تارت انار، شیک ترین دسر برای شب یلدا (طرز تهیه کامل)

0

تارت انار دسر پاییزی خوشمزه ایی است که انتخاب فوق العاده ایی برای شب یلدا به حساب می آید و طعم و مزه بی نظیری دارد. این دسر عالی به راحتی نیز در منزل تهیه می شود و با ظاهر زیبایی که دارد می تواند زینت بخش میز شب یلدا باشد. در ادامه طرز تهیه تارت انار را به صورت کامل و مرحله به مرحله ارائه می دهیم که می تواند یکی از بهترین دستورها برای تهیه این دسر خوشمزه باشد.

طرز تهیه تارت انار خوشمزه

تارت در واقع نوعی شیرینی یا دسر است که از سه بخش خمیر تارت و دو قسمت رویی که شامل کرم و میوه مورد نظر تشکیل شده است و یکی از بهترین انتخاب ها برای پذیرایی از مهمان می باشد. خمیر تارت متفاوت با انواع کیک است و به هیچ عنوان پف کیک را ندارد. کرم تارت نیز بافتی شبیه به کرم کارامل دارد و دارای طعم بی نظیری است که با ترکیب با میوه، ژله و خمیر تارت مزه ایی دلنشین پیدا می کند که کمتر کسی می تواند به راحتی از ان بگذرد. تارت میوه ایی یکی از محبوب ترین مدل های تارت محسوب می گردد که طعم انار آن نیز به دلیل کمی ترش و ملس بودن طرفداران زیادی یافته است. از این رو طرز تهیه تارت انار یکی از دستورهای بی نظیر و عالی است. تارت انار همچون چیز کیک انار انتخاب بسیار خوبی برای شب یلدا نیز محسوب می گردد که در ادامه طرز تهیه آن را ملاحظه می فرمایید.

تارت انار با خمیر خانگی

طرز تهیه تارت انار

روش تهیه خمیر تارت

مواد لازم خمیر  :

آرد سفید : ۲۰۰ گرم

پودر قند : ۳۰ گرم

کره سرد : ۱۰۰ گرم

زرده تخم مرغ : یک عدد

آب : سه قاشق غذاخوری

نمک : به مقدار کم

وانیل : به مقدار کم

روش تهیه خمیر :

آرد، پودر قند، نمک را الک کنید، سپس کره سرد که تازه از یخچال خارج کرده اید را با چاقو خرد نموده و اضافه کنید، با نوک انگشت مخلوط نمایید و سپس زرده تخم مرغ را نیز اضافه کنید. بعد از آن سه قاشق آب و وانیل را نیز اضافه نموده و با انگشت ورز دهید و یا با غذاساز کاملا مخلوط نمایید. اما توجه کنید که این خمیر نیاز به ورز زیاد ندارد، زیرا در این صورت به روغن میفتد. حال خمیر را داخل کیسه فریزر قرار داده و نیم ساعت داخل یخچال بگذارید. سپس خمیر را با وردنه به قطر ۳ میلی باز کنید و داخل قالب تارت به قطر ۲۴ سانت بگذارید و روی آن چنگال بزنید تا پف نکند. حال قالب را به مدت ۲۰ تا ۲۵ دقیقه داخل فر از قبل گرم شده با درجه ۱۸۰ سانتی گراد قرار دهید و در نهایت بعد از سرد شدن خمیر را از قالب جدا کنید.

نکته : برای پف نکردن خمیر می توانید روی آن را با کاغذ روغنی بپوشانید و مقداری حبوبات که داخل نایلون ریخته اید روی آن قرار دهید تا خمیر سنگین شود و بعد از پخت پف نکند.

طرز تهیه خمیر تارت

طرز تهیه تارت انار خانگی

مواد لازم :

زرده تخم مرغ : یک عدد

شیر : یک لیوان

شکر : ۲۵ گرم

آرد ذرت : ۳۰ گرم

کره : یک قاشق غذاخوری

پودر ژله انار : نصف بسته

وانیل : به مقدار کم

تخم مرغ، شکر و وانیل را با همزن زده تا کرم رنگ و کشدار شود. در ظرفی جداگانه شیر، آرد ذرت و پودر ژله را با هم مخلوط کرده و روی حرارت قرار دهید و مدام هم بزنید. حال مواد تخم مرغی را اضافه کرده هم بزنید تا یکدست شود، سپس از روی حرارت بردارید و کره را اضافه کنید و در دمای محیط قرار دهید تا از حرارت بیفتد. سپس آن را روی خمیر تارت بریزید و صبر کنید تا کمی ببندد.

برای لایه آخر می توانید از یک بسته پودر ژله انار و دانه های انار استفاده کنید و یا به جای پودر ژله از ترکیب ژلاتین، آب و شکر استفاده نمایید. یک بسته پودر ژله را با یک و نیم لیوان آب جوش مخلوط کنید و صبر کنید تا نیم بند شود. حال دانه های انار را روی خمیر بریزید و روی آنها را با ژله نیم بند شده بپوشانید و به مدت ۳ تا ۴ ساعت داخل یخچال قرار دهید. بعد از گذشت این زمان تارت انار شما آماده سرو است.

روش تهیه تارت میوه ای

تارت انار شب یلدا

همانطور که ملاحظه نمودید طرز تهیه تارت انار یکی از دستورات راحت و در عین حال خوشمزه و عالی است که می توان برای مناسبت های مختلف خصوصا شب یلدا تهیه نمود و سرو نمود، ضمن اینکه می توانید با دستور بالا تارت میوه های مختلف را نیز تهیه و نوش جان نمایید.

اشتراک گذاری

یک نظر دهید