برای شب یلدا و ولنتاین کیک ردولوت مخملی بپز

0

کیک ردولوت یکی از کیک های پرطرفدار بین المللی است که در کشورهای مختلف طرفداران خاص خود را دارد، این کیک خوشمزه و پرطرفدار که به اسم کیک مخمل قرمز نیز شناخته می شود انتخاب مناسبی برای شب یلدا، ولنتاین، دورهمی های دوستانه، جشن تولد و حتی عصرانه خانوادگی می باشد و علاوه بر ظاهری زیبا، طعم و مزه ب نظیری نیز دارد. طرز تهیه کیک ردولوت قرمز بر خلاف تصور بسیار راحت است و شما عزیزان به راحتی می توانید در منزل اقدام به پخت آن نمایید.

طرز تهیه کیک قرمز ولنتاین

پخت کیک ردولوت همانند دیگر کیک هاست و رنگ قرمز آن به دلیل ترکیب کاکائو و سرکه سفید می باشد که البته بهتر است از کاکائو با رنگ روشن استفاده نمایید تا نتیجه بهتری بگیرید و در این واقع این کیک نوعی کیک کاکائویی می باشد که با کمی خلاقیت رنگ قرمز جذابی دارد . به همین دلیل به عنوان کیک هندوانه ای شب یلدا و ولنتاین نیز مورد استفاده قرار می گیرد. تزیین کیک های مخمل قرمز نیز کار راحتی است و زیبایی و جذابیت خاصی دارند. در ادامه بیشتر با طرز تهیه کیک ردولوت آشنا خواهید شد.

طرز تهیه کیک قرمز ولنتاین

مواد لازم :

تخم مرغ : ۳ عدد

آرد : دو و نیم پیمانه

شکر : یک و یک چهارم پیمانه

شیر : یک لیوان

روغن مایع : دو سوم لیوان

وانیل : یک چهارم قاشق چای خوری

سرکه سفید : یک قاشق غذاخوری

بیکینگ پودر : یک قاشق مرباخوری

نمک : یک چهارم قاشق چای خوری

پودر کاکائو : یک قاشق مرباخوری

رنگ خوراکی قرمز : یک قاشق چای خوری

طرز تهیه کیک ردولوت قرمز و مخملی با طعم عالی :

ابتدا روغن و شکر را با هم مخلوط کرده و با همزن برقی بزنید، بعد از دو یا سه دقیقه وانیل را ریخته و سپس تخم مرغ ها را یکی یکی اضافه کرده و هر کدام را یک دقیقه هم بزنید. حال مواد خشک شامل آرد، نمک، بیکینگ پودر و کاکائو را با هم مخلوط کنید و بعد از الک کردن اضافه کنید و کمی هم بزنید. در این مرحله به سراغ شیر و سرکه سفید می رویم، آنها را در ظرفی ترکیب نمایید و مخلوط حاصل را به آرامی به مواد اصلی کیک اضافه کنید. در مرحله آخر به سراغ رنگ خوراکی می رویم و ان را به مقدار لازم اضافه کرده و کمی هم می زنیم تا مواد یک دست شود.

حال مواد را داخل قالب می ریزیم. بهتر است اگر دو تا قالب هم اندازه دارید مواد کیک را نصف کرده و به طور همزمان داخل دو قالب بریزید و در فر از قبل گرم شده با درجه ۱۷۰ به مدت ۳۰ دقیقه قرار دهید تا بپزد. در صورت نبود دو قالب می توانید صبر کنید تا کیک اول بپزد و سپس بقیه مواد را داخل همان قالب بریزید.

بعد از خنک شدن کیک ها، بین آنها را با خامه فرم گرفته پر کنید. می توانید در صورت گنبدی شدن کیک، قسمت گنبدی را برش زده و به صورت پودر شده روی خامه بپاشید تا کیک زیبایی داشته باشید.

طرز تهیه کیک ردولوت

نکات مهم :

  • برای پیمانه بهتر است از لیوان فرانسوی دسته دار استفاده کنید.
  • ترکیب کاکائو، سرکه و رنگ خوراکی قرمز، باعث می شود کیک خوشرنگی داشته باشید.
  • در صورتی که از رنگ خوراکی مایع استفاده می کنید، مقدار رنگ بیشتری نسب به ژله ای نیاز خواهید داشت.
  • بهتر است برای این کیک از قالب کمربندی گرد با قطر ۲۱ یا ۲۲ سانتی متر استفاده کنید.
  • این کیک نسبت به دیگر کیک ها، کمی سخت تر برش می خورد، به همین خاطر در دو قالب مجزا تهیه می کنیم.

طرز پخت کیک ردولوت مخملی

طرز تهیه کیک مخملی

کیک ردولوت علاوه بر شب یلدا و ولنتاین برای دیگر مناسبت ها مثل سالگرد ازدواج، جشن تولد، دورهمی و… نیز مناسب است و علاوه بر طعم و مزه عالی، ظاهری زیبا و خاص دارد که می توان آن را با خامه، کیک پودر شده، انواع میوه، شکلات و… تزیین نمود.

اشتراک گذاری

یک نظر دهید