طرز تهیه حلوا زنجبیلی ساده و خوش طعم مجلسی

0

حلوای زنجبیلی یکی از خوشمزه ترین و خوش طعم ترین حلواها محسوب می گردد که برای مراسم مذهبی و مجالس انتخاب فوق العاده ایی است، این حلوا به راحتی تهیه می گردد و عطر بی نظیر آن هر فردی را با هر ذائقه ایی جذب می کند. حال اگر قصد پخت این حلوا را دارید تا پایان این مقاله همراه ما باشید و با طرز تهیه حلوا زنجبیلی آشنا شوید.

حلوا زنجبیلی

پخت حلوا با طعم های متنوع و خاص یکی از بهترین ایده ها برای مجالس و مراسمات مذهبی می باشد، رایج ترین نوع حلوا، حلوا با آرد گندم است که از سال های قبل پختن آن رواج داشته است و طعمی همچون کیک هل و گلاب دارد، اما در سال های اخیر شاهد پختن حلواهایی با طعم های متفاوت هستیم. اگر شما نیز قصد پخت یک حلوای بوتیکی متنوع با طعم عالی را دارید پیشنهاد می کنیم حلوای زنجبیلی را امتحان کنید و سپس اقدام به تزیین حلوا با ایده های جذاب نمایید.

طرز پخت حلوا زنجبیلی

طرز تهیه حلوا زنجبیلی

مواد لازم :

آرد سفید : ۱۵۰ گرم

پودر قند : ۸۰ گرم

روغن جامد : ۸۰ گرم

کره : ۳۰ گرم

پودر هل : نصف قاشق چای خوری

زنجبیل : یک قاشق غذاخوری

طرز تهیه حلوا زنجبیلی مجلسی

آرد را الک کرده و داخل تابه بریزید و تفت دهید، حتما از حرارت ملایم استفاده نمایید، بعد از گذشت حدود ۲۰ تا ۲۵ دقیقه زنجبیل را اضافه کرده و تنها حدود دو دقیقه دیگر تفت دهید، سپس روغن و کره را اضافه کرده و کمی بماند و سپس از روی حرارت برداشته و سپس پودر قند الک شده و پودر هل را اضافه کنید و مخلوط کنید تا یکدست شود. حال حلوا آماده است، می توانید آن را داخل قالب سیلیکونی بریزید و دو تا سه ساعت در یخچال قرار دهید و یا داخل ماهیتابه پیرکس مستطیل بریزید و در یخچال قرار دهید و سپس برش بزنید.

طرز تهیه حلوا زنجبیلی مجلسی

نکات مهم :

  • در صورت تمایل می توانید از پودر گردو، پسته و… در این حلوا استفاده کنید که طعم بهتری به آن می بخشد.
  • در این دستور بهتر است از روغن مایع استفاده نکنید، روغن مایع بافت این حلوا را خراب می کند.
  • به دلخواه می توانید از مقدار دو یا سه قاشق زنجبیل استفاده کنید که در این صورت حلوای شما تند تر خواهد شد.
  • برای تهیه این حلوا بهتر است فقط از آرد سفید قندی استفاده نمایید تا رنگ حلوا تغییری نکند.
  • اگر حلوایی با رنگ سفیدتر می خواهید باید زمان تفت دادن آرد کوتاه تر باشد.

طرز پخت حلوا با زنجبیل

حلوای زنجبیلی که با طرز تهیه آن در این مطلب آشنا شدید یکی از خوشمزه ترین حلواها است که اغلب در تبریز و اطراف آن تهیه می گردد و یکی از حلواهای پرطرفدار این منطقه است، پیشنهاد می کنیم حتما این حلوای خوشمزه را با این دستور پخت تهیه و نوش جان نمایید.

اشتراک گذاری

یک نظر دهید