بدون تخم مرغ یک کیک خوشمزه و عالی بپز

0

شاید برای شما نیز پیش آمده باشد که هوس پخت کیک خانگی کرده باشید اما متوجه شوید که در یخچال تخم مرغ ندارید و با ناراحتی از پخت کیک منصرف شوید، اما نگران نباشید دیگر این قضیه تکرار نمی شود و با دستور پختی که امروز ارائه می دهیم می توانید اقدام به تهیه کیک بدون تخم مرغ نمایید و به راحتی صاحب یک کیک خوشمزه شوید در ادامه همراه ما باشید و با دستور پخت این کیک آشنا شوید

کیک شکلاتی بی تخم مرغ

تجربه پخت کیک خانگی خوشمزه و خوش طعم یکی از بهترین تجربه ها می باشد، ما در مطالب قبلی سعی کردیم آموزش هایی در زمینه تهیه کیک گردویی، کیک اسفنجی، کیک شکلاتی، کیک کدو حلوایی، کیک خیس، کیک ماست، کیک هویج و… ارائه دادیم که تخم مرغ جر مواد اولیه همه این کیک ها بود. حال می خواهیم روشی جذاب برای تهیه کیک بدون تخم مرغ را معرفی کنیم که مطمئنا این دستور پخت نیز مورد توجه شما عزیزان قرار می گیرد.

طرز تهیه کیک بدون تخم مرغ

مواد لازم :

شیر : ۲۵۰ گرم

شکر : ۱۵۰ گرم

روغن مایع : ۵۰ گرم

آرد سفید : ۲۲۵ گرم

سرکه : یک قاشق غذاخوری

پودر کاکائو : دو قاشق غذاخوری

وانیل : یک چهارم قاشق چای خوری

بیکینگ پودر : ۵ گرم

طرز تهیه کیک بدون تخم مرغ :

ابتدا تمامی مواد اولیه را بیرون از یخچال قرار دهید تا مواد با محیط، هم دما شوند سپس برای شروع پخت کیک شیر، روغن، شکر، سرکه و وانیل را مخلوط کنید و با همزن بزنید تا کاملا یکدست شوند. حال مواد باقیمانده را با هم ترکیب نموده و سه بار الک کنید و به مخلوط بالا اضافه نمایید و کمی هم بزنید تا مواد کاملا مخلوط بشوند.

حال قالبی با قطر حدود ۱۸ سانت را کاملا چرب و آرد پاشی نمایید و مایه کیک را داخل آن بریزید و در فر که از قبل با دمای ۱۸۰ درجه گرم شده است قرار دهید. حدود ۴۵ دقیقه بعد کیک را با خلال دندان تست نمایید و سپس از فر خارج نموده و صبر کنید تا خنک شده و سرو نمایید.

کیک خانگی شکلاتی

نکات مهم :

  • سرکه تاثیری در طعم کیک ندارد و صرفا بخاطر پف کردن کیک از آن استفاده می شود.
  • می توانید به جای سرکه، از همان مقدار آبلیمو استفاده نمایید.
  • در صورتی که طرفدار کیک های شیرین هستید می توانید ۱۰ تا ۲۰ گرم مقدار شکر را بیشتر کنید.
  • سطح کیک را به دلخواه با انواع کرم یا شکلات تزیین کنید.
  • در صورت تمایل کاکائو را حذف نموده و به جای آن از همان مقدار آرد سفید استفاده نمایید.

طرز تهیه کیک بی تخم مرغ

همانطور که مشاهده نمودید به راحتی و با مواد اولیه کم و ساده می توانید یک کیک خوشمزه و عالی بپزید و در کنار عزیزانتان نوش جان نمایید. اگر این دستور پخت مورد توجه شما عزیزان قرار گرفت پیشنهاد می کنیم برای مشاهده دیگر آموزش های جدید و متنوع ما بر روی پخت کیک کلیک نمایید و خوشمزه ترین کیک خانگی را بپزید.

اشتراک گذاری

یک نظر دهید