طرز تهیه شیرینی سولی (شیرینی ابری) خانگی با آموزش مرحله به مرحله

0

یکی از انواع خوراکی های خوشمزه و پرطرفدار که در بین افراد بسیار محبوب می باشد شیرینی بوده که در انواع و اقسام مختلف وجود داشته و از طعم های متنوعی برخوردار می باشد. این نوع خوراکی را می توان به صورت حاضری و یا به شکل خانگی به راحتی در منزل با مواد موردنیاز تهیه کرد و میل نمود. در همین زمینه تصمیم داریم در این مطلب به جهت یادگیری شما عزیزان طرز تهیه شیرینی سولی را به روشی ساده آموزش دهیم.

طرز تهیه شیرینی سولی خوشمزه و عالی

شیرینی سولی در واقع نوعی شیرینی خوش طعم بوده که با هزینه بسیار کمی و به راحتی تهیه می گردد. این نوع شیرینی متشکل از دو لایه کیک اسفنجی مستطیلی شکل بوده که با استفاده از خامه سطح آن پوشانده شده و با مواد گوناگونی همچون پودر نارگیل، پسته و یا ترافل های مختلف تزیین می شوند، برای یادگیری طرز تهیه شیرینی سولی یا شیرینی ابری تنها کافی است با بهره مندی از یک روش آموزشی ساده مراحل آن را فرا گرفته و در منزل به راحتی به تهیه آن بپردازید و به عنوان عصرانه ای دلنشین همراه با چای در کنار خانواده نوش جان نمایید.

روش تهیه شیرینی سولی نرم و خوشمزه

بانوانی که به هنر شیرینی پزی علاقه مند هستند و در این رشته مهارت دارند همواره سعی دارند در مهمانی ها و مجالس مختلف با استفاده از هنر دست خود به پخت شیرینی پرداخته و از مهمانان خود پذیرایی نمایند. شیرینی سولی نیز همانند نون خامه ایی یکی از شیرینی های تر محسوب می گردد که طرفداران زیادی دارد و البته به راحتی می توان آن را در منزل تهیه نمود. اگر تمایل دارید نحوه تهیه این نوع شیرینی خوشمزه را به صورت اصولی و ساده نیز در منزل یاد بگیرید و بپزید پیشنهاد می کنیم تا پایان این مطلب ما را همراهی کنید.

طرز تهیه شیرینی سولی با طعمی عالی

مواد مورد نیاز

  • آرد سفید ۱۱۰ گرم
  • خامه قنادی ۵۰۰ گرم
  • تخم مرغ ۴ عدد
  • آرد نشاسته ذرت ۱۰ گرم
  • آب جوش ۲ قاشق غذا خوری
  • پودر قند ۱۲۰ گرم
  • وانیل ۱/۴ قاشق غذا خوری
  • عسل یک قاشق غذا خوری
  • بیکینگ پودر یک قاشق چای خوری

مراحل آماده سازی و پخت

در گام اول قالب مورد نظر که در اندازه ۳۰ در ۴۰ می باشد را با استفاده از روغن به طور کامل چرب نمایید و سپس کف قالب را با کمک یک کاغذ روغنی به طور منظم کاملا پوشش دهید.

سپس برای آغاز کار سفیده و زرده تخم مرغ ها را از یکدیگر جدا سازی نمایید. قسمت سفیده تخم مرغ را با استفاده از همزن تا وقتی که به خوبی فرم و حالت بگیرد به طور کامل مخلوط کرده و هم بزنید و به منظور این که شکل خود را از دست ندهد آن را درون یخچال قرار دهید.

طرز پخت شیرینی سولی لذیذ

در ادامه زرده های تخم مرغ را همراه با وانیل و پودر قند به مدت ۸ دقیقه با کمک همزن ترکیب نموده و در آخر دو قاشق آب جوش و عسل را نیز به مواد کیک اضافه نمایید. اکنون مایعی غلیظ بدست آمده که حالتی کشدار دارد. در این گام بایستی سفیده تخم مرغ حالت گرفته را به دیگر مواد بیفزایید. این عمل را به آهستگی و بدون هیچ عجله ای انجام دهید تا پف مواد از دست نرود.

در مرحله بعدی طرز تهیه شیرینی سولی نوبت اضافه نمودن مواد خشک کیک یعنی آرد سفید، آرد نشاسته ذرت و بیکینگ پودر رسیده است که باید به طور همزمان آن ها را بر روی مواد کیک الک نمایید و به آهستگی به صورت دورانی ترکیب کنید تا خمیر اصلی شیرینی سولی بدست آید.

نحوه آماده سازی شیرینی سولی در خانه

مواد آماده شده را درون قالب موردنظر ریخته و به شکل مرتب آن را درون کل قالب پخش کنید، به منظور مطمئن شدن از این عمل قالب را دو دفعه بر روی میز کار بکوبید و بعد آن را درون فر با میزان دمای ۲۲۰ درجه سانتی گراد به مدت زمان ۱۰ دقیقه قرار دهید تا به طور کامل بپزد. پس از گذشت زمان موردنظر شیرینی را از فر بیرون آورده و با یک سینی دیگر آن را بپوشانید و به مدت ۲۰ دقیقه به آن زمان دهید تا شیرینی بدون این که حالت خشکی بگیرد به آرامی خنک شود.

طرز تهیه شیرینی سولی خوشمزه

اکنون نوبت تزیین و زیبا سازی کیک رسیده است. برای این کار باید به منظور خامه کشی کیک را از قسمت وسط به دو تکه یکسان تقسیم بندی نمایید. روی سطح شیرینی را خامه بزنید و سپس بخش دیگر کیک را بر روی خامه قرار دهید و با کمک دست کمی فشار دهید تا مقداری منسجم گردد. پس از آن سطح رویه شیرینی را با خامه به طور کامل پوشش دهید. سپس شیرینی را به شکل مستطیل های منظم قسمت بندی کنید و با استفاده از پودر نارگیل، پودر پسته و همچنین ترافل های رنگی تزیین و دیزاین نمایید و بعد در کنار خانواده نوش جان کنید.

نحوه پخت شیرینی سولی با طعمی عالی

نکات کلیدی و مهم در زمان پخت کیک

  • باید این نکته را مدنظر داشته باشید که قسمت جداره های قالب کیک را نباید با روغن چرب نمایید.
  • دقت داشته باشید که شیرینی سولی یا شیرینی ابری اصل به شکل مستطیلی برش خورده می شود و سطح آن با پودر پسته یا پودر نارگیل تزیین می گردد.
  • خامه قنادی آماده پس از گذراندن مرحله یخ زدایی بایستی با استفاده از همزن برقی با دور تند ترکیب شود تا وقتی که اثر پره همزن بر روی خامه باقی بماند. این حالت نشان دهنده این است که خامه شیرینی آماده شده است.
  • پس از این که شیرینی ها را برش زدید حدود ۳ الی ۴ ساعت آن ها را داخل یخچال بگذارید و بعد برای پذیرایی سرو نمایید.
  • باید دقت داشته باشید که بخش زیاد خامه در میان دو لایه شیرینی سولی قرار گرفته می شود و سطح کار در حد پوشش دهی کیک و تزیین، خامه زده می شود.

روش پخت شیرینی سولی با طعمی بی نظیر

در مطلب ارائه شده طرز تهیه شیرینی سولی را به صورت مرحله به مرحله همراه با نکات لازم جهت خوشمزه شدن آن را آموزش دادیم که امیدواریم مورد توجه و پسندتان قرار گرفته باشد و نهایت استفاده را از این بخش آموزشی برده باشید.

اشتراک گذاری

یک نظر دهید