طرز تهیه کلوچه کدو حلوایی، عصرانه ایی برای روزهای پاییزی

0

کدو حلوایی یکی از خوراکی های خوشمزه و مقوی است که از اوایل فصل پاییز به وفور یافت می شود و بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد از این رو تهیه انواع دسر و کیک با آن بسیار رایج است. بر این اساس قصد داریم در این مقاله به معرفی طرز تهیه کلوچه کدو حلوایی با روشی ساده و آسان بپردازیم که انتخاب مناسبی به عنوان عصرانه و میان وعده برای این روزها محسوب می گردد و می تواند انتخاب مناسبی به عنوان شیرینی شب یلدا نیز باشد.

پخت کلوچه با کدو حلوایی

کلوچه کدو حلوایی یکی از انواع کوکی های خوشمزه و پرطرفدار است که انتخاب مناسبی برای دورهمی و مهمانی ها محسوب می گردد، قبلا آموزش تهیه کاپ کیک کدو حلوایی، دسر کدو حلوایی، کیک کدو حلوایی و… را ارائه داده ایم که هر یک طعم و مزه مخصوص به خود را داشتند، حال می خواهیم طرز تهیه کلوچه کدو حلوایی را ارائه دهیم که مثل یک کیک یا کوکی عالی پاییزی می تواند اولین گزینه برای پذیرایی باشد.

طرز تهیه کلوچه کدو حلوایی

مواد لازم :

  • تخم مرغ : یک عدد
  • شکر : ۲۲۰ گرم
  • کره : ۱۰۰ گرم
  • کدو حلوایی : ۳۰۰ گرم
  • آرد : ۴۵۰ گرم
  • ماست : ۴۰ گرم
  • پودر گردو : ۴ قاشق غذاخوری
  • وانیل : یک چهارم قاشق چای خوری
  • پودر دارچین : یک دوم قاشق مرباخوری
  • بیکینگ پودر : یک قاشق مربا خوری

کلوچه با کدو حلوایی

طرز تهیه کلوچه کدو حلوایی خوشمزه و عالی

برای شروع تمامی مواد اولیه را از نیم ساعت قبل در دمای محیط قرار دهید، ابتدا کدو حلوایی را بخار پز نموده و یا با کمی آب بپزید. بعد از پخت پوست آن را جدا کرده و له نمایید. پوره کدو شما تقریبا ۲۰۰ گرم و حدود یک لیوان می شود.

تخم مرغ و کره را هم بزنید تا کرمی رنگ شود، سپس وانیل و شکر را نیز اضافه کنید و خوب هم بزنید. ماست، پودر گردو و پودر دارچین را اضافه نمایید و در حد ترکیب شدن مخلوط نمایید. نصف آرد الک شده را به همراه بکینگ پودر به مواد اضافه نمایید، سپس پوره کدو حلوایی را اضافه کرده و در نهایت باقیمانده آرد را اضافه کنید. خمیر این کلوچه چسبنده می باشد اما در صورت چسبندگی زیاد می توانید کمی آرد اضافه کنید. حال خمیر را به مدت یک ساعت داخل یخچال قرار دهید. سپس آن را روی تخته آرد پاشی شده باز کنید و با چاقو یا کاتر گرد برش بزنید. روی آن به دلخواه طرح ایجاد کنید و داخل سینی فر بچینید.

برای رومال کلوچه می توانید از ترکیب زرده تخم مرغ، زعفران و ماست استفاده نمایید و روی آن تخم خرفه یا کنجد بریزید.

سینی را داخل فر از قبل گرم شده با ۱۷۰ درجه و مدت ۲۰ تا ۲۵ دقیقه قرار دهید. کلوچه های شما آماده است آن را بعد از خنک شدن نوش جان نمایید.

پخت کلوچه کدو حلوایی

طرز تهیه کلوچه کدو حلوایی

همانطور که ملاحظه نمودید به سادگی  می توانید اقدام به پخت کلوچه های خوشمزه و خوش طعم نمایید و عصرانه ایی دلچسب و عالی تهیه نمایید که حتی کسانی که علاقه ایی به کدو حلوایی ندارند طعم این کلوچه ها را می پسندند.

اشتراک گذاری

یک نظر دهید