طرز تهیه کیک سیب و هویج ساده، خوشمزه ترین کیک عصرانه

0

کیک سیب و هویج یکی از خوشمزه ترین کیک هاست که بسیار راحت و ساده تهیه می گردد و انتخاب مناسبی برای عصرانه و دورهمی می باشد، این کیک بافتی نرم و عالی دارد و مطمئنا افراد با ذائقه های مختلف عطر و طعم بی نظیر آن را می پسندند. در ادامه همراه ما باشید و با طرز تهیه کیک سیب و هویج با دستور کامل و مرحله به مرحله آشنا شوید.

کیک سیب و هویج

کیک هایی که با میوه های مختلف تهیه می شوند از جمله خوشمزه ترین کیک های خانگی هستند که در میان آنها کیک توت فرنگی، کیک موزی، کیک کدو حلوایی، کیک پرتقال، کیک سیب و دارچین، کیک هویج و… طرفداران بیشتری دارند که روش تهیه اغلب آنها را قبلا ارائه داده ایم. حال می خواهیم طرز تهیه کیک سیب و هویج که یکی از کیک های ترکیبی بسیار خوشمزه است را ارائه دهیم که یکی از کیک های خانگی فوق العاده محسوب می گردد و از جمله محبوب ترین و ساده ترین مدل های کیک با میوه است.

طرز تهیه کیک سیب و هویج

مواد لازم :

تخم مرغ : ۴ عدد

شکر: ۳۱۰ گرم

روغن مایع : ۱۵۰ میلی

آرد سفید: ۲۳۰ گرم

بیکینگ پودر : ۵ گرم

وانیل : یک چهارم قاشق چای خوری

هویج رنده شده : ۱۰۰ گرم (یک لیوان)

سیب رنده شده : ۱۶۰ گرم (یک لیوان)

گردو خرد شده : به مقدار دلخواه

پودر دارچین : یک قاشق غذاخوری

طرز تهیه کیک سیب و هویج و گردو

برای شروع تخم مرغ ها را در ظرف مناسبی بشکنید و شروع به هم زدن کنید، کمی که تغییر رنگ داد شکر و وانیل را نیز اضافه کنید و مجددا هم بزنید تا حالت کرمی و کشدار داشته باشد و خوب پف کند. حال روغن را اضافه کنید و مجددا با همزن کمی بزنید. در این مرحله همزن را خاموش نمایید، آرد بکینگ پودر و دارچین را مخلوط کنید و سه بار الک نمایید، سپس به مواد اضافه کرده و با لیسک به آرامی هم بزنید. سیب و هویج رنده شده و گردوی خرد شده را نیز اضافه کنید و مخلوط نمایید. مواد را داخل قالبی که چرب و آرد پاشی نموده اید بریزید و قالب را داخل فر که از یک ربع قبل با درجه ۱۸۰ گرم نموده اید قرار دهید. بعد از حدود ۴۰ تا ۵۰ دقیقه کیک آماده است که این زمان به نوع فر شما بستگی دارد و لازم است که آن را چک کنید. بعد از خارج کردن قالب از فر، صبر کنید تا کیک خنک شود سپس آن را از قالب جدا کنید.

تزیین کیک سیب و هویج

برای تزیین کیک سیب و هویج می توانید از پودر قند، خامه، شکلات، برش هایی از سیب یا هویج و… استفاده نمایید. تصاویر زیر ایده های خوبی در این زمینه هستند.

طرز تهیه کیک سیب و هویج

تزیین کیک هویج

طرز تهیه کیک سیب و هویج

طرز تهیه کیک خانگی با هویج

پخت کیک سیب و هویج و گردو

نکات مهم پخت کیک

  • تمامی مواد اولیه را از نیم ساعت قبل در محیط آشپزخانه قرار دهید تا هم دما شوند.
  • مقدار دارچین این کیک اختیاری است و با توجه به ذائقه می توانید آن را کم یا زیاد نمایید.
  • این مقدار مواد مناسب قالب کیک ۲۵ سانتی است، در صورت بزرگ تر بودن قالب کیک مواد را با نسبت های ذکر شده بیشتر کنید.
  • قالب میان تهی بهترین انتخاب برای کیک های میوه ایی است که می توانید از آن استفاده کنید.
  • در این دستور گردو قابل حذف می باشد، اما در صورت استفاده آن را با یک قاشق آرد مخلوط کنید تا داخل کیک ته نشین نشوند.
  • ازا ین نکته غافل نشوید که درجه فر و مدت زمان پخت کیک در فر گازهای مختلف کاملا متفاوت است.

پخت کیک با هویج و سیب

کیک سیب و هویج که دستور پخت آن را ملاحظه نمودید یکی از کیک های فوق العاده خوشمزه است که برای مهمانی، دورهمی، جشن تولد و وعده عصرانه انتخاب بی نظیری می باشد و مطمئنا بعد از یکبار امتحان، طرفدار همیشگی آن خواهید بود.

اشتراک گذاری

یک نظر دهید