طرز تهیه بروسکتا ایتالیایی با گوجه و پنیر

0

یکی از انواع پیش غذاهای ساده و کلاسیک ایتالیایی بروسکتا بوده که در دنیا بسیار محبوب و پرطرفدار می باشد و برای افرادی که سبک گیاهخواری را انتخاب نموده اند گزینه و وعده غذایی بسیار مناسبی می باشد. بدین منظور تصمیم داریم در این مطلب طرز تهیه بروسکتا را به روشی ساده به شما عزیزان آموزش دهیم.

طرز تهیه بروسکتا با طعمی خوشمزه

همانطور که می دانید امروزه در بین ما ایرانیان پخت و سرو انواع غذاها و پیش غذاهای متنوع بین المللی جا افتاده و رواج پیدا کرده است و بسیاری از ما به این نوع غذاها علاقه خاصی داریم، بر همین اساس به منظور آشنایی و یادگیری شما عزیزان در ادامه این مطلب طرز تهیه بروسکتای گوجه فرنگی را آموزش داده ایم که همانند کالزون یک غذای ایتالیایی می باشد. البته ما پیش از این نیز به سراغ غذاها و دسر های بین المللی از جمله لیگمات عربی،  سالاد فارفاله، کنافه ترکی، سالاد اندونزی، ایچلی کوفته ترکیه و… رفته بودیم که خوشبختانه مورد توجه شما عزیزان قرار گرفت. این بار نیز می خواهیم طعمی متفاوت و خاص را تجربه نمایید.

نحوه تهیه بروسکتا به روشی آسان

این پیش غذا با استفاده از مواد اولیه ساده ای آماده می شود و می توانید مطابق با ذائقه و سلیقه خود از انواع سبزیجات و سس در تهیه آن استفاده نمایید. در ایتالیا این پیش غذای محبوب را با بکارگیری سبزیجات مختلفی همچون قارچ، گوجه فرنگی، بادمجان و انواع لوبیا نیز درست می کنند.

در صورتی که تمایل دارید برای اولین بار طعم این پیش غذای خوشمزه را امتحان کنید و با دستور تهیه آن به روشی راحت و ساده آشنا شوید و همچنین اگر می خواهید این پیش غذای ایتالیایی را برای پذیرایی در مهمانی های مختلف سرو کنید و لذت ببرید، می توانید با دنبال کردن ادامه این مطلب با نحوه آماده سازی آن آشنا شده و در منزل به تهیه آن بپردازید.

طرز تهیه بروسکتا با طعمی عالی

مواد مورد نیاز :

  • نان باگت ۱ عدد
  • گوجه فرنگی ۲ عدد
  • پنیر موزارلا تازه یا فتا ۲۰۰ گرم
  • سیر تازه ۱ حبه
  • ریحان تازه ۱۰۰ گرم
  • روغن زیتون بکر ۲ قاشق غذا خوری
  • ادویه های دلخواه به مقدار نیاز

نحوه آماده سازی :

در مرحله اول ابتدا با توجه به این که در لیست مواد اولیه ذکر شده نان باگت وجود دارد باید نان را در محیط آزاد قرار دهید تا کاملا خشک و ترد گردد. بعد از آن نان را به شکل اریب مانند با میزان فاصله یکسان تقریبا یک و نیم سانتی متر برش بزنید.

دستور تهیه بروسکتا به روشی راحت

پس از این که نان را برش زدید نوبت آغشته کردن تکه های آن به روغن زیتون می باشد. به منظور این کار برای این که روغن به خوبی به خورد تکه های نان برود از یک برس مناسب استفاده نمایید. برای این که در هنگام خوردن این پیش غذا طعم و بوی زیتون به خوبی احساس شود بهتر است که از روغن زیتون بکر استفاده نمایید.

در این مرحله نوبت تست کردن باگت ها می باشد. سپس تابه ای مناسب که دارای کف ضخیمی می باشد به منظور انتقال حرارت بهتر انتخاب نمایید. توجه داشته باشید که تابه های گریل برای این کار بهترین گزینه می باشند.

دستور تهیه بروسکتا با طعمی عالی

در گام بعدی تابه موردنظر را بر روی حرارت ملایم بگذارید تا به خوبی داغ گردد و بعد نان ها را در کف آن به طور مرتب بچینید.  با استفاده از دست مقداری فشار دهید تا بدین گونه طرح گریل به منظور زیباتر شدن ظاهر بر روی نان بیفتد و بعد هر دو سمت نان را گریل نمایید.

اکنون سیرها را از وسط به دو نیم تقسیم نمایید و همچنان که باگت ها هنوز دارای گرما می باشند سیرها را بر روی نان ها بکشید. باید بدانید که سیر در اثر حرارت نان به آرامی ذوب می شود.

طرز تهیه بروسکتا در خانه

در اینجا بروسکتا تقریبا آماده شده است و شما می توانید مطابق با سلیقه خود در هر نوع سبکی که تمایل دارید آن را سرو نمایید. برای این کار می توانید پنیر را با استفاده از چاقو به طور کامل خرد کنید و در ادامه گوجه فرنگی ها را نیز به شکل نگینی خرد نمایید. پس از آن سطح باگت ها را با استفاده از پنیر به طور کامل بپوشانید و سپس مقداری پودر اورگانو و فلفل به آن بزنید.

در گام بعدی مقداری گوجه فرنگی روی آن بریزید و بعد چند برگ ریحان بر روی آن قرار دهید. به این صورت بروسکتای شما آماده شده است. شما می توانید در صورت تمایل مدل های مختلفی از این پیش غذا را با استفاده از سبزیجات مختلف و یا گوشت و مرغ مطابق با ذائقه و سلیقه خود تهیه نمایید و در کنار خانواده نوش جان کنید.

روش تهیه بروسکتا در خانه

نکات تکمیلی :

  • یکی از نکات اصلی و مهمی که باید به آن توجه داشته باشید تست شدن با روغن زیتون و آغشته شدن کامل با سیر می باشد که تاثیر بسزایی در طعم و عطر غذا دارد.
  • در صورتی که فر ندارید می توانید این مواد را درون یک قابلمه آماده نمایید. تنها باید به این نکته دقت داشته باشید که نان باگت را قبل از استفاده داخل تابه مقداری تفت دهید تا به خوبی برشته گردد.
  • برای تهیه این غذا از گوجه سفت استفاده نمایید تا به راحتی خرد شود و حالت آبکی مانند به خود نگیرد.
  • از پنیر پارمزان برای تزیین نیز می توانید استفاده نمایید.

طرز پخت بروسکتا با طعمی خوشمزه

در مطلب ارائه شده طرز تهیه بروسکتا را به راحتی و خیلی ساده به شما عزیزان آموزش دادیم که امیدواریم مورد توجه و پسندتان قرار گرفته باشد و بتوانید این پیش غذای لذیذ و دوست داشتنی را در منزل آماده کرده و میل نمایید.

اشتراک گذاری

یک نظر دهید