طرز تهیه لگیمات با ماست و آرد گندم برای ماه رمضان

0

لگیمات یکی از شیرینی های عربی بسیار خوشمزه است که به نام های لقیمات، لقمه قاضی و… نیز معروف است و در همه جای ایران و خصوصا جنوب کشور تهیه می گردد و طرفداران زیادی دارد. این شیرینی خوشمزه روش های پخت متفاوتی دارد که در این مطلب قصد داریم آسان ترین روش برای طرز تهیه لگیمات را ارائه دهیم.

لگیمات انتخاب فوق العاده ایی برای ماه رمضان و سفره افطار می باشد که ظاهری شبیه به بامیه عربی دارد ولی طعم و مزه آن کاملا با زولبیا و بامیه متفاوت است و یکی از پیشنهاد های فوق العاده برای ماه رمضان می باشد که البته در تمام طول سال تهیه می گردد و پخت آن زمان خاصی ندارد. این شیرینی دستور تهیه های مختلفی دارد که می توان در تهیه آن به جای شربت از شیره و یا حتی عسل استفاده نمود. در ادامه طرز تهیه لگیمات خوش طعم و عالی را مشاهده می نمایید.

پخت شیرینی لگیمات با آرد گندم

مواد لازم :

آرد سفید : ۳۰۰ گرم

روغن مایع : ۳۰ گرم

ماست : ۶۰ گرم

نشاسته ذرت : ۳۰ گرم

شیر خشک : ۳۰ گرم

شکر : ۳۰ گرم

پودر خمیر مایه : ۷ گرم

شربت بار به مقدار لازم

طرز تهیه شیرینی لگیمات عربی

آرد الک شده، شیر خشک، نشاسته، شکر، ماست، روغن و خمیر مایه را با هم مخلوط کرده و سپس آب ولرم را کم کم اضافه کنید و ترکیب نمایید. روی خمیر را بپوشانید و اجازه دهید دو تا سه ساعت در محیط استراحت کند. بعد از این زمان پف خمیر را بگیرید و با قاشق هم بزنید. حال در طرفی مناسب روغن بریزید و روی حرارت کم بگذارید تا گرم شود. بعد از اینکه روغن داغ شد ابتدا قاشق را داخل روغن بزنید و سپس از مواد بردارید و داخل روغن بریزید. در صورت تمایل می توانید از قالب نیز استفاده نمایید. بعد از اینکه شیرینی ها سرخ شدن آنها را از روغن خارج نموده روی صافی قرار دهید تا روغن اضافه گرفته شود. سپس حدود سه تا پنج دقیقه داخل شربت بار خنک قرار دهید تا شیرینی آماده شود و در صورت تمایل می توانید آن را با کنجد و یا پودر پسته و نارگیل تزیین کنید.

شیرینی لگیمات خانگی

برای تهیه شربت بار دو لیوان شکر را با یک لیوان آب را داخل ظرفی بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا زمانی که شکر حل شود، سپس یک قاشق مرباخوری آبلیمو و کمی گلوکز اضافه کنید و اجازه دهید ۱۵ دقیقه بماند تا به غلظت برسد. سپس کمی زعفران و هل و حدود دو قاشق گلاب اضافه کنید و از روی حرارت بردارید تا خنک شود.

پخت لگیمات با ماست

توجه داشته باشید که شیر خشک قابل حذف کردن است اما با وجود شیر خشک و نشاسته لگیمات شما ترد تر خواهد شد. در صورتی که شیرینی لگیمات شما ترک خورد ممکن است خمیر بیش از حد سفت بوده باشد و یا آن را با روغنی که با حرارت بالا داغ شده است سرخ نموده اید. بهتر است روغن با حرارت کم و آرام آرام داغ شود.

طرز تهیه لگیمات

شیرینی لگیمات یکی از بهترین و خوشمزه ترین شیرینی های عربی و جنوبی است که همانطور که مشاهده نمودید روش تهیه ساده ایی دارد و شما می توانید برای مهمانی های مختلف آن را تهیه نمایید، دستور بالا یکی از بهترین دستورات در این زمینه است که با رعایت همه نکات آن اطمینان داشته باشید که یکی شیرینی فوق العاده و عالی را تجربه خواهید نمود.

اشتراک گذاری

یک نظر دهید