طرز تهیه کیک ماست اسفنجی با پف زیاد و طعم عالی برای جشن ها

0

کیک ماست از جمله انواع کیک می باشد که دارای عطری خاص و طعمی بی نظیر بوده و بافتی اسفنجی مانند دارد و همچنین حالتی نرم و لطیف داشته و دارای پف بسیار زیادی می باشد. این نوع کیک را می توان با استفاده از چند ماده ساده به راحتی در منزل تهیه نمود و در کنار خانواده میل کرد. از این رو قصد داریم در این بخش آموزشی طرز تهیه کیک ماست را به روشی ساده به منظور یادگیری در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

طرز تهیه کیک ماست با طعمی بی نظیر

کیک ها در انواع و اقسام مختلفی وجود دارند که هر کدام طعم و مزه مخصوص به خود را داشته و در ترکیب هر یک از مواد اولیه متفاوت و متنوعی استفاده می شود. کیک ماست نیز نوعی کیک خانگی بوده که از ترکیب چند ماده ساده درست شده و طرز تهیه بسیار آسانی دارد و در صورتی که با استفاده از قابلمه و به عنوان کیک بدون فر پخته شود دارای پف بیشتری نسبت به فر می باشد.

نحوه تهیه کیک ماست با قابلمه

شما می توانید در دستور تهیه این کیک از موادی همچون شکلات، قهوه و کاکائو نیز استفاده نمایید و با توجه به این که در این کیک طعم ماست به هیچ عنوان غالب نخواهد بود بنابراین می توانید آن را به عنوان میان وعده ای لذیذ برای کودکانی که علاقه ای به خوردن ماست ندارند تهیه نمایید. در ادامه به شرح نحوه پخت این کیک خوشمزه به جهت یادگیری شما عزیزان پرداخته ایم.

طرز تهیه کیک ماست با طعمی لذیذ

مواد مورد نیاز :

  • آرد قنادی ۳ لیوان
  • ماست ۱ لیوان
  • تخم مرغ ۴ عدد
  • روغن مایع ۱/۲ لیوان
  • شکر ۱/۵ لیوان
  • لیمو ترش تازه ۱ عدد
  • بکینگ پودر ۱ قاشق غذا خوری
  • وانیل ۱ قاشق مربا خوری

روش پخت کیک ماست در خانه

نحوه آماده سازی :

در مرحله اول ابتدا تخم مرغ ها را از داخل یخچال بیرون آورده تا دمای آن ها با هوای محیط یکسان گردد. بعد همراه با شکر و وانیل درون کاسه ای بریزید و حدود چند دقیقه با استفاده همزن هم بزنید تا حالتی کرم رنگ و کش مانند به خود بگیرد.

در مرحله بعدی روغن مایع و ماست را به آرامی و به تدریج به کاسه افزوده و با استفاده از همزن ترکیب نمایید تا مواد با یکدیگر به خوبی یکدست گردند. افزودن آب لیمو ترش کاملا اختیاری می باشد اما طعمی بسیار خوب و خوشمزه به کیک خواهد داد، اکنون آب لیمو ترش را نیز اضافه نمایید.

طرز تهیه کیک ماست با طعمی دلپذیر

مواد را به اندازه ای ترکیب نمایید که آب لیمو ترش به خوبی با مواد دیگر مخلوط شود. پس از آن آرد را همراه با بکینگ پودر حدود سه بار الک کرده و به تدریج به مواد بیفزایید و با استفاده از لیسک به شکل دورانی ترکیب کرده تا مایه کیک به طور کامل یکدست گردد.

در مرحله بعدی فر را روشن کرده و بر روی دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد تنظیم نمایید تا به خوبی گرم شود. پس از آن قالب مورد نیاز را با استفاده از روغن جدا کننده کیک و یا کاغذ روغنی به طور کامل بپوشانید و بعد مایه کیک را درون قالب بریزید و پس از آن قالب را حدود سه بار به طور محکم بر روی سطح کار بکوبید.

روش تهیه کیک ماست با طعمی عالی

سپس قالب را در طبقه میانی فر که آن را قبلا گرم کردید بگذارید و صبر کنید حدود ۴۰ دقیقه الی یک ساعت به خوبی بپزد. با توجه به این که درجه حرارت فرهای مختلف با یکدیگر فرق دارد بعد از گذشت ۴۰ دقیقه باید کیک را تست نمایید.

برای انجام این کار یک عدد خلال دندان را برداشته و درون مرکز کیک فرو ببرید و سپس آن را خارج نموده و در صورتی که مشاهده کردید چیزی به آن نچسبیده به معنی آماده بودن کیک است. پس از آن صبر کنید تا کیک به طور کامل خنک گردد و بعد آن را برش دهید و در ظرف مناسبی سرو نمایید.

روش پخت کیک ماست بدون فر

نکات مهم و کلیدی :

  • این نوع کیک را می توانید حدود یک هفته درون یخچال نگه داری نمایید.
  • در صورتی که تمایل دارید کیکتان مقدار پف زیادی داشته باشد باید حتما تخم مرغ را به خوبی هم بزنید.
  • این نکته را حتما در نظر داشته باشید که همه مواد مورد استفاده برای تهیه کیک را حتما حدود نیم ساعت پیش از انجام کار از درون یخچال بیرون آورید.

دستور تهیه کیک ماست با پف زیاد

  • برای این که کیک پف بیشتر و بهتری داشته باشد ترکیب آرد و بکینگ پودر را حدود ۳ مرتبه الک کنید.
  • توجه داشته باشید که به هیچ عنوان درب فر را در ۲۰ دقیقه اول پخت باز نکنید و همچنین دقت داشته باشید که بسته به فر شما مدت زمان پخت کیک می تواند حدود ۳۰ الی ۴۰ دقیقه طول بکشد.
  • برای تزیین کردن رویه کیک می توانید با توجه به سلیقه خود از پودر قند و انواع خامه استفاده نموده و کیک خود را به زیبایی قبل از سرو دیزاین نمایید.

روش تهیه کیک ماست با طعمی دلنشین

در مطلب ارائه شده با طرز تهیه کیک ماست به طور کامل آشنا شدید که امیدواریم مورد پسند شما عزیزان قرار گرفته باشد و در صورت تمایل بتوانید این کیک را در منزل آماده کرده و به عنوان میان وعده ای دلچسب در کنار خانواده نوش جان نمایید.

اشتراک گذاری

یک نظر دهید