طرز تهیه کیک شیفون با پف زیاد برای خامه کشی

0

کیک شیفون بهترین انتخاب به عنوان کیک پایه برای خامه کشی و تزیین می باشد، این مدل کیک به دلیل بافت نرم و سبکی که دارد انتخاب اول کسانی است که قصد تزیین کیک را دارند. بر این اساس قصد داریم در این مقاله یکی از بهترین و کامل ترین دستورات در زمینه طرز تهیه کیک شیفون را معرفی کنیم که مطمئنا می تواند راهنمای خوبی برای شما عزیزان در جهت پخت این کیک باشد.

تزیین کیک شیفون برای تولد

کیک های خانگی تنوع بالایی دارند و ممکن است برای مناسبت های مختلف کیک های متنوعی بپزید، به طور مثال انواع کیک میوه ایی مثل کیک سیب و هویج، کیک پرتقال، کیک توت فرنگی و… برای دورهمی های عصرانه انتخاب مناسبی هستند اما زمانی که قصد تزیین کیک و خامه کشی آن را دارید مطمئنا به سراغ کیک های ساده تر و سبک تر می روید. رایج ترین کیک برای این منظور کیک اسفنجی یا کیک شیفون است که دارای بافتی نرم و سبک می باشد و انتخاب فوق العاده ایی برای دیزاین می باشد. در ادامه طرز تهیه کیک شیفون خانگی را با دستوری امتحان شده و عالی مشاهده نمایید.

کیک پایه برای خامه کشی

مواد لازم

تخم مرغ : ۴ عدد

آرد : یک و یک چهارم پیمانه استاندارد

شکر : یک پیمانه سر خالی

روغن مایع : یک چهارم پیمانه

شیر : یک چهارم پیمانه

بکینگ پودر : یک قاشق چای خوری

وانیل : یک دوم قاشق چای خوری

طرز تهیه کیک شیفون سبک با پف زیاد

ابتدا تخم مرغ ها، شکر، وانیل را داخل طرف خشک و مناسبی ریخته و با همزن بزنید، لازم است آنقدر هم بزنید تا کاملا کشدار شود و به رنگ کرمی درآید، این مرحله اهمیت زیادی در بافت کیک دارد. سپس روغن مایع و شیر را به ترتیب اضافه کنید و مجدد در حد مخلوط شدن هم بزنید. حال همزن را خاموش کرده و آرد را که سه بار الک نموده اید به همراه بکینگ پودر در سه مرحله به مواد اضافه نموده و با همزن دستی یا لیسک هم بزنید. حال کف قالب را کاغذ روغنی انداخته و مواد را داخل قالب بریزید و داخل فر که از یک ربع قبل گرم کرده اید به مدت ۴۰ دقیقه قرار دهید تا کیک بپزد.

پخت کیک شیفون یا اسفنجی

طرز تهیه کیک شیفون

نکات مهم :

  • برای پخت کیک شیفون حتما آرد را سه مرحله الک نمایید.
  • درجه فر را متناسب با مدل فر انتخاب نمایید اما معمولا فر گازی ۱۶۰ درجه و فر برقی ۱۸۰ درجه مناسب می باشد.
  • قالب مناسب این مقدار مواد قالب ۲۰ سانتی با ارتفاع ۱۰ سانت می باشد.
  • زمان مطرح شده برای پخت کیک حدودی است، آن را متناسب با مدل فر تنظیم نمایید.

طرز تهیه کیک شیفون برای خامه کشی

این کیک را می توانید دو یا سه برش افقی بزنید و برای فیلینگ کیک نیز از موز، گردوی خرد شده، خامه، شکلات چیپسی و… استفاده نمایید و سپس آن را خامه کشی و به دلخواه تزیین کنید.

اشتراک گذاری

یک نظر دهید