید و با سس خردل، نمک، آویشن، پودر سیر، پاپریکا، آبلیمو و یا هر آنچه که باب سلیقه شماست، طعم دار نمایید و به مدت دو تا سه ساعت داخل یخچال قرار دهید. توجه داشته باشید که انتخاب موادی که با آن مرغ را طعم دار می نمایید کاملا سلیقه ایی است و به ذائقه شما بستگی دارد.

طرز تهیه مرغ پفکی

حال در یک ظرف ماست، بیکینگ پودر، آرد و آب را مخلوط نمایید، توجه داشته باشید که مقدار آب باید به حدی باشد که غلظت مواد ترکیبی شما شبیه به ماست شود، پس بهتر است آب را مرحله به مرحله اضافه کنید. حال زمان آن رسیده است که مرغ ها را اضافه کنید و داخل این خمیر بغلطانید. سپس آن را به پودر سوخاری آغشته نموده و در روغن و با حرارت ملایم سرخ کنید. حال شما صاحب مرغ های پفکی خوشمزه با ظاهری زیبا و جذاب خواهید بود که مطمئنا عاشق طعم و مزه آنها می شوید.

طرز پخت مرغ پفکی

مرغ پفکی را می توان با ران یا پاچین مرغ نیز تهیه نمود اما طبخ آن با سینه مرغ پیشنهاد بهتری است که مطمئنا همه افراد با سلایق غذایی مختلف طعم و مزه آن را می پسندند.

اشتراک گذاری

یک نظر دهید