طرز تهیه کیک کشمشی خانگی با طعم و پف عالی

0

یکی از انواع کیک های ساده و خوشمزه که بسیار پرطرفدار می باشد کیک کشمشی بوده که خیلی سریع و راحت آماده می شود و به دلیل وجود کشمش دارای طعم بسیار لذیذی می باشد. برای تهیه این کیک در خانه باید یک سری نکات را رعایت نمود تا نتیجه بهتری بدست آورد. از این رو قصد داریم در این مطلب شما عزیزان را با طرز تهیه کیک کشمشی به روشی بسیار ساده آشنا کنیم.

طرز تهیه کیک کشمشی خوشمزه و خوش طعم

کیک کشمشی یکی از مدل های کیک خانگی خوش طعم می باشد که به دلیل دارا بودن کشمش از مزه ای متفاوت برخوردار بوده و بسیار مقوی و پرخاصیت می باشد. طرز تهیه کیک کشمشی بسیار راحت و آسان بوده که شما می توانید طبق یک دستور تهیه کیک به سادگی آن را در منزل بپزید و به عنوان یک صبحانه یا عصرانه خوشمزه در کنار خانواده نوش جان نمایید.

نحوه پخت کیک کشمشی با طعمی عالی

بسیاری از بانوان کدبانو و هنرمند که به هنر شیرینی پزی علاقه دارند تمایل دارند با نحوه پخت انواع کیک آشنایی پیدا کنند و هر نوع کیکی را که دوست دارند در منزل بپزند و یا در مهمانی ها و مجالس مختلف سرو نمایند که نام کیک اغلب بر اساس مواد تشکیل دهنده کیک انتخاب شده است، به طور مثال کیک موزی کیکی خوشمزه و خوش طعم است که در تهیه آن از موز استفاده شده و یا کیک اسفناج که در پخت آن از اسفناج خرد شده استفاده شده، پس همانطور که متوجه شدید کشمش یکی از اجزای غیر قابل حذف این کیک خوشمزه می باشد که در ادامه آموزش مرحله به مرحله تهیه آن را مشاهده خواهید نمود.

مواد مورد نیاز :

  • آرد سفید قنادی ۱/۵ پیمانه
  • شکر ۱ پیمانه
  • تخم مرغ ۳ عدد
  • شیر نصف پیمانه
  • گردو ۱/۴ پیمانه
  • وانیل ۱/۴ قاشق چای خوری
  • کشمش ۱/۴ یا نصف پیمانه
  • بکینگ پودر نصف قاشق غذا خوری
  • روغن مایع نصف پیمانه

طرز پخت کیک کشمشی در خانه

نحوه پخت :

در مرحله اول ابتدا کشمش ها را درون آب خیس کرده و شستشو دهید و سپس آن ها را بر روی پارچه ای پهن نمایید تا به طور کامل خشک شوند. این کار به خاطر این است که کشمش خیس دارای وزن بیشتری در مقایسه با کشمش خشک بوده و به همین علت خیلی زود درون کیک ته نشین می شود.

پس از این که کشمش ها خشک شدند آن ها را با گردوی خرد شده ترکیب کنید و حدود یک تا دو قاشق از آرد گفته شده در لیست مواد اولیه را به ترکیب گردو و کشمش اضافه نمایید و خوب آن ها را ترکیب نمایید و بعد در گوشه ای بگذارید. این نکته را در نظر داشته باشید که ترکیب کردن کشمش ها با آرد موجب جلوگیری از ته نشین شدن آن ها می شود.

دستور تهیه کیک کشمشی خوش طعم

در گام بعدی بکینگ پودر و آرد را به طور کامل با یکدیگر ترکیب کنید و حدود سه مرتبه الک کنید و بعد آن ها را در گوشه ای قرار دهید. پس از آن سفیده و زرده تخم مرغ ها را از هم جدا سازی نمایید. برای این کار سفیده های تخم مرغ را درون یک ظرف بریزید و با استفاده از همزن آن را هم بزنید.

در حین هم زدن سفیده ها نیمی از میزان شکر را به تدریج به سفیده ها بیفزایید و به قدری هم بزنید که سفیده تخم مرغ به طور کامل حالت بگیرد به گونه ای که با برگرداندن ظرف نریزد. سپس زرده ها، وانیل و شکر را در یک ظرف جداگانه با دور تند هم بزنید تا به طور کامل حالتی کش دار و حجیم به خود بگیرد و کرم رنگ شود.

نحوه تهیه کیک کشمشی عالی و بی نظیر

پس از آن شیر و روغن مایع را به نوبت به مایه موردنظر اضافه نمایید و هر یک را با دور کند همزن فقط به میزانی که با یکدیگر ترکیب شوند هم بزنید. در این مرحله در صورت تمایل می توانید به همراه شیر حدود یک قاشق غذا خوری گلاب نیز اضافه نمایید تا طعم و مزه ای خوب به کیک بدهید. توجه داشته باشید که این کار کاملا سلیقه ای و به دلخواه می باشد.

در مرحله بعدی طرز تهیه کیک کشمشی ترکیب آرد و بکینگ پودر را در دو مرحله اضافه نمایید و با استفاده از لیسک به صورت دورانی و یا با دور کند همزن به میزان خیلی کمی و در حد ترکیب شدن هم بزنید تا به خوبی ترکیب شده و مایه به طور کامل یکدست و یکنواخت شود.

طرز تهیه کیک کشمشی با طعمی عالی

پس از آن سفیده تخم مرغ را طی چند مرحله به مایه اضافه نمایید و با استفاده از لیسک خیلی آرام و به شکل دورانی ترکیب نمایید تا بدین صورت پف سفیده نخوابد و با دیگر مواد ترکیب شود و به طور کامل یکدست گردد.

بعد از آن دیواره های قالب موردنظر را از پیش با استفاده از روغن جدا کننده به طور کامل چرب نمایید و حدود یک سوم از مایه کیک را درون قالب بریزید. در هنگام ریختن مایه قالب را حرکت دهید و توجه داشته باشید که کل مایه را از یک نقطه درون قالب نریزید.

نحوه پخت کیک کشمشی به روشی ساده

در این نمونه کیک از یک قالب خرطومی مانند فلزی با قطر ۲۳ سانتی متر استفاده شده است. توجه داشته باشید که از هر طرح و جنسی که تمایل داشته باشید می توانید برای تهیه این کیک استفاده نمایید ولی حتما باید قالب را به طور کامل چرب نمایید.

پس از آن کشمش و گردوی ترکیب شده با آرد را به باقی مانده مایه اضافه نمایید و با استفاده از لیسک به مقدار خیلی کمی و در حد ترکیب شدن به هم زدن آن بپردازید. باقی مانده مایه را نیز درون قالب و بر روی مایه ساده بریزید. انجام این کار در واقع از ته نشین شدن و چسبیده شدن کشمش ها به ته قالب ممانعت می کند.

طرز تهیه کیک کشمشی در خانه

بعد از آن قالب را درون فر که آن را قبلا گرم کرده بودید با دمای حدود ۱۸۰ درجه سانتی گراد به مدت ۴۰ دقیقه بپزید. توجه داشته باشید که میزان زمان در فرهای مختلف متفاوت می باشد. پس از پخت کیک می توانید آن را به صورت ساده سرو نمایید و یا این که برای تزیین آن کمی پودر قند بر روی آن الک نمایید.

طرز پخت کیک ساده کشمشی

امیدواریم که در مطلب ارائه شده با طرز تهیه کیک کشمشی خوشمزه و عالی به طور کامل آشنا شده باشید و بتوانید مطابق با توضیحات گفته شده این کیک را در منزل تهیه نمایید و در جشن ها و مراسم مختلف سرو نموده و یا به صورت میان وعده ای لذیذ و خوش عطر در کنار خانواده نوش جان نمایید.

اشتراک گذاری

یک نظر دهید