خورش ریواس خوشمزه و مجلسی را با این روش عالی بپز

0

خورش ریواس یکی از خورش های خوشمزه و عالی در فصل بهار است که می تواند انتخاب مناسبی برای مهمانی نیز باشد، این خورش را می توان با گوشت قرمز و یا مرغ پخت و از طعم بی نظیر آن لذت برد. طرز تهیه خورش ریواس یکی از ساده ترین دستورهای آشپزی می باشد که به کمک آن می توانید صاحب خورشی عالی و خوش طعم شوید. در ادامه این دستور پخت پرطرفدار را ببینید.

طرز تهیه خورش ریواس مجلسی

پلو و خورش را می توان رایج ترین غذای ایرانی دانست که انتخاب مناسبی برای مهمانی ها نیز می باشند و از آنجایی که تنوع بالایی دارند مطمئنا برای ذائقه های مختلف نیز مناسب هستند. انواع مختلف خورش از جمله خورش قورمه سبزی، خورش قیمه، خورش کرفس، خورش انار بیج، خورش مرغ، خورش لوبیا سبز، خورش به آلو و… تنها تعداد کمی از خورش های متنوع ایرانی محسوب می گردند که طعم و مزه بی نظیری دارند.

پخت خورش ریواس مجلسی

ما در این مطلب قصد داریم طرز تهیه خورش ریواس مجلسی با طعم و مزه عالی و همچنین ایده هایی برای تزیین خورشت با ترفندهای مختلف را آموزش دهیم که مطمئنا مورد توجه شما عزیزان قرار خواهد گرفت.

طرز تهیه غذا با ریواس

مواد لازم :

پیاز درشت : یک عدد

ریواس : ۴۰۰ گرم

گوشت قرمز : ۳۰۰ گرم

جعفری : ۲۰۰ گرم

نعناع خشک : دو قاشق غذاخوری

رب انار ترش : یک قاشق مرباخوری

نمک و فلفل به مقدار دلخواه

خورش ریواس با گوشت قرمز

طرز تهیه خورش ریواس مجلسی :

برای شروع پخت خورش ابتدا پیاز را خرد کرده و با کمی روغن تفت دهید، سپس تکه های گوشت را اضافه نموده و با مقداری آب و ادویه های مناسب اجازه دهید بپزد.

سپس جعفر خرد شده و نعناع خشک را در ظرفی جداگانه تفت دهید و به گوشت در حال پخت اضافه نمایید.

حال ساقه های ریواس را جدا کرده، پوست روی آنها را با چاقو بگیرید و بشویید و بعد از اینکه کاملا خشک شد آنها را در اندازه دلخواه خرد نمایید و در ۱۵ تا ۳۰ دقیقه آخر پخت گوشت ریواس های خرد شده و رب انار را اضافه نمایید و سپس این خورش خوشمزه را سرو نمایید.

طرز پخت خورش ریواس

استفاده از رب انار در تهیه این خورش کاملا سلیقه ایی است و در صورتی که به طعم ترش علاقه ندارید می توانید رب انار را حذف نمایید و یا به جای آن از رب گوجه فرنگی استفاده کنید.

طرز تهیه خورش ریواس

در این آموزش از گوشت قرمز برای پختن خورش ریواس استفاده شد اما شما به دلخواه می توانید از گوشت مرغ و یا حتی گوشت چرخ کرده نیز استفاده کنید. فقط توجه داشته باشید که ریواس ها به هیچ وجه بیشتر از ۳۰ دقیقه نپزند زیرا که ممکن است نرم شوند و خورش شما ایده آل نشود.

اشتراک گذاری

یک نظر دهید