طرز تهیه اوتمیل، صبحانه ایی که باید آن را امتحان کنید

0

اکثر ما به دنبال صبحانه خاص و مقوی می باشیم که علاوه بر خوشمزه بودن، مقوی نیز باشد، اوتمیل یکی از این خوراکی های خوشمزه است که علاوه بر اینکه طعمی دلنشین دارد، بسیار مقوی و سیر کننده نیز می باشد. اوتمیل در واقع میان وعده ایی عالی محسوب می گردد که از ترکیب جو دو سر پرک با شیر یا آب تهیه می گردد و مصرف آن در وعده صبحانه باعث ایجاد انرژی در طول روز می شود. در ادامه به معرفی طرز تهیه اوتمیل خوشمزه و مقوی می پردازیم.

طرز تهیه اوتمیل

اوتمیل به این دلیل که سرشار از فیبر می باشد، می تواند به عنوان یک سیر کننده قوی برای کسانی که به دنبال خوراکی های رژیمی هستند نیز مورد استفاده قرار بگیرد. این خوراکی دلچسب بسیار مورد توجه ورزشکاران نیز قرار گرفته است و همچون پنکیک از محبوب ترین میان وعده ها خصوصا صبحانه به شمار می رود.

اوتمیل با جو دو سر پرک

مواد لازم :

جو دو سر پرک : ۶ قاشق غذاخوری

شیر : یک لیوان

دارچین : به مقدار دلخواه

دانه چیا : ۲ قاشق غذاخوری

موز : یک عدد

عسل : یک قاشق غذا خوری

بادام یا گردو به مقدار دلخواه

طرز تهیه اوتمیل با شیر :

ابتدا شیر و جو دو سر پرک را ترکیب کنید و روی حرارت قرار دهید، حدود ۵ دقیقه زمان کافیست، سپس از روی حرارت برداشته دارچین، عسل و دانه چیا را اضافه کنید و ترکیب نمایید. موز را به صورت حلقه ایی برش دهید کنار ظرف بچینید. حال در صورت دلخواه می توانید گردو، بادام و یا هر نوع آجیل یا میوه دلخواهی را به ترکیب بالا اضافه نموده و سپس نوش جان نمایید.

اوتمیل با شیر و جو دو سر پرک

توجه داشته باشید که با کمی تغییر در ترکیب اوتمیل می توان از آن به عنوان وعده ایی چاق کننده یا لاغر کننده استفاده نمود. به طور مثال برای تهیه کردن اوتمیل رژیمی بهتر است عسل را حذف نمایید و از شیر کم چرب و آجیل کمتری استفاده نمایید که ترکیب هر یک از این مواد به ذائقه شما بستگی دارد.

اشتراک گذاری

یک نظر دهید