ساخت عروسک جغد با نمد و پارچه برای بچه ها

0

یکی از عروسک های فانتزی بامزه و زیبا که کودکان علاقه زیادی به آن دارند عروسک جغد می باشد که می توان آن را به شکل ها و مدل های مختلف با استفاده از وسایل ساده و ارزان به روشی بسیار ساده و راحت در منزل درست کرد و به عنوان یک وسیله تزیینی یا دکوری از آن استفاده نمود. در همین زمینه قصد داریم در این مطلب شما عزیزان را با نحوه ساخت عروسک جغد به صورت مرحله به مرحله آشنا کنیم.

آموزش ساخت عروسک جغد نمدی

ساخت عروسک به شکل ها و مدل های مختلف هنری بسیار جالب و دوست داشتنی می باشد که شما می توانید با بهره گیری از کمی خلاقیت و با داشتن کمی مهارت در این زمینه هر مدل عروسکی را که می خواهید با استفاده از ساده ترین ابزار در منزل بسازید و مورد استفاده قرار دهید و از آن به عنوان هدیه ای برای فرزندتان و یا وسیله ای برای بازی او استفاده نمایید. عروسک ها را می توان با استفاده از پارچه های مختلفی هم چون نمد درست کرد که هر کدام زیبایی مخصوص به خود را دارد. عروسک های حیوانات مختلف از جمله این عروسک های جذاب می باشند که از جمله پرطرفدارترین آنها می توان به عروسک خرس های بامزه، عروسک یونیکورن، عروسک موش، عروسک گاو، عروسک جوجه و پرنده های مختلف اشاره نمود که یکی از این پرنده ها جغد می باشد که از آن می توان در تزیینات منزل نیز استفاده نمود. از این رو قصد داریم در این مطلب نحوه ساخت عروسک جغد بامزه و دوست داشتنی را آموزش دهیم.

شیوه دوختن عروسک جغد فانتزی

اگر تمایل دارید با نحوه دوخت این عروسک زیبا به روشی ساده آشنا شوید پیشنهاد می کنیم که در ادامه این مطلب همراه ما باشید و با یادگیری و الگوبرداری از این بخش آموزشی این عروسک بامزه را در منزل بسازید و از هنر دست خود لذت ببرید.

وسایل لازم :

  • پارچه نمدی در چند رنگ به صورت دلخواه و اختیاری
  • نخ گلدوزی مطابق با رنگ پارچه
  • روبان خالدار یک سانتی
  • سوزن گلدوزی
  • چسب
  • قیچی برای برش نمد
  • الیاف مصنوعی

نحوه دوخت عروسک جغد زیبا و شیک

نحوه دوخت :

در مرحله اول ابتد الگوها را آماده نموده و  سپس تکه های موردنظر را برش بدهید.

نحوه دوخت عروسک فانتزی جغدپس از این که اجزای مختلف آن را مطابق الگو برش زدید، آن ها را با استفاده از سوزن ته گرد به یکدیگر وصل نمایید.

شیوه ساخت عروسک جغد به روشی ساده

سپس با استفاده از نخ گلدوزی خطوطی که مربوط به چشم عروسک می شود را بر روی تکه سفید رنگ با کمک کوک بخیه دوخت بزنید.

طریقه درست کردن عروسک جغد نمدی

بعد از آن قطعه پایین بدن را بر روی بدنه اصلی بگذارید و لبه قسمت بالا را با استفاده از کوک ساده به بدنه اصلی دوخت بزنید.

آموزش دوخت عروسک فانتزی جغد

سپس دو قطعه بدنه اصلی را بر روی یکدیگر بگذارید و دور تا دور آن را با استفاده از کوک ساده دوخت بزنید. بخشی از کار را به منظور پر کردن با استفاده از الیاف را باز بگذارید و درون جغد را با کمک الیاف مصنوعی پر کنید.

نحوه ساختن عروسک جغد نمدی

در گام بعدی چشم ها و نوک را با کمک چسب در محل موردنظر خود فیکس کنید و برای این که مقاومت کار بیشتر گردد بهترین کار این است که دور تمامی قطعه ها را بدوزید.

آموزش دوختن عروسک جغد

بعد از آن قسمت بال ها و پاهای عروسک را همانند شکل به قسمت پشت بدن جغد چسب بزنید. همچنین شما می توانید بال و پا را در بین دو لایه بدن قرار بدهید و همزمان با دوختن دور تا دور بدن این بخش ها را نیز دوخت بزنید.

نحوه دوختن عروسک جغد نمدی

در مرحله بعدی یک عدد سیخ چوبی کباب را با استفاده Jاز رنگ گواش رنگ آمیزی نمایید و یا اینکه دور آن را یک قطعه روبان هماهنگ با رنگ پارچه چسب بزنید.

بعد قسمت سر را به مقداری چسب آغشته نموده و در بخش انتهایی بدن عروسک بگذارید. با کمک روبان یک سانتی خالدار یک پاپیون کوچک درست نمایید و سپس جغد را تزیین نمایید. به همین سادگی و خیلی راحت دوخت عروسک زیبای شما به پایان رسید.

نحوه درست کرن عروسک جغد

امیدواریم که مطلب ارائه شده مورد پسند شما عزیزان قرار گرفته باشد و با نحوه ساخت عروسک جغد به طور کامل آشنا شده باشید و بتوانید در صورت تمایل این عروسک بامزه را در منزل ساخته و به فرزند خود هدیه دهید.

اشتراک گذاری

یک نظر دهید