طرز تهیه کنافه ترکی، دسری شیک و خاص

0

کنافه یکی از محبوب ترین دسرهای عربی می باشد که طرفداران زیادی در کشورهای خاورمیانه دارد و در زبان ترکی به آن کونفه گفته می شود. این شیرینی خوشمزه طعم بسیار لذیذی دارد و انواع آن با مواد اولیه متفاوتی تهیه می گردد. از این رو در این مطلب قصد داریم شما عزیزان را با طرز تهیه کنافه به روشی بسیار راحت و آسان آشنا کنیم.

طرز تهیه کنافه با طعمی خوشمزه و لذیذ

غذاها و دسرهای ترکیه از جمله محبوب ترین خوراکی ها در ایران می باشند، ما در مطالب قبلی به ارائه طرز تهیه ایچلی کوفته ترکیه پرداختیم که مورد توجه شما عزیزان واقع شد، حال می خواهیم دسری خوشمزه و اصیل ترکی را آموزش دهیم. کنافه در واقع یک نوع شیرینی خوشمزه ترکی و عربی به شمار می آید که از طعمی لذیذ و ظاهری زیبا و جذاب برخوردار بوده و به نوعی متعلق به کشورهای منطقه خاورمیانه است. طرز تهیه کنافه خیلی راحت بوده و شما به سادگی می توانید این دسر شیک و زیبا را در منزل تهیه نموده و در کنار خانواده نوش جان نمایید.

شیوه پخت کنافه خوشمزه و خوش طعم

بنابراین اگر تمایل دارید این دسر لذیذ و پرطرفدار را در منزل تهیه کنید و طعم و مزه آن را امتحان نمایید و یا این که تصمیم دارید در مهمانی ها و مجالس خود آن را برای پذیرایی سرو نمایید، پیشنهاد می کنیم که در ادامه این مطلب همراه ما باشید و با نحوه آماده سازی آن آشنا شوید.

مواد مورد نیاز :

  • رشته کادایف یک بسته چهار صد گرمی
  • شکر یک لیوان
  • کره ۲۰۰ گرم
  • پنیر موزارلا ۲۰۰ گرم
  • گلاب ۳ قاشق غذا خوری
  • آب نصف لیوان
  • زعفران دم کرده به میزان مورد نیاز
  • خلال پسته به میزان مورد نیاز

نحوه پخت :

در مرحله اول ابتدا رشته ها را از درون فریزر بیرون آورده تا یخ آن ها ذوب شود. سپس رشته ها را از درون ظرف بیرون آورده و آن ها را کاملا از هم باز کنید تا حالت ریش ریش به خود بگیرند. کره مورد نیاز را نیز از درون یخچال بیرون آورید و درون یک ظرف مناسب بریزید. سپس بر روی حرارت بخار آب قرار دهید تا به شیوه بن ماری ذوب شود.
طرز تهیه کنافه با طعمی لذیذ
در هنگام ذوب شدن کره را به خوبی هم بزنید تا کل آن به خوبی ذوب شود. بعد از این که کره به طور کامل ذوب شد آن را از روی حرارت برداشته و از جوشیدن آن خودداری نمایید.
در گام بعدی کره ذوب شده را بر روی کادایف ها بریزید و با استفاده از دست خود کادایف و کره را به خوبی با هم مخلوط نمایید تا کره به طور کامل به خورد رشته ها برود و رشته ها به خوبی آغشته به کره گردند. آغشته شدن تمامی رشته ها به کره اهمیت زیادی دارد چرا که این امر باعث می شود رشته ها درون قالب کاملا یکدست گردند و به خوبی برشته شوند. در واقع رشته ای که به کره آغشته نشده باشد داخل فر خشک شده و دسر را خراب می کند.
طرز پخت کنافه در منزل

سپس پنیر موزارلا را نیز از درون یخچال بیرون آورده و اجازه دهید تا مقداری بماند و بافت نرمی به خود بگیرد. پنیر موزارلا به دلیل نداشتن نمک گزینه مناسبی برای تهیه کنافه است. برای این کار می توانید هم از موزارلای رنده شده و هم سالم استفاده نمایید. در این جا از موزارلای سالم استفاده شده است که با استفاده از دست باید آن را به صورت تکه های کوچک خورد کنید. همچنین می توانید از موزارلا ورقه هایی تهیه نموده و درون کنافه را به طور مرتب از آن پر کنید.

بعد از آن شکر را داخل یک ظرف مناسب بریزید و حدود نصف لیوان آب به آن اضافه نمایید. کمی صبر کنید تا آب به جوش آید، سپس مقداری آب و شکر را هم بزنید تا شکر به طور کامل درون آب حل گردد.

نحوه تهیه کنافه عربی در منزلزمانی که آب به جوش آمد صبر کنید تا به مدت ده دقیقه در این حالت بماند، بعد زیر حرارت را خاموش کرده و مقداری زعفران دم کرده و مقداری گلاب به آن اضافه نمایید و هم بزنید. سپس شربت آماده شده را کنار قرار داده تا کاملا خنک شود.

در گام بعدی یک قالب مناسب برای کنافه در نظر بگیرید و با استفاده از مقداری کره چرب کنید. سپس نیمی از کادایف ها را داخل قالب بریزید و به خوبی آن ها را در کف قابلمه قرار دهید و با کمک دست کمی آن ها را فشرده نمایید تا طرح قالب را به خود بگیرد. پس از آن پنیر موزارلا را بر روی رشته ها بریزید ولی باید توجه داشته باشید که پنیر نباید با قالب در تماس باشد.

نحوه تهیه کنافه با طعمی بی نظیر باید دور تا دور قالب را رشته قرار دهید و تنها در قسمت وسط آن پنیر بریزید. در پایان تمامی رشته ها را بر روی پنیر بریزید و آن ها را خوب با دست فشار دهید تا کاملا فشرده گردند.

در مرحله بعدی طرز تهیه کنافه فر را روشن کنید و دمای آن را بر روی ۱۸۰ درجه سانتی گراد تنظیم نمایید و صبر کنید تا حدود ۲۰ دقیقه بماند و به طور کامل گرم گردد.

طرز تهیه کنافه عربی با طعمی عالی پس از این که فر به طور کامل داغ شد قالب مورد نظر را در طبقه میانی بگذارید و صبر کنید تا حدود نیم ساعت درون فر بماند و رشته ها رنگ طلایی به خود بگیرند.

پس از گذشت مدت زمان لازم برای پختن کنافه قالب را از درون فر بیرون آورده و گوشه ای قرار دهید تا بماند و کمی خنک شود. سپس قالب را داخل ظرف مناسب برگردانید. بعد از آن از شربت خنک شده بر روی تمامی قسمت های کنافه بریزید و اجازه دهید تا به خوبی جذب آن گردد. سپس روی سطح کنافه را با مقداری خلال پسته تزیین نموده و آن را برش بزنید و همراه با چایی داغ سرو نمایید.

روش تهیه کنافه با طعمی لذیذ و عالی

نکات مهم و کلیدی :

  • اگر تمایل داشته باشید می توانید به دلخواه هنگامی که پنیرها را می ریزید بر روی پنیرها مقدار فراوانی پودر پسته بریزید و سپس رشته ها را اضافه نمایید به این صورت یک کنافه پرملات و بی نظیر خواهید داشت.
  • در صورتی که کنافه در طول مراحل شربت ریزی مقداری سرد شد و پنیر آن کش نیامد می توانید پس از این که شربت را اضافه نمودید کنافه را حدود ۵ دقیقه درون فر بگذارید تا مجددا داغ شود.

دستور تهیه کنافه با طعمی بی نظیر

  • برای قسمت مواد میانی کنافه می توانید در صورت تمایل از مغز پسته یا مغز گردوی خرد شده استفاده نمایید.
  • در صورتی که دسرتان سرد شد می توانید آن را درون فر بگذارید و گرم نمایید.
  • می توانید از شیر عسل نیز برای شربت روی دسر استفاده نمایید.
  • تا جایی که امکان دارد دسر را به صورت گرم میل نمایید زیرا در صورتی که سرد باشد پنیر میانی مواد سفت و بی مزه خواهد بود.

شیوه پخت کنافه عربی

امیدواریم که در مطلب ارائه شده با طرز تهیه کنافه به طور کامل آشنا شده باشید و از این بخش آموزشی نهایت استفاده و لذت را برده باشید.

اشتراک گذاری

یک نظر دهید