آموزش نقاشی روی پارچه و لباس ساده و مدل های نقاشی جدید

0

با آموزش نقاشی روی پارچه و لباس های ساده در خدمتتون هستم و سعی دارم با این آموزش نحوه رنگ آمیزی و نقاشی روی پارچه رو بهتون یاد بدم تا از این تکنیک زیبا و جالب برای ایجاد طرح و نقش روی لباسها و پارچه های ساده استفاده کنید. با این آموزش جدید و زیبا در ادامه مطلب همراهم باشید.

آموزش نقاشی روی پارچه های ساده و بدون طرح:

یادگیری آموزش نقاشی روی پارچه بهمون کمک میکنه تا لباس ها و پارچه های ساده رو به دلخواه تغییر بدیم و نقش مورد نظرمونو روی پارچه پیاده کنیم. قبل از شروع آموزش مواد و وسایل مورد نیاز برای این سبک نقاشی رو بهتون معرفی میکنم و بغد میرم سراغ آموزش نقاشی.

مواد و وسایل مورد نیاز:

رنگ اکریلیک سبز ، قرمز، سفید، صدفی ، زرد آبی
قلم موی سرگرد شماره های ۰۰۰ و ۱
کارگاه گلدوزی
ماده اورینت
چسب DM5 و چسب بیندر

آموزش نقاشی روی پارچه

خب حالا بریم سراغ نحوه نقاشی روی پارچه های ساده، اولین اقدام اینه که طرح مورد نظرو با کمک کاربن روی پارچه منتقل کنیم. چوت امروز تصمیم داریم از طرح های عروسکی و فانتزی استفاده کنیم میتونیم برای انتقال طرح از مداد رنگی استفاده کنیم. حالا پارچه رو داخل کارگاه قرار بدید ولی طوری نکشید که به پارچه صدمه برسه. برای اماده کردن ماده زیر کار، ۱ واحد اورینت + یک سوم واحد DM5 + چند قطره بیندر رو با هم مخلوط کنید، بعد توسط قلم موی شماره ۱ مواد رو روی سطح گلبرگ گل گذاشته و تمام سطح را از این ماده به شکل دورانی روی پارچه پر کنید. بلافاصله بعد از گذاشتن مواد زمینه روی سطح گلبرگ رنگ صورتی ( از ترکیب ۱ واحد رنگ سفید صدفی + کمی قرمز) را روی یکی از لبه های گلبرگ بگذارید و به سمت لبه دیگر به صورت رفت و برگشتی رنگ را هدایت کنید تا با مواد زمینه سفید رنگ کاملاً سایه زده شود . شیارهایی به صورت سایه روشن در لبه های گلبرگ ایجاد کنید . قسمت میانی گلبرگ را روشن تر نقاشی کنید.

آموزش نقاشی روی پارچه

برای کشیدن پرچم ها از قهوه ایی تیره استفاده کنید، قلموی سر صفر رو به رنگ قهوه ای آغشته کنید سپس به شکل خطی از میان گلبرگ به روی گلبرگ های بالا هدایت کنید. تعداد پرچم ها بستگی به بزرگی گل داره.

برای گل های کوچکتر از رنگ نارنجی ( شامل ۱ واحد زرد اکریلیک + یک سوم واحد قرمز + کمی قهوه ای روشن ) استفاده کنید . انتهای گلبرگ رنگ نارنجی را با قلم موی شماره ۱ و در لبه دیگر مواد زمینه را بگذارید و با قلم مو رنگ ها را در هم ادغام کنید . به شکلی که یکی از لبه ها نارنجی تیره و سمت دیگر سفید غالب باشه.

از رنگ قهوه ای تیره برای زدن گرده های وسط گل استفاده کنید . قلم موی سه صفر را به شکل نقطه ای و ضربه ای میان گل بزنید تا حالت دانه دانه گرده گل را پیدا کند.

برای گل برگ های گل از رنگ آبی ( رنگ آبی + کمی سفید صدفی ) استفاده کنید . رنگ آبی را که انتهای گلبرگ گذاشته و با قلم مو رنگ را به سمت لبه های گلبرگ هدایت کنید . دقت کنید که میان گلبرگ را روشن تر رنگ کنید . قسمت مرکز گل را هم با رنگ نارنجی ملایم رنگ کنید تا نقاشی شما جذاب تر شه.

تو این مرحله از آموزش نقاشی روی پارچه میریم سراغ رنگ آمیزی گل های زنگوله ای، برای اینکار رنگ صورتی را انتهای گلبرگ بگذارید و رنگ قهوه ای را که کمی با رنگ سفید صدفی روشن کرده اید در سمت دیگر لبه های گلبرگ قرار دهید . سپس این دو رنگ را به آرامی در هم ادغام کنید . طوری که لبه ای از گل صورتی و لبه دیگر قهوه ای روشن تر باشد و مرزی میان این دو رنگ ایجاد نشود .

آموزش نقاشی روی پارچه

برای رنگ آمیزی برگ ها از رنگ سبز استفاده کنید . روی یکی از لبه های برگ مواد زمینه را گذاشته و با رنگ سبز تیره روشن سایه بزنید . سعی کنید نیمی از برگ ها را باید روشن تر رنگ کنید. پس از رنگ آمیزی کامل پارچه را از پشت با اتوی بدون بخار با حرارت ملایم به مدت یک ربع کاملاً اتو کنید، اینکار باعث تثبیت رنگ و زیبایی بیشتر کار میشه.

آموزش نقاشی روی پارچه

اینم چند مدل دیگه از این سبک نقاشی، که میتونید ایده های خوبی ازش بگیرید.

نقاشی روی پارچه

نقاشی روی پارچه

نقاشی روی پارچه

نقاشی روی پارچه

نقاشی روی پارچه

نقاشی

نقاشی

خب دوستای گل اینم از آموزش نقاشی روی پارچه ، امیدوارم خوشتون اومده باشه و از این هنر زیبا بهترین استفاده رو ببرید. با بقیه آموزش ها و مطالب هنری ما در بخش نقاشی همراهمون باشید. لحظه هاتون خوش

اشتراک گذاری

یک نظر دهید