طرز تهیه تارت میوه ای خوشمزه و مجلسی با تزیین بسیار زیبا

0

یکی از انواع شیرینی های خوشمزه و خوش طعم که بسیار پرطرفدار بوده و با استفاده از میوه های متنوع درست می شود تارت میوه می باشد که دارای بافتی ترد بوده و در مدت زمان کوتاهی تهیه می شود. بر همین اساس قصد داریم در این مطلب شما عزیزان را با طرز تهیه تارت میوه به روشی بسیار ساده آشنا کنیم.

طرز تهیه تارت میوه به روشی آسان

تارت میوه از جمله دسرهای لذیذ و بی نظیر بوده که در بین همه افراد محبوب می باشد و از کرمی لطیف و سبک تهیه شده که برعکس انواع کیک ها پف نمی کند. طرز تهیه تارت میوه خیلی آسان و راحت بوده و شما می توانید به راحتی در منزل با در دسترس داشتن میوه های دلخواه آن را خیلی سریع آماده نموده و به عنوان میان وعده ای لذیذ و دلچسب نوش جان نمایید. تارت را می توان مثل دسر لیوانی به صورت تک نفره تهیه نمود و یا همانند دسرهای قالبی در سایز های دلخواه تهیه و سرو نمود.

طریقه درست کردن تارت میوه خوشمزه

این نوع دسر همانند یک کیک خوشمزه برای پذیرایی در مهمانی ها و مجالس مختلف گزینه بسیار مناسبی بوده و به دلیل طعم میوه ای و خوشمزه ای که دارد مورد پسند همه می باشد، بنابراین اگر تمایل دارید با نحوه درست کردن این نوع دسر خوشمزه آشنا شوید تا پایان این مطلب ما را همراهی نمایید. البته توجه داشته باشید که تارت را می توان با میوه های مختلف تهیه نمود، به عنوان مثال می توانید آن را با سیب و دارچین تهیه کنید که طعمی مشابه پای سیب دارد و یا آن را با مخلوطی از میوه ها تهیه کرد که ظاهری شبیه به بشقاب میوه خواهد داشت.

مواد مورد نیاز برای درست کردن خمیر :

  • آرد ۱/۴ پیمانه
  • کره یک بسته ۵۰ الی ۱۰۰ گرمی
  • آب سرد به میزان لازم
  • شکر ۱ تا ۲ قاشق غذا خوری
  • نمک به مقداری خیلی کم

نحوه تهیه :

در مرحله اول ابتدا آرد و شکر را با یکدیگر ترکیب نمایید و بعد کره و کمی نمک را به آن ها اضافه نمایید و مقداری ورز دهید تا خمیر کاملا یکنواختی تشکیل شود که در واقع همانند خرده های نان است. در صورتی که خمیر به میزان زیادی سفت شد کمی آب سرد به آن بیفزایید. سپس خمیر را درون سلفون پیچیده و حدود نیم تا یک ساعت درون یخچال بگذارید.

روش تهیه تارت میوه ای لذیذ

بعد از سپری شدن مدت زمان گفته شده مقداری آرد را بر روی یک سینی و یا یک سطح تمیز پاشیده و بعد خمیر را بر روی آن پهن نمایید و با استفاده از وردنه آن را به طور کامل یکدست نمایید. سپس قالب تارت را بر روی خمیر بگذارید و به میزان بیشتری از مساحت قالب خمیر را برش بزنید. خمیر آماده شده را درون قالب بگذارید و به طور کامل سطح درونی قالب را با استفاده از آن پوشش دهید.

نحوه تهیه تارت میوه در خانه

پس از آن اضافات خمیر را از دور قالب برش زده و گوشه ای قرار دهید. در بخش تحتانی قالب با استفاده از چنگال چند شیار ایجاد نموده تا خمیر به طور کامل بپزد. سپس قالب ها را داخل فر با درجه حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد قرار دهید تا به خوبی بپزد و طلایی رنگ شود. باید توجه داشته باشید که مقدار درجه فر شما به میزان گرمای داخلی فر بستگی دارد. بعد از این که خمیر طلایی رنگ شد زمان آن رسیده که آن ها را از داخل فر خارج نمایید.

طریقه آماده سازی تارت میوه با طعمی لذیذ

مواد مورد نیاز برای درست کردن خامه تارت :

  • آرد ۳ قاشق غذا خوری
  • شیر گرم ۱/۲ پیمانه
  • کره ۱ قاشق غذا خوری
  • زرده تخم مرغ ۵ عدد
  • وانیل ۱ قاشق چای خوری
  • شکر ۳/۴ پیمانه

نحوه آماده سازی :

در ابتدا شکر و زرده تخم مرغ را حدود ۴ دقیقه با استفاده از همزن برقی هم بزنید تا به طور کامل یکنواخت گردند. بعد از آن آرد را اضافه نمایید و مجددا هم بزنید. سپس شیر گرم را به آهستگی و به تدریج به آن بیفزایید و به طور همزمان هم بزنید. مخلوط آماده شده را بر روی حرارت قرار دهید تا به طور کامل با شیر ترکیب گردد.

طریقه آماده سازی تارت میوه با طعمی عالی

پس از ترکیب شدن شیر بلافاصله ظرف را از روی حرارت برداشته و بعد وانیل و کره را به آن بیفزایید و به خوبی هم بزنید. سپس مخلوط آماده شده را به ظرفی دیگر انتقال دهید و بعد روی آن را با استفاده از یک پلاستیک پوشش دهید و درون یخچال قرار دهید تا به طور کامل خنک گردد.

برای تزیین نمودن تارت می توانید از هر نوع میوه فصلی که در آن هستید و آن را می پسندید برای استفاده در این کار بهره ببرید. در این دستور تهیه از میوه هایی همچون توت فرنگی و زغال اخته استفاده شده که در کنار هم طعمی بی نظیر و ملس دارند.

روش درست کردن تارت میوه

در گام بعدی خمیر تارت را از خامه ای که تهیه نمودید پر کرده و بعد روی آن را با استفاده از میوه های دلخواه پوشش دهید. تارت های آماده شده را دوباره درون یخچال بگذارید تا به طور کامل خنک شوند و برای خوردن آماده گردند. در صورت تمایل به جهت این که میوه های شما حالت پژمرده به خود نگیرند می توانید از کمی براق کننده استفاده نمایید. برای این کار براق کننده را با کمی آب ترکیب نمایید و بعد روی میوه را با استفاده از آن پوشش دهید تا بدین صورت براق و شفاف گردند.

تارت میوه علاوه بر طعم خوشمزه ای که دارد به دلیل دارا بودن میوه های متنوع سرشار از خواص فراوان و بخصوص ویتامین است. از این نوع شیرینی می توانید در مجالس و مهمانی های خود به عنوان دسری لذیذ و همه پسند استفاده نمایید.

طرز تهیه تارت میوه با طعمی لذیذ

در مطلب ارائه شده با طرز تهیه تارت میوه به صورت مرحله به مرحله به طور کامل آشنا شدید که امیدواریم مورد پسند شما عزیزان قرار گرفته باشد و بتوانید با یادگیری این بخش آموزشی مطابق با توضیحات گفته شده این دسر محبوب و خوش طعم را در منزل تهیه کرده و نوش جان نمایید.

اشتراک گذاری

یک نظر دهید