طرز تهیه چیز کیک انار برای شب یلدا + ایده های تزیین کیک انار

0

چیز کیک انار یکی از کیک های بسیار خوشمزه و عالی است که می تواند انتخاب مناسب و ایده آلی برای پذیرایی از مهمان ها برای مناسبت های مختلف باشد، این چیز کیک خوشمزه، ظاهر زیبایی دارد و در جشن ها و مهمانی ها زینت بخش میز شما می باشد. بر این اساس قصد داریم در این مطلب به معرفی دستوری امتحان شده در رابطه با طرز تهیه چیز کیک انار بپردازیم که امیدواریم برای شما نیز مفید باشد.

چیز کیک اناری خوشمزه

چیز کیک آن هم با دانه های انار جایگزین مناسبی به عنوان کیک شب یلدا می باشد که آن را می توان با پایه بیسکویت و یا با پایه کیک تهیه نمود که انتخاب آنها کاملا سلیقه ایی است. ما در اینجا طرز تهیه چیز کیک انار با پایه کیک را آموزش می دهیم که شما عزیزان به جای کیک می توانید از بیسکویت نیز استفاده نمایید. در ادامه این دستور کامل و امتحان شده را ملاحظه نمایید و با یکی از بهترین ایده های شب یلدا آشنا شوید.

پخت چیز کیک انار

مواد لازم :

کیک (ساده ، اسفنجی ، شکلاتی و …) به دلخواه
پنیر ماسکارپونه ۲۰۰ گرم (می توان به جای آن ار پنیر خامه ایی استفاده نمود)
خامه صبحانه ۱ بسته
شکر ۴ تا ۵ قاشق غذاخوری
آب انار نصف لیوان
پودر ژلاتین ۱.۵ قاشق غذاخوری
پودر ژله انار ۱ بسته
انار دون شده به میزان لازم

طرز تهیه چیز کیک انار با طعم عالی

برای اولین لایه از کیک با طعم دلخواه استفاده می نماییم. بهتر است کیک را در قالبی که قرار است چیز کیک را داخل آن تهیه کنید، بپزید و یا آن را به همان اندازه برش بزنید. فقط توجه داشته باشید که کیک خیس شکلاتی یا ساده نمی تواند انتخاب مناسبی برای این کار باشد و بهتر است از کیک های ساده یا اسفنجی استفاده کنید.

برای دومین لایه پودر ژلاتین را با آب انار (یا آب سرد) مخلوط و روی حرارت غیر مستقیم قرار داده تا ذرات حل شود . پنیر را کمی با همزن برقی زده بعد شکر و خامه رو اضافه کرده و مجددا کمی با همزن بزنید . پودر ژلاتین حل شده خنک را نیز اضافه نموده و هم بزنید. مخلوط به دست آمده را روی کیک خنک شده بریزید و حدود چهار ساعت در یخچال قرار دهید تا ژله ببندد. بهتر است کیک را از قبل داخل قالب کمربندی قرار داده باشید.

چیز کیک با ژله انار

توجه داشته باشید که به جای خامه صبحانه می توانید از خامه قنادی استفاده کنید که در اینصورت نیاز به شکر کمتری دارید، همچنین می توان به جای پودر ژلاتین از پودر ژله انار یا آلوئه ورا استفاده کنید.

حال برای تهیه لایه سوم یک بسته ژله انار را با یک و نیم لیوان آب جوش روی حرارت غیر مستقیم حل نموده و بعد از خنک شدن، کمی روی ژله ریخته و بعد از اینکه نیم بند شد دانه های انار را ریخته و بقیه ژله را نیز روی آن بریزید و داخل یخچال قرار دهید تا کاملا ببندد.

طرز تهیه کیک با ژله انار

بعد از اینکه ژله کامل بست، اطراف آن را با چاقوی تیز آزاد کرده و کمربند قالب را باز کنید و سپس چیز کیک را با کفگیر مناسب به ظرف اصلی انتقال دهید.

طرز تهیه چیز کیک شب یلداطرز تهیه چیز کیک با انار

این چیز کیک می تواند جایگزین مناسبی به عنوان کیک یا دسر برای شب یلدا باشد که امیدواریم آن را با این دستور تهیه نموده و در کنار اعضا خانواده نوش جان نمایید. شما دوستان علاقه مند همچنین می توانید از دیگر دستورات فوق العاده عالی ما در بخش آشپزی مجله هنر در خانه دیدن نموده و نهایت استفاده را از هر یک ببرید.

اشتراک گذاری

یک نظر دهید