آموزش نقاشی روی سنگ با ایده های خلاقانه و جالب

3

آموزش نقاشی روی سنگ یکی از آموزش های کابردی و مفید است که به راحتی انجام می گیرد و با به کارگیری آن به راحتی و بدون صرف هزینه می توانید وسایل دکوری و تزیینی زیبایی داشته باشید. در این مطلب آموزش کامل و جامع نقاشی روی سنگ را ارائه می دهیم و بعد از مطالعه آن متوجه خواهید شد که به سادگی می توانید سنگ های مختلف را نقاشی نموده و به عنوان سنگ تزیینی مورد استفاده قرار دهید. تا پایان با این آموزش جالب و جذاب همراه ما باشید.

آموزش نقاشی روی سنگ با گواش و رنگ اکریلیک :

همانطور که گفتیم آموزش نقاشی روی سنگ یکی از آموزش های جذاب و پرطرفدار است که می توانید به راحتی در منزل آن را انجام داده و از این هنر زیبا و جالب بهره ببرید. ایتدا به معرفی وسایل می پردازیم و بعد به سراغ آموزش مرحله به مرحله این سبک نقاشی می رویم.

وسایل مورد نیاز نقاشی روی سنگ :

سنگ های صاف و یکدست در اندازه های دلخواه

رنگ اکریلیک یا گواش و یا مازیک

قلمو در سایز های مختلف

مداد سفید برای ایجاد طرح

سمباده نرم

پودر مل و چسب چوب

آموزش نقاشی روی سنگ

آموزش نقاشی روی سنگ :

بعد از انتخاب سنگ های مناسب آنها را بشویید و در صورتی که ناصافی داشت آن را با سمباده صاف و یکدست نمایید. سپس مقدار کمی پودر مل و به همان نسبت چسب چوب را با کمی آب مخلوط نمایید و سطح سنگ را کامل با آن بپوشانید و کنار بگذارید تا خشک شود.

آموزش نقاشی

بعد از خشک شدن بتونه ایی که روی سنگ کشیده اید، ناصافی های سطح سنگ را با سمباده خیلی نرم یکدست نمایید. از این روش بتونه زدن، برای نقاشی روی سفال نیز استفاده می کنیم.

نقاشی روی سنگ با گواش

در این مرحله از آموزش نقاشی روی سنگ تمام سطح سنگ را رنگ بزنید. این رنگ زمینه کار شما را تشکیل می دهد. رنگ را با توجه به طرحی که قرار است روی سنگ پیاده شود انتخاب نمایید. در اینجا از رنگ سیاه استفاده شده است.

نقاشی با گواش

حالا به کمک مداد سفید طرح انتخابی را روی سنگ بکشید.

نقاشی با اکریلیک

در این مرحله رنگ های مناسب برای طرح انتخابی را روی پالت ترکیب نموده و با قلموی مناسب شروع به نقاشی و  رنگ آمیزی طرح می کنیم. در صورتی که مهارتی در نقاشی ندارید سعی کنید برای شروع طرح های ساده را انتخاب نمایید. همچنین می توانید برای رنگ آمیزی از ماژیک استفاده نمایید که کار با آن بسیار راحت تر است.

آموزش نقاشی تصویری

آموزش نقاشی روی سنگ

عکس نقاشی روی سنگ

آموزش نقاشی

بعد از اینکه نقاشی به اتمام رسید و از خشک شدن کار مطمئن شدید، تمام سطح سنگ را اسپری بزنید. این کار باعث می شود علاوه بر زیبای و جذابیت بیشتر نقاشی، نسبت به آب و شستشو نیز مقاوم گردد.

آموزش نقاشی روی سنگ

سنگ های نقاشی شده را در کنار هم قرار دهید و به این وسیله تزیین زیبایی داشته باشید. که در اینجا از نقاشی روی سنگ برای ساخت سبد تزیینی استفاده شده که می تواند ایده خوبی بریا شما باشد.

آموزش نقاشی

نقاشی روی سنگ

امیدواریم با استفاده از این آموزش نقاشی روی سنگ بتوانید بهترین نقاشی ها را انجام داده و سنگ های تزیینی زیبایی داشته باشید. پیشنهاد میکنم از دیگر مطالب و آموزش های جالب و زیبا در بخش نقاشی هنر در خانه دیدن فرمایید. موفق باشید.

اشتراک گذاری

۳ دیدگاه

    • برای نقاشی روی سنگ و سایر وسایل می تونید از اسپری براق کننده با کیلر که مارک های متنوعی دارند استفاده کنید. استفاده از اسپری باعث جذابیت بیشتر نقاشی روی سنگ می شه و به تثبیت رنگ کمک می کنه. موفق باشید.

یک نظر دهید