ساده ترین روش برای خامه کشی کیک تولد خانگی

0

یکی از انواع کارهایی که به منظور زیبایی بخشیدن و خوشمزه تر شدن بر روی انواع کیک صورت می گیرد کاور کردن و یا پوشش دادن کیک با استفاده از خامه است که پس از پختن کیک انجام می گیرد و باعث می شود کیک از لحاظ ظاهری بسیار تمیز و یکدست به نظر آید، در همین زمینه قصد داریم در این مطلب شما عزیزان با روشی ساده برای خامه کشی کیک آشنا کنیم.

آموزش خامه کشی کیک

بسیاری از افراد بعد از پختن کیک موردنظر تمایل دارند برای این که کیک ظاهری کاملا یکدست و زیبا داشته باشد و بتوانند به راحتی آن را تزیین نمایند با استفاده از خامه کیک خود را پوشش می دهند. خامه کشی کیک بسیار ساده و راحت بوده و تنها کافی است با کمی دقت و حوصله به انجام آن بپردازید.

نحوه کاور کردن کیک با خامه

اغلب بانوان کدبانو و خوش سلیقه با توجه به مهارتی که در شیرینی پزی دارند در مهمانی ها و دورهمی های خود به پختن کیک می پردازند و برای شکیل کردن و جذاب کردن ظاهر کیک به کاور کردن آن با استفاه از خامه می پردازند. اگر تمایل دارید در این زمینه با روشی ساده و راحت آشنا شوید پیشنهاد می کنیم تا پایان ما را همراهی نموده و با نحوه پوشش دادن کیک با استفاده از خامه آشنا شوید.

آموزش خامه کشی کیک خانگی

مواد مورد نیاز :

  • کیک اسفنجی ساده ۲ عدد
  • شربت بار کیک
  • باترکریم

مراحل کاور کردن کیک با خامه :

در این روش باید از دو نوع کیک استفاده نمایید که در پایان یک کیک ۴ طبقه خواهید داشت. یک نوع از کیک ها اسفنجی وانیلی بوده که از وسط به دو نیم تقسیم شده است و دیگری کیک اسفنجی شکلاتی می باشد که آن را نیز باید از قسمت وسط برش دهید.

شیوه خامه کشی کیک تولد

در گام اول ابتدا باید سایز بندی و برش خوردن دور کیک انجام گیرد. برای این کار مطابق با اندازه ای که مدنظرتان بوده یک عدد قالب گرد و یا چهار گوش با اندازه دلخواه را بر روی کیک قرار دهید و با کمک چاقو اره ای دور تا دور کیک را متناسب با قالب برش بزنید. این مرحله را برای کل لایه های کیک انجام بدهید و بعد آن را کنار بگذارید.

پس از آن قالب موردنظر را بر روی یک کاغذ کلفت یا مقوا برگردانید و دور قالب را خط بکشید و با استفاده از قیچی کاغذ را برش بزنید. این کاغذ در واقع برای قسمت زیر کیک مورد استفاده قرار می گیرد تا به این طریق کیک در زمان تزیین و خامه کشیدن لیز نخورد و به راحتی جابجا گردد.

نحوه زدن خامه روی کیک خانگی

برای تزیین نمودن کیک در صورتی که صفحه گردنده نداشته باشید می توانید از یک سینی ساده برای این کار استفاده نمایید. کاغذ برش زده را در قسمت وسط سینی بگذارید و کمی از باترکریم را وسط کاغذ بمالید.

بعد اولین لایه کیک را بر روی کاغذ بگذارید و به این صورت کیک دیگر از روی کاغذ تکان نخواهد خورد. بعد از گذاشتن اولین لایه کیک باید شربت را بر روی سطح کیک بمالید. این کار به این خاطر انجام می گیرد که کیک بعد از آماده سازی مرطوب و نرم بماند. با کمک قلمو کمی از شربت بار کیک را بر روی لایه کیک بمالید.

آموزش زدن خامه روی کیک خانگی

در مرحله بعدی لایه ای از باترکریم را بر روی سطح کیک بمالید و با کمک یک پالت آن را صاف نمایید. میزان باترکریم به دلخواه بوده و می توانید مطابق با سلیقه شخصی خود آن را به صورت کم و زیاد بمالید. بعد از آن لایه بعدی کیک را با استفاده از شربت مرطوب نموده و بر روی لایه اول قرار دهید و سپس روی سطح آن باترکریم بمالید و تمامی این مراحل را برای لایه های بعدی کیک انجام بدهید.

در هنگام قرار دادن آخرین لایه کیک باید به یاد داشته باشید که آخرین لایه کیک باید حتما به صورت برعکس بر روی کیک قرار گرفته شود. بعد از قرار دادن تمامی لایه ها نوبت به پوشش دادن سطح بیرونی و دیواره های کیک می رسد. برای این کار مقدار زیادی باترکریم برداشته و بر روی کیک بمالید و با استفاده از پالت به سطح کیک و دیواره های آن بمالید تا بدین صورت کیک به شکل لایه ای نازک از باترکریم پوشیده شود.

آموزش خامه زنی کیک در خانه

در پوشش اولیه کیک با باترکریم لازم نیست کیک به شکل کامل و یکدست پوشیده شود چرا که پوشیده شدن کیک با لایه ای یکدست و نازک از باترکریم کافی می باشد. بعد از این که کیک را یک لایه پوشش دادید آن را درون یخچال به مدت ۲ تا ۳ ساعت قرار دهید تا بدین گونه کیک و باترکریم به طور کامل خنک شود. در صورت عجله داشتن می توانید کیک را حدود نیم ساعت درون یخچال بگذارید.

شیوه زدن خامه روی کیک تولد

بعد از این که کیک به طور کامل خنک شد به شکلی که با لمس انگشت دست باترکریم به آن نچسبد می توانید پوشش نهایی کیک را با استفاده از باترکریم شروع کنید. سپس میزان بیشتری باترکریم را به دیواره ها و سطح کیک بمالید و با استفاده از پالت خیلی آرام به دور کیک بمالید تا بدین صورت سطحی کاملا صاف و یکنواخت بدست آید. برای بدست آوردن یک نوع کیک کاملا یکدست احتیاج به تمرین و تجربه دارید و امکان دارد برای اولین بار به این نتیجه نرسید.

بعد از پوشاندن کامل کیک به شکلی که حس کردید کیک به طور کامل و یکدست با باترکریم پوشیده شده کیک را به درون یخچال انتقال دهید تا به طور کامل خنک گردد و بعد از آن کیک برای اجرای هر نوع تزیین کاملا آماده می باشد. در صورت تمایل می توانید سطح کیک و دیواره های آن را با استفاده از فوندانت و یا گل های خامه ای و یا هر طرح دلخواهی تزیین نمایید.

آموزش پوشش دادن کیک با خامه

امیدواریم که در مطلب ارائه شده با نحوه خامه کشی کیک به طور کامل آشنا شده باشید و از توضیحات گفته شده نهایت استفاده را برده باشید.

اشتراک گذاری

یک نظر دهید