طرز تهیه پنکیک موز صبحانه با طعمی عالی و دوست داشتنی

0

پنکیک یا کیک تابه ای یکی از بهترین انتخاب ها برای صبحانه یا عصرانه می باشد، پنکیک در اصل نوعی کیک نازک و پهن است که در تابه تهیه می شود و اغلب با مربا، عسل، شکلات و… سرو می گردد. البته می توان این کیک های تابه ای نازک را نوعی نان نیز نامید که در هر منطقه ایی با روش خاص خود تهیه می گردد. پنکیک ها انواع مختلفی دارند که پنکیک موزی یکی از رایج ترین و در عین حال خوشمزه ترین نوع آن است.حال اگر شما دوست هنرمند نیز قصد پخت آن را دارید، می توانید در ادامه طرز تهیه پنکیک موز را مشاهده نموده و با استفاده از این دستور پنکیکی عالی و خوش طعم بپزید.

تزیین پنکیک با موز و خامه

برای تهیه پنکیک اغلب از آرد، شیر، شکر و تخم مرغ استفاده شود و چون در مدت زمان کوتاهی تهیه می گردد و آماده سازی آن سریع است می توانید در آغاز صبح آن را تهیه کرده و صبحانه ایی دلچسب را در کنار خانواده تجربه کنید. پنکیک ها همچون انواع کیک ساده وانیلی طرفداران زیادی دارند و اغلب افراد طعم آن را می پسندد. در ادامه طرز تهیه پنکیک موز را با روشی ساده مشاهده کنید و نهایت استفاده را از این دستور امتحان شده ببرید.

طرز تهیه پنکیک ساده با موز

مواد لازم :

تخم مرغ : یک عدد

آرد : یک لیوان

شیر : سه چهارم لیوان

شکر : یک قاشق سوپ خوری

روغن مایع یا کره : دو قاشق غذاخوری

نمک : یک چهارم قاشق غذاخوری

بکینگ پودر : یک قاشق مرباخوری

موز : ۴ عدد

طرز تهیه پنکیک موز برای بچه ها :

برای شروع تخم مرغ را به خوبی با همزن دستی هم بزنید، سپس شیر، روغن مایع و شکر را اضافه کنید و هم بزنید تا یکدست شود. حال آرد، بکینگ پودر و نمک را الک کرده و اضافه کنید و آرام آرام به مواد اضافه نمایید و خوب هم بزنید.

در ظرفی جداگانه دو عدد موز را تکه تکه کرده و با چنگال نرم نمایید و سپس به مواد بالا اضافه کنید. (این مرحله را می توان حذف نمود)

روش تهیه پنکیک صبحانه

حال یک تکه کره خیلی کوچک را کف تابه بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید. حال از مواد به اندازه یک ملاقه برداشته و کف تابه بریزید. صبر کنید تا روی آن دانه دانه شود و حباب بزند، حال وقت آن است که پنکیک را برگردانید تا طرف دیگر آن نیز بپزد. بعد از پخت آن را روی صافی قرار دهید تا خمیر نشود.

طرز تهیه پنکیک موز

بعد از پخت همه پنکیک ها آنها را روی هم قرار دهید و لابه لای آنها برش های نازک موز بگذارید. به دلخواه می توانید از انواع شربت، عسل، مربا، شکلات و… روی پنکیک ها و لابه لای آنها قرار دهید، سپس پنکیک موزی را به تزیین کرده و نوش جان نمایید.

پنکیک موزی برای بچه ها پنکیک با موز برای صبحانه طرز تهیه پنکیک با شیر

مشاهده نمودید که پنکیک موز بسیار راحت و در مدت زمان کوتاهی تهیه می گردد، پس از پخت آن غافل نشوید و در اولین فرصت اقدام به پختن پنکیک با موز نمایید. البته می توانید در بخش آشپزی مجله ما از دیگر دستورات امتحان شده و آموزش های متنوع و جذاب برای پخت انواع کیک، شیرینی، دسر و… دیدن نموده و نهایت استفاده را از هر یک ببرید.

 

اشتراک گذاری

یک نظر دهید