کرم کارامل، لاکچری ترین دسر در مهمانی ها (طرز تهیه کامل)

0

کرم کارامل یکی از دسرهای بین المللی بسیار خوشمزه و پرطرفدار است که انتخاب فوق العاده ایی برای مهمانی ها و جشن ها محسوب می گردد. برای تهیه این دسر رسپی های مختلفی ارائه شده است که ما در این مطلب قصد داریم راحت ترین رسپی را در رابطه با طرز تهیه کرم کارامل خانگی ارائه دهیم که با مواد اولیه در دسترس و با کمترین هزینه تهیه می گردد.

تهیه کرم کارامل با شیر

انواع مختلف دسر جایگاه ویژه ایی در مهمانی ها و مراسم دارند، شما به دلخواه می توانید بعد از سرو غذا، با بستنی، میوه های مختلف، انواع دسر، ژله های متنوع، نوشیدنی های گرم و سرد و… از مهمان ها پذیرایی کنید که انتخاب هر یک از آنها سلیقه ایی است. اما اگر قصد دارید با دسری خوشمزه و پرطرفدار پذیرایی را ادامه دهید، پیشنهاد ما کرم کارامل می باشد که از جمله خوشمزه ترین دسر ها محسوب می گردد و به راحتی نیز تهیه می گردد. در ادامه با طرز تهیه کرم کارامل خوش طعم و عالی آشنا خواهید شد.

طرز تهیه کرم کارامل

مواد لازم :

شکر : ۸ قاشق غذاخوری

آب : ۴ قاشق غذاخوری

تخم مرغ : ۲ عدد

شیر : یک لیوان

وانیل : یک چهارم قاشق چای خوری

طرز تهیه کرم کارامل خانگی :

برای تهیه کارامل ابتدا ۴ قاشق شکر (نصف شکر) را به همراه دو قاشق آب داخل ظرفی بریزید و روی حرارت قرار دهید تا رنگ آن تیره و قهوه ایی شود، توجه داشته باشید که در این مرحله اصلا نباید از قاشق برای هم زدن استفاده کنید و اجازه دهید تا شکر در آب حل شده و ذوب شوند. بعد از تیره شدن شکر، مابقی آب یعنی دو قاشق باقیمانده را اضافه کنید و از روی حرارت برداشته و کف قالب یا ظرف مورد نظرتان بریزید.

طرز تهیه دسر با شیر

برای تهیه کرم، شیر و شکر را داخل ظرفی بریزید و رو حرارت قرار دهید تا شکر ذوب شود، حال در طرف دیگری تخم مرغ ها و وانیل را با همزن دستی هم بزنید و سپس مخلوط شیر و شکر را به تخم مرغ ها اضافه کنید و مرتب هم بزنید. در مرحله بعد مخلوط به دست آمده را از صافی رد کند و داخل قالب روی کارامل بریزید. قالب را با فویل بپوشانید و داخل قابلمه ایی که حدود ۴ سانت آب در حال جوش دارد قرار دهید و درب قابلمه را به مدت ۲۰ دقیقه ببندید. بعد از گذشت این زمان فویل را باز نموده و قالب حاوی دسر کارامل را به مدت ۲۴ ساعت در یخچال قرار دهید.

طرز تهیه کرم کارامل قالبی

بعد از گذشت این مدت با چاقو دیوارهای قالب را از دسر جدا کنید و آن را در طرف مناسب برگردانده و سرو نمایید.

کرم کارامل خانگی

در این دستور از پودر ژلاتین استفاده نشده است اما در صورتی، که شما تمایل دارید کرم زودتر از زمان لازم بسته شود و فرم سفت تری داشته باشد می توانید به مواد اولیه ذکر شده یک قاشق چای خوری ژلاتین نیز اضافه نمایید.

اشتراک گذاری

یک نظر دهید