طرز تهیه پیراشکی مرغ و قارچ خیلی خوشمزه با خمیر خانگی ساده

0

یکی از انواع غذاهای خوشمزه و لذیذ که در واقع به نوعی یک مدل فینگر فود به شمار می آید پیراشکی مرغ می باشد که از ترکیب مواد مختلفی تهیه شده و طرفداران زیادی دارد. این غذای کم کالری و ساده مورد علاقه کودکان نیز می باشد و می توان به عنوان میان وعده ای دلچسب به راحتی در منزل تهیه نمود. بر همین اساس قصد داریم در این زمینه طرز تهیه پیراشکی مرغ را به شما عزیزان آموزش دهیم.

طرز تهیه پیراشکی مرغ با طعمی خوشمزه

آموزش تهیه پیتزا و پیراشکی از جمله آموزش های پرطرفدار است که تنوع بالایی نیز دارد، برای پخت پیراشکی می توان از مواد غذایی مختلف از جمله مرغ، گوشت چرخ کرده، سوسیس، قارچ، کالباس، سیب زمینی و… استفاده نمود که هر یک طعم خاص خود را دارند، اما پیراشکی که قصد داریم در این مطلب آموزش دهیم با مرغ و قارچ تهیه می شود که مواد اولیه در دسترس و پر طرفداری می باشند. پیراشکی مرغ غذایی ساده و لذیذ با طعمی خوشمزه می باشد که به دلیل ظاهر زیبایی که دارد به عنوان پیش غذا در مهمانی ها و مجالس مختلف سرو می گردد. طرز تهیه پیراشکی مرغ بسیار ساده و راحت بوده که شما می توانید به آسانی آن را در منزل طبخ کنید و در کنار خانواده نوش جان نمایید.

طرز تهیه پیراشکی مرغ و قارچ

پیراشکی در واقع در انواع مختلفی همچون پیراشکی پنیری، پیراشکی گوشت، پیراشکی کالباس، پیراشکی سویا، پیراشکی مرغ و قارچ و … وجود دارد که هر کدام روش پخت و طعم ومزه مخصوص به خود را دارند. در صورتی که تمایل دارید با نحوه پخت پیراشکی مرغ آشنا شوید پیشنهاد می کنیم که تا پایان این مطلب ما را همراهی نمایید.

مواد مورد نیاز :

  • سینه مرغ ۱ عدد
  • آرد سفید ۳ پیمانه
  • فلفل دلمه ای ۱ عدد
  • قارچ ۲۵۰ گرم
  • گوجه فرنگی ۱عدد
  • خمیر مایه ۱ قاشق غذا خوری
  • شکر ۱ قاشق چای خوری
  • پیاز ۲ عدد
  • تخم مرغ ۱ عدد
  • پودر سیر به مقدار مورد نیاز
  • روغن نصف پیمانه
  • پنیر پیتزا به مقدار مورد نیاز
  • شیر ۱ لیوان
  • فلفل و نمک به مقدار مورد نیاز

شیوه تهیه پیراشکی مرغ

نحوه پخت :

در مرحله اول ابتدا باید خمیر پیراشکی را آماده کنید ولی در صورت تمایل می توانید خمیر موردنظر را از نانوایی ها نیز تهیه نمایید تا کارتان راحت تر باشد و سریع تر انجام گیرد. ولی در این مطلب نحوه تهیه خمیر پیراشکی را نیز به شما آموزش خواهیم داد.

برای درست کردن خمیر پیراشکی باید در ابتدا شیر را درون قابلمه ای بریزید و حرارت بدهید و بعد شکر را داخل آن حل کنید. اکنون زیر شعله را خاموش نموده و صبر کنید تا شیر مقداری ولرم گردد ولی به گونه ای که دست را نسوزاند. پس از آن خمیر مایه را با مقداری آب ولرم مخلوط کنید و درون ظرفی بریزید و سپس درب آن را ببندید و کمی صبر کنید تا خمیر به عمل آید.

نحوه تهیه پیراشکی مرغ خوشمزه

در گام بعدی تخم مرغ را داخل یک ظرف بشکنید و با استفاده از چنگال به خوبی هم بزنید تا کاملا یکدست گردد و سپس خمیر مایه عمل آمده را به آن اضافه نمایید و بعد هم بزنید. پس از آن شیر و شکر ترکیب شده را نیز اضافه نمایید و تمامی مواد را با یکدیگر ترکیب نمایید.

نحوه پخت پیراشکی لذیذ مرغ و قارچ

سپس نمک را همراه با آرد به مایه مورد نظر به آرامی اضافه نمایید تا گلوله نگردد و به خوبی با استفاده از یک قاشق هم بزنید. پس از مدتی هم زدن قاشق را کنار بگذارید و با استفاده از دست خمیر تشکیل شده را ورز دهید. بعد مقداری روغن اضافه نمایید و در طی ورز دادن آرد را نیز مجددا به تدریج اضافه نمایید تا در آخر خمیری کاملا یکدست و بدون چسبندگی تشکیل شود. بعد از آن خمیر را حدود ۱۰ دقیقه به خوبی ورز دهید و در آخر آن را درون کاسه بگذارید و روی سطح آن را پوشش دهید تا حدود یک ساعت استراحت کند.

نحوه پخت پیراشکی مرغ و قارچ

در گام بعدی باید سینه مرغ را به همراه مقداری زردچوبه، پیاز، فلفل و نمک بپزید و زمانی که آب مرغ تبخیر شد و سینه مرغ به خوبی پخته شد آن را به حالت ریش ریش در آورید و یا به شکل نگینی خرد کنید و در گوشه ای بگذارید. پس از آن گوجه فرنگی و فلفل دلمه ای را نیز به شکل نگینی خرد نمایید و کنار بگذارید و پس از آن قارچ را نیز برش دهید.

اکنون یک ماهیتابه را بردارید و مقداری روغن درون آن بریزید. بعد از آن پیاز را به صورت نگینی خرد نموده و درون روغن تفت دهید و بعد زردچوبه، فلفل و نمک را به پیاز داغ بیفزایید. پس از این که پیاز داغ به خوبی آماده شد مرغ نگینی شده را به آن اضافه کنید و خوب تفت دهید. بعد از آن قارچ و فلفل دلمه ای را نیز اضافه نمایید و مواد را با یکدیگر ترکیب کنید.

طرز تهیه پیراشکی مرغ با طعمی خوشمزه

پس از مدتی که مواد را تفت دادید نوبت اضافه کردن گوجه می باشد و بعد در ماهیتابه را ببندید و صبر کنید تا حدود یک ربع بماند تا به طور کامل پخته شود و در صورتی که آب دارد آب آن تبخیر شود. بعد از آن در ماهیتابه را بردارید و سپس پودر سیر را در آخرین مرحله بخاطر این که عطرش از بین نرود اضافه نمایید و بعد تمامی مواد را با یکدیگر ترکیب کنید و زیر شعله را خاموش کرده و صبر کنید تا خنک گردد.

طریقه پخت پیراشکی مرغ خوشمزه

در مرحله بعدی طرز تهیه پیراشکی مرغ خمیری را که حدود یک ساعت برای استراحت دادن کنار گذاشته بودید از درون کاسه بردارید و پس از مقداری ورز دادن یک تکه از آن یعنی تقریبا به اندازه یک پرتقال کوچک از آن را بر روی میز کار گذاشته و با کمک وردنه شبیه یک بیضی باز نمایید. پس از آن ماهیتابه محتوی مواد آماده شده را در کنار دستتان بگذارید و میزان کمی از آن را درون خمیری که پهن کرده بودید بگذارید.

دستور تهیه پیراشکی خوشمزه مرغ

بعد روی آن را مقداری پنیر پیتزا بریزید و لبه های دیگر بیضی را بر روی مواد قرار دهید و بر روی آن کاملا فیکس نمایید. پس از آن با استفاده از یک چنگال لبه های خمیر را که بر روی هم گذاشتید به یکدیگر فشار دهید و به این شکل از باز شدن خمیر در طی پخت جلوگیری نمایید. با استفاده از این خمیر آماده شده و مواد درون ماهیتابه می توانید تعداد زیادی از این پیراشکی ها را تهیه نمایید. پس از درست کردن پیراشکی ها درون ماهیتابه مقداری روغن بریزید و زمانی که خوب داغ شد پیراشکی ها را درون آن بچینید و صبر کنید تا کاملا سرخ شوند. بعد از آن سمت دیگر خمیر را نیز سرخ کرده و پس از گرفتن روغن اضافه آن ها پیراشکی ها را درون ظرفی مناسب بچینید و به دلخواه آن ها را تزیین نمایید.

نحوه تهیه پیراشکی لذیذ مرغ

در این مطلب شما عزیزان را با طرز تهیه پیراشکی مرغ به طور کامل آشنا کردیم که امیدواریم مورد پسند شما عزیزان قرار گرفته باشد و بتوانید طبق توضیحات ارائه شده این غذای خوشمزه را در منزل بپزید و در کنار خانواده نوش جان نمایید.

اشتراک گذاری

یک نظر دهید