طرز تهیه خورش هویج مجلسی و خوشمزه با دستور متفاوت

0

خورش هویج یکی از خوشمزه ترین و در عین حال راحت ترین خورش ها می باشد که می توان آن را برای مهمانی ها و مناسبت های مختلف پخت. این خورش طعم و مزه خاصی دارد و با انواع پلو می توان آن را سرو نمود اما بهترین انتخاب پلو سفید می باشد. در ادامه طرز تهیه خورش هویج را به طور کامل مشاهده می نمایید.

طرز تهیه خورش هویج

پلو و خورش را می توان اصلی ترین غذای ایرانی دانست که برای مهمانی ها و مناسبت های مختلف تهیه می شود با این تفاوت که ممکن است هر بار با یک نوع خورش تهیه گردد. برای پخت خورش های مختلف نیاز به مواد اولیه متفاوتی است. برخی از خورش ها به صورت مدام تهیه می شوند و رواج بیشتری دارند مثل خورش قرمه سبزی، قیمه، فسنجان و.. اما برخی از خورش ها عمومیت کمتری دارند و ممکن است کمتر در برنامه غذایی خانواده باشند مثل خورش ریواس، خورش به، خورش انار بیج، خورش کرفس، خورش لوبیا سبز و…. که با اینکه طعم و مزه خوبی دارند اما گاهی از آنها غافل می شویم. خورش هویج نیز از این دسته می باشد که که با وجود مزه عالی اما گاهی آن را فراموش می کنیم. در ادامه طرز تهیه خورش هویج مجلسی را مشاهده می نمایید که یکی از ساده ترین و در عین حال خوشمزه ترین دستورها برای این خورش می باشد.

پخت خورش هویج مجلسی

مواد لازم

گوشت خورشی : ۲۵۰ گرم

هویج بزرگ : ۲ عدد

پیاز : یک عدد

زعفران : به مقدار دلخواه

آلو بخارا یا آلوچه : ۸ تا ۱۰ عدد

نمک، فلفل، زردچوبه : به مقدار لازم

رب گوجه فرنگی : ۲ قاشق غذاخوری

طرز تهیه خورش هویج با گوشت گوسفند

پیاز را خرد کرده و با مقدار کمی روغن تفت دهید، سپس گوشت ها را اضافه نموده و کمی زردچوبه بزنید و به مقدار لازم آب روی آن بریزید و بعد از جوش آمدن حرارت را کم کنید تا گوشت بپزد. حال هویج را خلالی ریز کنید، می توانید برای این کار از انواع رنده نیز استفاده نمایید. سپس هویج ها را با کمی روغن تفت دهید و مقداری زعفران و سپس رب گوجه به آن اضافه کنید. وقتی که گوشت ها تقریبا نیم پز شدند هویج را اضافه کنید. نیم ساعت آخر آلو خیس خورده و مقداری نمک و فلفل اضافه کنید و صبر کنید تا خورش جا بیفتد.

طرز تهیه خورش با هویج

  • در صورتی که طعم شیرین خورش را می پسندید می توانید مقداری شکر نیز اضافه نمایید.
  • در صورت تمایل می توانید آبلیمو یا لیمو عمانی را جایگزین آلو نمایید.
  • این خورش را می توانید با گوشت مرغ نیز تهیه کنید.

روش پخت خورش هویج

با مقدار مواد اولیه ذکر شده خورش هویج برای ۳ نفر تهیه می شود، در صورت تمایل می توانید مقدار را به همین نسبت اضافه کنید و خورش برای تعداد افراد بیشتری بپزید.

اشتراک گذاری

یک نظر دهید