طرز تهیه کیک هندوانه ای خوشمزه برای شب یلدا با تزیین زیبا و شیک

0

یکی از انواع کیک های خوشمزه و جذاب که برای پخت در شب یلدا بسیار مناسب می باشد کیک هندوانه ای بوده که دارای ظاهری شیک و زیبا می باشد و امروزه بسیاری از بانوان هنرمند و خوش ذوق این کیک جالب را به عنوان یکی از خوردنی های شب یلدا می پزند و سرو می کنند. بر همین اساس قصد داریم در این مطلب شما عزیزان را با طرز تهیه کیک هندوانه ای به روشی بسیار ساده و راحت آشنا کنیم.

طرز تهیه کیک هندوانه ای با طعمی عالی

از جمله خوراکی ها و تدارکات شب یلدا که جزء نمادهای اصلی این شب به حساب می آید هندوانه بوده که بسیاری از بانوان ایرانی ترجیح می دهند به جای استفاده از خود هندوانه برای پذیرایی در این شب با یادگیری طرز تهیه کیک هندوانه ای و پختن این نوع کیک و با تزیین بسیار جذاب و زیبای آن سفره شب یلدا خود را رنگین تر و شکیل تر نمایند. نحوه پخت کیک هنداونه ای بسیار راحت بوده که شما می توانید به سادگی با داشتن اندک مهارتی در این زمینه این کیک جالب را در منزل پخته و برای پذیرایی در شب یلدا سرو نمایید. این کیک جذاب، همچون کیک لبو رنگ قرمز دارد و انتخاب مناسبی برای شب یلدا محسوب می گردد.

روش پخت کیک هندوانه ای برای شب یلدا

قطعا پختن این نوع کیک ایده ای جالب و خلاقانه برای شب یلدا بوده و همچنین باعث تنوع در انواع خوراکی ها و تدارکات این شب خواهد شد. بنابراین اگر تمایل دارید با نحوه پخت این نوع کیک خوشمزه آشنا شوید و برای شب یلدا تدارک ببینید پیشنهاد می کنیم که تا پایان این مطلب همراه ما باشید و علاوه بر آشنایی با دستور این کیک، با نحوه تزیین کیک هندوانه ای شیک و زیبا آشنا شوید. توجه داشته باشید که در طرز تهیه کیک با این روش از ژله بریلو استفاده شده است که می توانید در طرز تهیه ژله بریلو آموزش کامل و مرحله ایی آن را ببینید.

مواد مورد نیاز :

  • بریلو سبز  به مقدار مورد نیاز
  • بریلو قرمز  به مقدار مورد نیاز
  • بریلو صدفی به مقدار مورد نیاز
  • شکلات چیپسی
  • رنگ ژله ای سبز خوراکی

نحوه پخت کیک هندوانه ای با طعمی عالی

نحوه آماده سازی :

برای درست کردن این نوع کیک نیاز به یک کیک اسفنجی دارید. بعد از این که کیک موردنظر را پختید آن را با استفاده از یک چاقوی بلند به سه بخش مساوی به حالت لایه مانند برش بزنید و میان لایه های آماده شده را با استفاده از خامه فرم گرفته به طور کامل بپوشانید.

برای انجام این کار ابتدا روی اولین لایه را با کمک خامه فرم گرفته پوشش دهید بعد از آن لایه دوم را قرار داده و سطح این لایه را نیز با استفاده از خامه به خوبی بپوشانید و در آخر سومین لایه را بگذارید و بعد قسمت رویه کیک و کناره های آن را به خوبی با استفاده از خامه فرم گرفته به طور کامل بپوشانید.

طرز تهیه کیک هندوانه ای در خانه

پس از این که کیک را به طور کامل خامه کشی کردید آن را حدود ۴۵ دقیقه درون فریزر بگذارید تا خامه به طور کامل یخ بزند. پس از آن از داخل فریزر بیرون آورده تا آن را به صورت هندوانه تزیین نمایید. برای انجام این کار رنگ ژله سبز را با استفاده از چند قطره آب رقیق نمایید و شبیه خط های سبز رنگی که بر روی هندوانه قرار دارد روی دیواره های کیک بکشید.

باید توجه داشته باشید که چنانچه اگر خامه شل و یخ زده نباشد در هنگام کشیدن این خطوط دچار مشکل خواهید شد و شکل ظاهری خامه به هم خواهد ریخت. پس از این که خطوط موردنظر را بر روی دیواره ها کشیدید، بریلوها را درون مایکروفر یا بر روی بخار کتری آب بگذارید تا مقداری گرم شوند.

طرز تهیه کیک هندوانه ای خوشمزه

باید توجه داشته باشید که بریلوها نباید خیلی داغ گردند. بعد از آن مقداری آب اضافه نمایید و سپس هم بزنید تا مقداری رقیق گردد. پس از این که بریلوها به خوبی رقیق شدند آن ها را درون قیف ریخته و بعد نوک قیف را به حالت نازک و ریز مانند با استفاده از قیچی برش بزنید.

دستور تهیه کیک هندوانه ای با طعمی عالی

حالا بریلو سبز رنگ را بر روی دیواره های کیک بریزید و سپس با استفاده از یک وسیله گرد بر روی سطح کیک مرز میان بخش قرمز و سفید را تعیین نمایید، در واقع همانند قسمت قرمز و سفیدی که در هندوانه وجود دارد آن را شکل بدهید. پس از آن با استفاده از بریلو قرمز مرکز کیک را پر کرده و برای قسمت کناره های کیک از بریلو صدفی رنگ استفاده نمایید.

روش پخت کیک هندوانه ای با طعمی عالی

در این مرحله اگر بریلو اضافی بر روی سطح ریخته بود آن را جمع آوری نموده و برای تزیین نمودن تخمه های درون هندوانه از شکلات چیپسی استفاده نمایید. شما می توانید به منظور جذابیت بیشتر و تزیین بهتر کیک در قسمت صدفی آن که در واقع پوست هندوانه را تشکیل می دهد با استفاده از خامه فرم گرفته و قیف مخصوص این کار گل های خامه ای درست کرده و دور تا دور دیواره های کیک را با کمک آن تزیین نمایید.

دستور تهیه کیک هندوانه ای با طعمی بی نظیر

نکات تکمیلی :

بعضی از افراد کیک خود را بدون استفاده از فر و درون تابه یا قابلمه نیز درست می کنند که برای این کار باید تابه موردنظر را در ابتدا حدود ۱۵ دقیقه بر روی حرارت قرار دهید تا به خوبی گرم شود و بعد تابه خود را چرب نمایید و یک کاغذ روغنی درون آن بگذارید و در آخر مواد کیک را درون تابه بریزید و منتظر بمانید تا با استفاده از حرارت متوسط به آرامی بپزد.

دستور پخت کیک هندوانه ای برای شب یلدا

امیدواریم که در مطلب ارائه شده با طرز تهیه کیک هندوانه ای به طور کامل آشنا شده باشید و با یادگیری این بخش آموزشی بتوانید این کیک خوشمزه را در منزل بپزید و برای شب یلدا سرو نمایید.

اشتراک گذاری

یک نظر دهید