طرز تهیه پیراشکی سیب و دارچین خانگی با طعم عالی

0

پیراشکی یکی از میان وعده های بسیار خوشمزه و لذیذ است که طرفداران مخصوص به خود را دارد و در طعم و مزه های مختلفی تهیه می گردد، به همین منظور قصد داریم در این مطلب شما را با طرز تهیه پیراشکی سیب آشنا کنیم.

طرز تهیه پیراشکی سیب با طعمی بسیار خوشمزه

پیراشکی ها در انواع مختلفی با طعم و مزه شور یا شیرین وجود دارند. پیراشکی سیب همانطور که از نامش مشخص است از جمله انواع پیراشکی های شیرین محسوب می شود که بسیار ارزان قیمت بوده و طرز تهیه بسیار آسانی دارد. اغلب ما از سیب درختی استفاده های متعددی کرده ایم، مارمالاد سیب، کیک سیب، کمپوت سیب، مربای سیب و… از جمله مواردی است که با سیب تهیه می شود. علاوه بر این خوردنی های خوشمزه، تهیه پای سیب و پیراشکی با سیب نیز از جمله مواردی است که طرفداران زیادی دارند.

طرز تهیه پیراشکی سیب

پیراشکی سیب به دلیل دارا بودن میوه سیب بسیار پرخاصیت می باشد و مصرف آن برای کودکان بسیار مفید می باشد. دونات یا پیراشکی سیب به دلیل طعم و مزه و حالت تردی که دارد بسیار پرطرفدار می باشد. اگر که تمایل دارید این میان وعده خوشمزه و دلچسب را با استفاده از یک روش ساده در منزل تهیه نمایید پیشنهاد می کنیم که در ادامه این مطلب همراه ما باشید و با نحوه پخت آن آشنا شوید.

مواد مورد نیاز :

  • آرد گندم الک شده ۴ پیمانه
  • مایه خمیر ترش ۱ قاشق سوپ خوری
  • شکر نرم و دانه ریز ۴۵ گرم
  • آب ولرم ۴۰۰ میلی لیتر
  • سیب متوسط بدون هسته و پوسته و رنده شده ۳ عدد
  • دارچین ۱ قاشق چای خوری
  • نمک ۱ قاشق چای خوری
  • روغن مایع به میزان لازم

روش پخت پیراشکی سیب با طعمی خوشمزه

دستور پخت :

در مرحله اول ابتدا باید در یک ظرف بزرگ روغن مایع، آب ولرم، حدود ۲ پیمانه آرد و نمک را بریزید و خوب با همدیگر مخلوط نمایید.

سپس باقی مانده آرد را همراه با مایه خمیر ترش و هم چنین شکر با یکدیگر مخلوط کنید و خوب ورز دهید تا خمیر یکدستی بدست آید. بعد از آن با استفاده از یک کیسه پلاستیکی سطح خمیر را به طور کامل بپوشانید و حدود یک ساعت الی یک ساعت و نیم آن را در معرض دمای محیط قرار دهید تا افزایش حجم یابد و حجمش دو برابر گردد.

بعد از سپری شدن این مدت زمان بر روی یک سطح تمیز و صاف مقداری آرد بپاشید و سپس خمیر را بر روی آن بگذارید و به شکل یک نوار در آورید، پس از آن از خمیر قطعه هایی شبیه به نارنگی جدا نمایید.

روش پخت پیراشکی سیب

در مرحله بعد در یک قابلمه که دارای آب جوش است سیب ها را حدود ۵ دقیقه بجوشانید و بعد آن ها را آبکشی نمایید و کنار بگذارید تا کمی سرد شوند. سپس دارچین را بر روی سیب ها بپاشید.

پس از آن وسط خمیر را باز کنید و به مقدار یک قاشق سوپ خوری از سیب رنده شده را میان خمیر قرار دهید و حدود یک قاشق چای خوری از شکر را بر روی سیب ها بریزید. سپس کناره های خمیر را بر روی هم قرار دهید و لبه ها را به یکدیگر بچسبانید.

نحوه پخت پیراشکی سیب

تمام خمیر را به همین صورت درست کنید و توجه داشته باشید که خمیرها به یک اندازه باشند. سپس در یک قابلمه کمی روغن بریزید و آن را بر روی حرارت ملایم قرار دهید تا کاملا داغ گردد.

پیراشکی ها را درون روغن انداخته و دو طرف آن ها را کاملا سرخ کنید به طوری که طلایی رنگ گردند. مقدار روغنی که برای این کار در نظر گرفته اید باید به گونه ای باشد که سطح پیراشکی ها را به طور کامل پوشش دهد.

پس از آن پیراشکی ها را از داخل روغن بیرون آورده و بر روی یک توری فلزی بگذارید تا مقدار روغن اضافه آن ها به طور کامل خارج گردد. اکنون پیراشکی های سیب شما آماده شده اند و می توانید آن ها را در یک ظرف مناسب سرو کنید و آن ها را نوش جان نمایید.

نحوه پخت پیراشکی سیب

در این مطلب با طرز تهیه پیراشکی سیب با روشی ساده و راحت آشنا شدید که امیدواریم مورد پسند شما عزیزان واقع شده باشد و بتوانید این پیراشکی خوشمزه و خوش طعم را در منزل تهیه نمایید و به عنوان میان وعده ای لذیذ در کنار خانواده نوش جان نمایید.

اشتراک گذاری

یک نظر دهید