آموزش نقاشی روی شیشه و ظروف شیشه ایی با روشی جدید و آسان

2

آموزش نقاشی روی شیشه از آموزش های پر کاربرد و پر طرفداره که استفاده های خیلی زیادی میشه ازش کرد و شما دوستهای خوبم با یادگیری این هنر زیبا میتونید توی خونه و به راحتی شیشه های ساده و قدیمی و همینطور ظروف شیشه ایی ساده رو تبدیل به یه وسیله جدید و زیبا کنید. با  آموزش زیبا و متفاوت نقاشی روی شیشه همراهم باشید.

آموزش نقاشی روی شیشه در منزل:

برای شروع آموزش نقاشی روی شیشه و یادگیری این هنر زیبا قبل از هر کاری ظرف مورد نظرتونو که میخواین روی اون نقاشی کنید و یا شیشه ایی رو که برای اینکار در نظر گرفتید تمیز کنید و متناسب با ظرفتون یه طرح زیبا و مناسب انتخاب کنید و بعد رنگ های لازم رو آماده کنید. همینطور که در تصاویر میبینیددر اینجا برای گل اصلی از رنگ های روغنی سفید، آبی و سیاه استفاده شده که با ترکیب مناسب این رنگها میتونید رنگ آبی روشن و تیره و همینطور سورمه ایی بسازید.

آموزش نقاشی روی شیشه

حالا طرح مورد نظر رو روی ظرفتون پیاده کنید و اونو رنگ بزنید. فقط توجه داشته باشید که مرکز گلبرگ ها رنگ روشن داره و هر چه به قسمت انتها و لبه های گلبرگ نزدیک میشه باید تیره تر شه تا به رنگ سورمه ایی تیره برسه. از این اصل در بیشتر نقاشی های گل و گلبرگ استفاده میشه.

آموزش نقاشی روی شیشه

آموزش نقاشی روی شیشه

تو این مرحله از آموزش نقاشی روی شیشه، از رنگ های اکر و سبز و سیاه برای کشیدن برگها استفاده کنید. مثل مرحله قبل با ترکیب رنگ ها، رنگ روشن تا تیره بسازید با اون برگ ها رو بکشید و رنگ کنید. برای نقاشی برگ ها هم از رنگ های روشن به تیره استفاده کنید.

آموزش نقاشی روی شیشه

آموزش نقاشی روی شیشه

آموزش نقاشی روی شیشه

آموزش نقاشی روی شیشه

برای کشیدن ساقه گلها از رنگ سبزه تیره استفاده کنید. برای اینکار میتونید سبز رو با سیاه ترکیب کنید. توجه داشته باشید که ترکیب رنگ ها و ساخت رنگ های جدید و زیبا یکی از موارد خیلی مهم در انواع نقاشی و کشیده طرح های مختلفه.

آموزش نقاشی روی شیشه

آموزش نقاشی روی شیشه

اینم طرح تکمیل شده نقاشی ما که خیلی قشنگ شده و شما میتونید بعد از خشک شدن رنگ از ظروفتون استفاده کنید.

آموزش نقاشی روی شیشه

آموزش نقاشی روی شیشه

آموزش نقاشی روی شیشه

خب دوستهای خوبم آموزش نقاشی روی شیشه ما به پایان رسید، امیدوارم از این سبک نقاشی خوشتون اومده باشه و حتما توی خونه انجام بدید و با این هنر نقاشی ظروف ساده و قدیمی رو به یه ظرف جدید و زیبا تبدیل کنید. با بقیه آموزش های هنر در خانه همراهم باشید. لحظه هاتون خوش.

اشتراک گذاری

۲ دیدگاه

  1. سلام. ممنون بابت آموزشهاتون. دو تا سوال داشتم.رنگی که توی این آموزش استفاده کردین چه نوع رنگیه؟ و اینکه بعد از خشک شدن رنگ، ظرف قابل شستوشوئه؟

    • سلام دوست عزیز، برای نقاشی روی ظروف شیشه ایی از رنگ ویترا استفاده می شه که مخصوص اینکاره و قابلیت شستشو داره. موفق باشید.

یک نظر دهید