طرز تهیه بیسکو کیک یا سابله کیک خانگی خوشمزه و عالی

0

بیسکو کیک عددی، حروف، قلب و… یکی از جدیدترین و رایج ترین مدل های کیک است که برای تولد، ولنتاین و مهمانی های مختلف تهیه می گردد و این روزها طرفداران زیادی یافته است. این نوع کیک ها به راحتی و در مدت زمان کوتاهی تهیه می شوند و جالب است بدانید که اگر آن را در منزل تهیه کنید هزینه ایی حدود یک چهارم بیسکو کیک های بازار را دارند. از این رو قصد داریم در این مطلب از مجله هنر در خانه به ارائه طرز تهیه بیسکو کیک بپردازیم که مطمئنا یکی از آموزش های جالب و در عین حال کاربردی برای شما عزیزان خواهد بود.

انواع مختلف چیز کیک، کیک نسکافه ای یا شکلاتی، کیک های میوه ای، پای سیب، بیسکوکیک، کیک یخچالی و… از جمله کیک ها و شیرینی های جدید و خاص می باشند که هر یک طرفداران خاص خود را دارند و برای مناسبت های مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. قبلا آموزش هایی در رابطه با تهیه برخی از این موارد را معرفی نموده ایم که خوشبختانه مورد توجه شما عزیزان قرار گرفتند. در ادامه طرز تهیه بیسکو کیک را معرفی می نماییم که این دستور نیز می تواند برای شما عزیزان مفید باشد.

بیسکو کیک خوشمزه

مواد لازم :

  • کره: ۱۵۰ گرم (نرم شده)
  • پودر قند: ۱۰۰ گرم ( حدودا ۲/۳ لیوان)
  • وانیل: به مقدار کم
  • تخم مرغ: ۱ عدد
  • آرد سفید:  ۳۰۰ گرم (حدودا ۲ لیوان)
  • خامه فرم گرفته : نیم کیلو گرم
  • شکلات، میوه، پاستیل، بیسکوییت، گل و… به دلخواه برای تزیین

طرز تهیه بیسکو کیک بسیار خوشمزه

کره نرم را با پودر قند با همزن خوب به مدت ۴ الی ۵ دقیقه هم بزنید، سپس تخم مرغ و وانیل را اضافه کرده و مجددا حدود دو دقیقه با همزن بزنید. حال آرد را الک کرده و به مواد اضافه کرده و با قاشق هم بزنید تا جایی که خمیر نرم و منسجم شود و به دست نچسبد. (توجه داشته باشید که نیازی به ورز دادن نیست)

خمیر را داخل کیسه فریزر قرار داده و به مدت یک ساعت در یخچال قرار دهید تا استراحت کند. سپس خمیر را دو قسمت کرده و روی کاغذ روغنی توسط وردنه به قطر حدود ۴ میلی متر باز کنید حال طرح مورد نظر را روی کاغذ روغنی کشیده و برش دهید و یا پرینت بگیرید. سپس کاغذ را روی خمیر قرار دهید و برش بزنید. حال خمیرهای شکل داده شده را با همان کاغذ روغنی داخل فر که از قبل گرم نموده اید، قرار دهید. حدود ۲۰ دقیقه زمان نیاز دارید که بیسکوییت ها با دمای حدود ۱۶۰ تا ۱۷۰ درجه بپزد و روی آن کمی طلایی رنگ شود.

بعد از اینکه بیسکوییت ها خنک شدند، کاغذ روغنی را جدا نموده، کف یکی از بیسکوییت ها را کمی خامه زده و داخل ظرف مناسب قرار دهید. سپس با استفاده از قیف سطح آن را پر از خامه کنید و سپس با احتیاط بیسکویت بعدی را روی آن قرار دهید. حال مجددا سطح بیسکویت را با خامه به دلخواه بپوشانید و با استفاده از میوه های دلخواه، شکلات های مختلف، بیسکویت و ….. بیسکو کیک را تزیین کنید.

طرز پخت بیسکو کیک قلبی

تزیین بیسکو کیک با خامه و شکلات و گل

تصاویر زیر نمونه هایی از تزیین این کیک های خاص می باشند که می توانید از آنها ایده گرفته و از این طریق زیباترین و خوشمزه ترین بیسکو کیک ها را تهیه کنید.

طرز تهیه بیسکو کیک عددی تزیین بیسکو کیک تولد طرز پخت بیسکو کیک طرز پخت بیسکو کیک بیسکو کیک قلبی بیسکو کیک عاشقانه روش پخت بیسکو کیک خانگی طرز پخت بیسکو کیکطرز تهیه بیسکو کیک

امیدواریم ضمن لذت بردن از آموزش ارائه شده، اقدام به تهیه بیسکو کیک های خوشمزه به شکل های مختلف نموده و آنها را به زیبایی تزیین کرده و نوش جان نمایید. شما عزیزان علاقه مند همچنین می توانید با کلیک بر روی آشپزی مجله هنر در خانه از دیگر آموزش های مرتبط و دستورات امتحان شده و عالی دیدن نمایید.

اشتراک گذاری

یک نظر دهید