طرز تهیه خورش لوبیا سبز با مرغ که عاشق طعمش می شوید

0

از جمله خورش های خوش طعم و خوشمزه ایرانی که پرخاصیت بوده خورش لوبیا سبز می باشد که طرفداران مخصوص به خود را دارد. این خورش به دلیل وجود لوبیا سبز بسیار مقوی بوده و برای بدن مفید می باشد. از همین رو قصد داریم در این مطلب شما عزیزان را با طرز تهیه خورش لوبیا سبز به روشی آسان آشنا کنیم.

طرز تهیه خورش لوبیا سبز

لوبیا سبز دارای خواص فراوانی از جمله تقویت سیستم ایمنی بدن، جلوگیری از عفونت، سم زدایی بدن، سلامت پوست، مو و استخوان ها می باشد. به همین دلیل از این سبزی در تهیه برخی از غذاها استفاده می شود. از جمله این غذاها که می توان به آن اشاره داشت لوبیا پلو و خورش لوبیا سبز و همچنین ترشی لوبیا سبز می باشد که طرز تهیه راحتی دارد و شما می توانید به سادگی آنها را در منزل طبخ کرده و در وعده های غذایی مختلف مورد استفاده قرار دهید.

دستور تهیه خورش لوبیا سبز به روشی ساده

قبلا با نحوه پخت غذاهای مختلف با لوبیا سبز آشنا شدید، حال قصد داریم شما را با نحوه پختن خورش لوبیا سبز آشنا نماییم. این خورش خوش طعم در مناطق مختلف روش های طبخ متفاوتی دارد. افرادی که به خوردن سبزیجات علاقه مند هستند و تمایل دارند با یک دستور پخت ساده این خورش خوشمزه را تهیه نمایند پیشنهاد می کنیم که در ادامه این مطلب ما را همراهی نموده و با نحوه پخت آن آشنا شوند.

مواد مورد نیاز :

  • گوشت خورشتی ۴۰۰ گرم
  • لوبیا سبز ۴۰۰ گرم
  • پیاز بزرگ ۱ عدد
  • رب گوجه فرنگی ۲ قاشق غذا خوری
  • سیر ۳ حبه
  • روغن مایع به میزان لازم
  • آبلیمو به میزان لازم
  • زردچوبه، فلفل سیاه و نمک به میزان لازم

طریقه پخت خورش لوبیا سبز خوش طعم و لذیذ

نحوه پخت :

در مرحله اول ابتدا سیر و پیاز را به شکل ریز خرد کنید و بعد قابلمه ای مناسب بر روی حرارت بگذارید و کمی روغن مایع درون آن بریزید. بعد از این که روغن خوب داغ شد سیر و پیاز خرد شده را به آن اضافه نمایید و مقداری تفت دهید تا سیر و پیاز به طور کامل نرم گردند.

بعد از این که سیر و پیاز به خوبی نرم شدند کمی زردچوبه به آن اضافه نمایید و همچنان به تفت دادن ادامه دهید تا مواد به طور کامل یکدست گردند. در این مرحله گوشت خورشتی را بعد از شستن به حالت قیمه ای خرد کرده و بعد به ترکیب سیر و پیاز بیفزایید.

طرز تهیه خورش خوشمزه لوبیا سبز

سپس به همین صورت به تفت دادن ادامه بدهید تا گوشت به طور کامل سرخ گردد و تغییر رنگ دهد. بعد از این که گوشت تغییر رنگ داد حدود چند لیوان آب جوش به قابلمه موردنظر اضافه نمایید و بعد درب قابلمه را گذاشته و حرارت زیر قابلمه را کم کرده تا گوشت به خوبی بپزد. بعد از این که گوشت مقداری نرم شد رب گوجه فرنگی را همراه با کمی آبلیمو به درون قابلمه اضافه نمایید و صبر کنید تا گوشت به خوبی بپزد.

در گام بعدی باید لوبیا سبز را آماده نموده که به همین منظور باید لوبیاها را خوب شستشو دهید و آبکشی نمایید. بعد از این که لوبیا سبز را آبکشی کردید آن را به صورت قطعه های یک الی دو سانتی متری خرد نمایید. سپس تابه ای مناسب بر روی حرارت بگذارید و کمی روغن مایع درون آن بریزید.

روش پخت خورش لوبیا سبز

بعد از این که روغن به خوبی داغ شد لوبیاها را درون روغن تفت داده تا مقداری سرخ گردند. به هر اندازه که لوبیا سبز را به مقدار بیشتری تفت دهید رنگ پررنگی به خود خواهد گرفت و در آخر خورش شما خوش رنگ و لعاب خواهد شد. اما به خاطر این که این کار موجب می شود لوبیا سبز خواص خود را از دست دهد بنابراین بهتر است که هرگز آن را انجام ندهید.

بعد از این که لوبیا سبز آماده گشت آن را همراه با کمی نمک و فلفل سیاه به خورش خود اضافه نمایید و صبر کنید تا میزان آب خورش کمتر گردد و به روغن بیفتد. بعد از این که خورش به خوبی آماده شد آن را همراه با برنج سرو نمایید.

طریقه پخت خورش لوبیا سبز

شما می توانید در صورت تمایل در تهیه این خورش از گوشت مرغ نیز استفاده نمایید به طور مثال می توانید برای حدود ۴ نفر به میزان ۶۰۰ الی ۸۰۰ گرم گوشت مرغ استفاده نمایید. باید توجه داشته باشید که از لحاظ مراحل و دستور پخت هیچ تفاوتی با یکدیگر نداشته و در واقع در صورت استفاده از گوشت مرغ خورش شما خیلی سریع آماده می گردد.

همچنین می توانید برای ایجاد طعم بهتر و خوشمزه تر و برای این که خورش شما ظاهر زیباتری داشته باشد از لپه استفاده نمایید. استفاده از لپه در واقع باعث می شود تا خورش لعاب بیشتری داشته باشد و شکل مجلسی تری به خود بگیرد.

روش تهیه خورش لوبیا سبز عالی و لذیذ به منظور این کار باید لپه را قبلا حدود ۲ ساعت درون کاسه ای از آب خیس کنید و بعد در هنگام تفت دادن گوشت به درون قابلمه اضافه نمایید و همراه با گوشت تفت دهید.

برای درست کردن این نوع خورش می توانید از انواع گوشت های مختلف استفاده نمایید ولی بهترین و مناسب ترین گوشت برای این خورش در واقع گوشت مغز ران گوسفند می باشد که موجب می شود خورش شما طعم بی نظیری به خود بگیرد.

طرز تهیه خورش لوبیا سبز

در مطلب ارائه شده طرز تهیه خورش لوبیا سبز را به روشی ساده به شما عزیزان آموزش دادیم که امیدواریم مورد پسندتان قرار گرفته باشد و بتوانید با یادگیری این بخش آموزشی این خورش خوشمزه را در منزل تهیه نموده و نوش جان نمایید.

اشتراک گذاری

یک نظر دهید