دستور پخت کیک ساده وانیلی با پف زیاد و طعم عالی

0

کیک های ساده وانیلی را می تون محبوب ترین و رایج ترین نوع کیک دانست که مطمئنا همه ما بارها پخت آن را تجربه نموده ایم، این نوع کیک انتخاب مناسبی به عنوان کیک تولد، کیک عصرانه و… می باشد. آشنایی با دستور پخت کیک ساده کمک می کند بتوانید در مدت زمانی کوتاه و با استفاده از مواد اولیه در دسترس کیکی خوشمزه و عالی بپزید. کیک های ساده وانیلی به راحتی نیز با خامه یا فوندانت تزیین می شوند و انتخاب مناسبی برای جشن ها و مهمانی ها محسوب می گردند.

کیک ساده وانیلی، کیک یخچالی، کیک شکلاتی، بیسکو کیک و… پرطرفدارترین کیک هایی هستند که می توان آنها را به راحتی در منزل تهیه نمود. با اینکه در مطالب قبلی مجله هنر در خانه آموزش پخت چندین کیک خوشمزه و راحت را ارائه داده ایم، این بار نیز بنا به درخواست شما دوستان عزیز قصد داریم دستور پخت کیک ساده را تقدیم نماییم که یکی از راحت ترین و در عین حال بهترین دستورات برای پختن کیک وانیلی می باشد. پس تا پایان ما را همراهی نمایید و از این دستور فوق العاده نهایت استفاده را ببرید. (توجه داشته باشید که در صورتی که شکر و روغن را از این دستور حذف نمایید و به جای آنها از عسل و کره گیاهی به مقدار کم استفاده نمایید کیک شما به یک کیک رژیمی تبدیل خواهد شد.

آموزش طرز تهیه کیک ساده خانگی

مواد لازم :

  • تخم مرغ : ۵ عدد
  • شکر : یک لیوان
  • آرد : ۲ لیوان
  • روغن : نصف پیمانه
  • شیر یا ماست: یک لیوان
  • گلاب : نصف لیوان
  • جوش شیرین : نصف قاشق چای خوری
  • وانیل : نصف قاشق چای خوری

دستور پخت کیک ساده خانگی خوشمزه

برای شروع پختن کیک، ابتدا زرده و سفیده تخم مرغ ها را جدا کنید، سپس سفیده ها را با دور تند همزن بزنید به شکلی که کامل پف کند  و سفید رنگ شود. توجه داشته باشید که هم زدن را باید تا زمانی که رد پره های همزن روی سفیده بماند ادامه دهید. سپس ظرف سفیده را کنار بگذارید. حال به سراغ زرده های تخم مرغ می رویم و شروع به هم زدن می کنیم. وقتی رنگ زرده ها تقریبا کرمی شد شکر را اضافه می کنیم و مجددا با همزن می زنیم تا یکدست شود. در این مرحله ماست، گلاب و روغن را یکی یکی اضافه کرده و همچنان هم می زنیم تا مواد کیک کاملا یکدست شوند.

طرز پختن کیک ساده

در مرحله بعدی آرد، جوش شیرین و وانیل را الک نموده و کم کم به مواد اصلی اضافه نمایید. بهتر است در این مرحله از همزن دستی استفاده نمایید و هم زدن را فقط تا زمانی ادامه دهید که مواد یکدست شوند. حال زمان آن رسیده است که سفیده را اضافه کنید و مجددا کمی هم بزنید. حال مایه اصلی کیک آماده است. قالب مورد نظر را چرب و آرد پاشی کنید و مایه را داخل آن بریزید و در فر که از قبل گرم نموده اید قرار دهید.

کیک ساده وانیلی

بعد از گذشت ۴۰ تا ۵۰ دقیقه کیک شما آماده است که البته این زمان به نوع فر شما مرتبط می باشد و بهتر است درجه و مدت زمان را بر اساس آن تنظیم کنید.

طرز تهیه کیک وانیلیدستور پخت کیک ساده

برای بهتر شدن کیک حتما مواد را از نیم ساعت قبل در محیط آشپزخانه قرار دهید تا با محیط هم دما شود، همچنین بهتر است بین مراحلی که در بالا مطرح نمودیم فاصله نیندازید و آنها را پشت سر هم انجام دهید تا کیک شما پف خوب و ایده آلی داشته باشد.

طرز پختن کیک وانیلی

امیدواریم از طرز تهیه کیک ساده خانگی که در این مطلب ارائه دادیم نهایت استفاده را برده باشید، از شما دوستان علاقه مند به پخت انواع کیک و شیرینی های خوشمزه خانگی دعوت می نماییم برای مشاهده دستورات امتحان شده بیشتر به بخش آشپزی مجله هنر در خانه مراجعه کنید و از آشنایی با دستورات متنوع و جذاب نهایت استفاده را ببرید.

اشتراک گذاری

یک نظر دهید