طرز تهیه مارمالاد سیب با روش اصولی برای انواع کیک و شیرینی

0

یکی از انواع فرآورده های کنسروی خوشمزه و پرطرفدار که از طعمی بی نظیر و عالی برخوردار می باشد مارمالاد سیب بوده که جزء پرمصرف ترین انواع مارمالاد می باشد و از جمله خوراکی های خوش طعم می باشد که برای وعده صبحانه مورد استفاده قرار می گیرد. از این رو قصد داریم در این مطلب شما عزیزان را با طرز تهیه مارمالاد سیب به روشی ساده و راحت آشنا کنیم.

طرز تهیه مارمالاد سیب با طعمی خوشمزه

سیب یکی از میوه های بسیار خوشمزه و پرطرفدار است که با آن می توان اقدام به تهیه کمپوت سیب، مربای سیب، پیراشکی سیب، پای سیب، مارمالاد سیب، کیک سیب و… نمود که ما در این مطلب قصد معرفی تهیه مارمالاد را داریم. مارمالاد سیب از جمله مارمالادهای پرمصرف بوده که اغلب گزینه مناسب و پرطرفداری برای وعده صبحانه می باشد. این مارمالاد به دلیل طعم متفاوت و محبوبی که دارد هرگز تکراری نمی شود و به همین خاطر در تهیه بسیاری از انواع شیرینی و کیک و … مورد استفاده قرار می گیرد. طرز تهیه مارمالاد سیب که نوعی مربا محسوب می گردد، بسیار راحت و ساده بوده و گاهی اوقات به جهت ژلاتینه شدن آن در هنگام آماده سازی کمی ژلاتین اضافه می کنند.

نحوه درست کردن مارمالاد سیب

بانوان هنرمند و کدبانو با توجه به هنر و مهارتی که دارند همیشه سعی دارند در منزل با استفاده از هنر دست خود به پخت انواع مربا و مارمالاد با استفاده از میوه فصل های مختلف بپردازند و در کنار خانواده نوش جان نمایند. اگر تمایل دارید با نحوه پخت این مارمالاد خوشمزه و خوش طعم آشنایی پیدا کنید پیشنهاد می کنیم که در ادامه این مطلب همراه ما باشید.

مواد مورد نیاز :

  • سیب ۵۰۰ گرم
  • زعفران دم کرده ۱ قاشق غذا خوری غلیظ
  • شکر ۳۵۰ گرم
  • جوهر لیمو ۱/۳ قاشق چای خوری

روش تهیه مارمالاد سیب خوشمزه

نحوه آماده سازی :

برای تهیه این نوع مارمالاد سیب که بدون ژلاتین می باشد در ابتدا سیب ها را به طور کامل پوست بگیرید و بعد آن ها را به شکل حبه مانند خرد نمایید. پس از آن سیب های خرد شده را درون قابلمه ای مناسب بریزید و سپس حدود یک لیوان آب بر روی سیب ها ریخته و بعد قابلمه موردنظر را بر روی حرارت بگذارید.

شیوه پخت مارمالاد سیب در خانه

بعد از این که سیب ها به طور کامل پخته شدند و به خوبی نرم گشتند به وسیله یک گوشتکوب برقی یا دستی آن ها را به طور کامل له کرده تا فرمی کاملا یکدست و یکنواخت همچون پوره به خود بگیرند. در گام بعدی جوهر لیمو را همراه با شکر اضافه نمایید و به شکل پی در پی هم بزنید.

همین طور به عمل هم زدن ادامه دهید تا حدی که شکر به خوبی حل گردد. بعد از این که شکر کاملا حل گشت حرارت را افزایش دهید تا مارمالاد به اندازه کافی غلیظ گردد. وقتی که حرارت را افزایش دادید باید درب قابلمه را گذاشته تا مارمالاد در زمان پخت به اطراف پاشیده نشود.

طرز تهیه مارمالاد سیب با طعمی دلنشین

در هر دقیقه یک مرتبه مارمالاد را مقداری هم بزنید تا ته نگیرد و به کف قابلمه نچسبد. باید به این نکته توجه داشته باشید که به هیچ عنوان نباید قاشق به قسمت دیواره های قابلمه برخورد داشته باشد، چرا که این کار موجب شکرک زدن مارمالاد می شود. بعد از این که مارمالاد مقداری به غلظت رسید نوبت اضافه کردن زعفران می باشد.

اکنون به هم زدن مارمالاد ادامه دهید تا زمانی که شفاف و غلیظ گردد و ته نگیرد. بعد از این که پخت مارمالاد به اتمام رسید آن را از روی حرارت برداشته و در گوشه ای قرار دهید تا به طور کامل خنک گردد. بعد از آن مارمالاد را درون یک ظرف شیشه ای درب دار ریخته و سپس درون یخچال بگذارید.

طریقه درست کردن مارمالاد سیب

نکات کلیدی و مهم :

  • در صورتی که تمایل دارید مارمالاد حالتی کش دار داشته باشد می توانید به دو شیوه عمل نمایید، به این صورت که هنگامی که پخت مارمالاد شما به اتمام رسید حدود نصف بسته پودر ژله سیب به آن بیفزایید و بعد مقداری هم بزنید تا بدین صورت پودر ژله با مارمالاد کاملا یکدست گردد، بعد از آن مارمالاد را از روی حرارت بردارید.

طرز تهیه مارمالاد سیب با طعمی لذیذ

  • روش دیگر این است که برای انجام این کار از پودر ژلاتین استفاده نمایید، به این صورت که حدود ۱ قاشق غذا خوری پودر ژلاتین را با یک فنجان آب مخلوط نمایید. بعد از آن بر روی حرارت بخار آب کتری و یا سماور بگذارید تا زمانی که پودر ژلاتین به خوبی داخل آب حل گردد. اکنون نوبت اضافه کردن پودر ژلاتین آماده شده می باشد و صبر کنید تا حدود ۱۵ دقیقه با همدیگر بجوشند.
  • باید به این نکته توجه داشته باشید که چنانچه اگر از پودر ژلاتین یا پودر ژله در تهیه مارمالاد استفاده می کنید نمی توانید آن را به مدت خیلی زیاد نگه داری نمایید.

روش آماده سازی مارمالاد سیب

  • با توجه به مقدار شیرینی سیب می توانید میزان جوهر لیمو را افزایش یا کاهش دهید. درصورتی که شیرینی زیادی داشت حدود ۱/۲ قاشق چای خوری جوهر لیمو کافی می باشد ولی اگر مزه ترشی داشت مقدار آن را به نصف برسانید.
  • در صورتی که حس کردید پس از گذشت ۳۰ دقیقه از زمان پخت پوره هنوز رقیق می باشد مجاز هستید که حدود ۱۰ دقیقه دیگر اضافه تر آن را بجوشانید. چرا که اگر بیش از اندازه بجوشد پس از خنک شدن مارمالاد شما بافت سفتی خواهد داشت.
  • در صورت تمایل می توانید به جای استفاده از ورق ژلاتین پودر آن را جایگزین نمایید. ولی ورق ژلاتین باعث شفافیت و براق شدن مارمالاد می شود در حالی که پودر ژلاتین مارمالاد را مقداری مات و کدر خواهد کرد.

روش درست کردن مارمالاد سیب

در مطلب ارائه شده با طرز تهیه مارمالاد سیب و نکاتی در این زمینه آشنا شدید که امیدواریم مورد پسند شما عزیزان قرار گرفته باشد و بتوانید با یادگیری این بخش آموزشی این مارمالاد خوشمزه را در منزل تهیه کرده و در کنار خانواده نوش جان نمایید.

اشتراک گذاری

یک نظر دهید