ساخت عروسک خرگوش زیبا و بامزه (نماد سال ۱۴۰۲)

0

خرگوش یکی از حیوانات بامزه و دوست داشتنی است که همه افراد خصوصا کودکان علاقه خاصی به آن دارند، از این رو ساخت عروسک خرگوش نیز طرفداران زیادی دارد. این عروسک های بامزه و دوست داشتنی می توانند به عنوان اسباب بازی کودکان، دکور و تزیین اتاق کودک و… مورد استفاده قرار بگیرند. در ادامه آموزش درست کردن خرگوش بامزه و زیبا را به صورت مرحله ایی ارائه می دهیم که امیدواریم برای شما عزیزان نیز جذاب باشند.

عروسک های پارچه ای دست ساز از جمله جذاب ترین مدل های عروسک می باشند که تنوع بالایی دارند، این نوع عروسک ها ممکن است با پارچه های نخی، نمد، پارچه حوله ای، مخمل و… و به شکل های مختلف تهیه شوند. در هر صورت ساخت عروسک در خانه ایده ایی جذاب و دوست داشتنی است.

عروسک خرگوش پارچه ای

همانطور که گفتیم قصد داریم در این مطلب روش ساخت عروسک خرگوش پارچه ایی را ارائه دهیم که از آن حتی می توان در تزیین هفت سین سال ۱۴۰۲ نیز استفاده نمود. البته قبلا نحوه بافت عروسک خرگوش را آموزش داده ایم که از آن عروسک نیز می توان به این منظور استفاده نمود.

مدل عروسک خرگوش پارچه ای

وسایل مورد نیاز :

  • پارچه دلخواه در دو رنگ
  • چشم عروسک یا مهره
  • روبان و وسایل تزیینی
  • نخ به رنگ پارچه و مشکی
  • چسب حرارتی
  • الیاف یا پشم شیشه

نحوه ساخت عروسک خرگوش نمدی :

عروسک خرگوش بامزه ایی که در این مطلب قصد درست کردن آن را داریم نیاز به الگوی خاصی ندارد تنها کافیست چند دایره با ابعادی که عنوان می نماییم داشته باشید. برای شروع یک دایره به قطر تقریبا ۲۲ سانتی متر به عنوان بدن عروسک، یک دایره ۱۶ سانتی برای سر، سه دایره ۸ سانتی برای دست ها و دم عروسک، دو عدد دایره ۱۱ سانتی برای پاهای عروسک بکشی و آنها را روی پارچه یک رنگ و ترجیحا سفید برش بزنید.

الگوی عروسک خرگوش

حال دور تا دور هر یک از دایره ها را کوک بزنید و نخ را بکشید، سپس داخل آن را با الیاف یا پشم شیشه پر کنید و نخ را محکم تر بکشید تا کامل جمع شود و کمی با دست فرم دهید تا دایره های زیبایی داشته باشید.

ساختن عروسک با پارچه

درست کردن خرگوش نمدی

حال دایره سایز ۲ را که برای سر عروسک تهیه کردید بردارید، جای چشم ها را تعیین کنید با دو تا کوک آن را عمیق کنید و سپس مهره ها را جای آن بچسبانید. حال از یک پوم پوم کوچک به عنوان بینی عروسک استفاده کنید و جای دهان را با دوختی درشت مشخص نمایید.

عروسک خرگوش فانتزی

حال به سراغ کلاه عروسک می رویم برای این کار می توانید از پارچه ایی با رنگ دیگر و یا جوراب استفاده نمایید. کلاه را برش بزنید و قسمت بالای آن را با الیاف پر کنید و  منگوله کوچکی بسازید و در انتها به کمک چسب کلاه را روی سر عروسک بچسبانید.

ساخت عروسک با پارچه

برای زیبایی بیشتر با کمک روبان یک پاپیون بین منگوله و کلاه بزنید.

عروسک خرگوش با پارچه

روی پارچه اصلی دو تکه مربع در ابعاد ۹ در ۱۰ برش بزنید، آن را از وسط تا کنید و به شکل گوش برش زده و انتهای آن را بدوزید و در نهایت گوش ها را روی کلاه وصل کنید.

عروسک خرگوش دست ساز

حال به سراغ دست ها و پاها بروید آنها را مطابق تصویر زیر فرم دهید و هر کدام را دو کوک درشت بزنید.

ساختن عروسک با پارچه

با باقیمانده پارچه کلاه شال گردن عروسک را بسازید و برای زیبایی بیشتر پایین آن را ریش ریش نمایید.

ساخت عروسک با نمد

در مرحله آخر پاها، دست ها و دم عروسک را در محل خود بچسبانید.

ساخت عروسک با الگو

برای زیبایی بیشتر صورت عروسک از رژگونه استفاده کنید.

ساخت عروسک خرگوش

عروسک خرگوش بامزه شما آماده است.

ساخت عروسک خرگوش

روش ساده ایی که ارائه دادیم می توانید به راحتی با استفاده از تکه پارچه های مختلف صاحب عروسکی دوست داشتنی و بامزه شوید. در صورت تمایل سایز الگوها را به نسبت مساوی بزرگتر یا کوچکتر نمایید و با کمی خلاقیت خرگوش های دختر و پسر در ابعاد مختلف داشته باشید.

اشتراک گذاری

یک نظر دهید