آموزش ساخت عروسک خرس های بامزه را با سه روش متفاوت و جالب ببین

0

یکی از انواع عروسک های زیبا و دوست داشتنی که کودکان علاقه زیادی به آن دارند عروسک خرس می باشد که در انواع و اقسام مختلف در بازار موجود می باشد و هر کدام طریقه ساخت مخصوص به خود را دارد، در همین زمینه قصد داریم در این مطلب به منظور آشنایی و یادگیری شما عزیزان به آموزش درست کردن عروسک خرس به سه روش مختلف بپردازیم.

آموزش ساخت عروسک خرس فانتزی

بسیاری از بانوانی که به هنر عروسک سازی علاقه مند هستند و در این زمینه مهارت دارند می توانند با الگوبرداری از آموزش های مختلفی که در این زمینه وجود دارد عروسک های مختلفی در مدل های گوناگون بسازند. از جمله عروسک هایی که می توان به راحتی در منزل با داشتن مقداری پارچه و ابزاری ساده اقدام به درست کردن آن نمود ساخت عروسک خرس می باشد که در بین کودکان بسیار محبوب می باشد. برای درست کردن این مدل عروسک می توان اقدام به عروسک سازی با پولیش، پارچه، خز و… نمود.

نحوه ساختن عروسک خرس به روشی ساده

در ادامه به جهت یادگیری شما عزیزان سه روش مختلف ساخت عروسک های زیبا و دوست داشتنی خرس را به صورت مرحله به مرحله آموزش داده ایم تا در صورت تمایل با توجه به سلیقه و مهارتی که دارید و با صرف کمترین هزینه آن را در منزل بسازید و از هنر دست خود لذت ببرید.

مراحل درست کردن عروسک خرس با پارچه :

برای ساختن این نوع عروسک به کمی مهارت و دقت احتیاج دارید، به همین دلیل قبل از آموختن نحوه دوخت عروسک پارچه ای خرس آن بهتر است که با روش های درست کردن عروسک های ساده تر کمی آشنایی پیدا کرده و در این زمینه تجربه کسب نمایید سپس به درست کردن این نوع عروسک بپردازید.

در ادامه الگوی بخش های مختلف اعضای بدن عروسک خرس را برای مشاهده شما عزیزان به نمایش گذاشته ایم که در صورت تمایل می توانید آن ها را پس از آماده سازی بر روی پارچه بگذارید و بعد با قیچی برش بدهید. در شکل زیر الگوی کناره صورت عروسک را می بینید که باید دو مرتبه برش بخورد.

شیوه ساختن عروسک خرس ساده

تصویری که مشاهده می کنید الگوی قسمت پشت سر عروسک می باشد که همانند الگوی قبل باید دو مرتبه برش بخورد.

نحوه ساخت عروسک خرس زیبا

در اینجا الگوی دست عروسک را ملاحظه می نمایید که همچون دو الگوی قبل باید دو دفعه برش خورده شود.

شیوه ساختن عروسک خرس ساده

در گام بعدی ساخت عروسک خرس از روی الگوی زیر که مربوط به قسمت پوزه و گوش عروسک است دو مرتبه از روی پارچه کرم رنگ و دو مرتبه از روی پارچه قهوه ای رنگ برش بزنید.

آموزش درست کردن عروسک خرس با الگو

قسمت مربوط به الگوی پیشانی باید یک مرتبه برش بخورد. بخش های مربوط به دم و عقب کف پا باید دو مرتبه برش زده شود. باید این نکته را در نظر داشته باشید که برای بریدن پارچه های قسمت کف پا و کف دست باید از پارچه قهوه ای رنگ استفاده نمایید.

طریقه ساختن عروسک خرس به روشی آسان

در شکل زیر الگوی قسمت کف دست و روی دست را ملاحظه می کنید که باید از روی هر یک دو مرتبه برش بزنید.

آموزش تصویری ساختن عروسک خرس

در تصویر بعدی قسمت جلویی بدن عروسک را مشاهده می کنید که باید از روی آن دو مرتبه برش بخورد.

نحوه ساختن عروسک خرس زیبا

الگوی بعدی مربوط به قسمت پشت پای عروسک خرس است که باید دو مرتبه برش داده شود.

طرز ساخت عروسک خرس

حالا نوبت به بخش جلوی پا و بخش جلوی کف پای عروسک خرس می رسد که باید از روی هر یک دو مرتبه برش بخورد.

طریقه ساختن عروسک خرس با پارچه

از روی الگوی بخش پشت عروسک نیز باید دو مرتبه برش بزنید، باید به این نکته دقت نمایید که برش ها باید حتما قرینه باشند.

مراحل ساختن عروسک خرس با الگو

تصاویر ارائه شده را می توانید پس از دانلود نمودن با استفاده از قیچی برش بزنید و به عنوان الگو استفاده نمایید. اکنون پس از کشیدن الگوهای موردنظر و آماده کردن وسایل مورد نیاز که شامل خز با دو رنگ قهوه ای و سفید، چشم و دهن خرس، پنبه نسوز، قیچی، نخ و سوزن می باشد دوختن عروسک را به نوبت و با توجه به شماره های درج شده روی الگو انجام بدهید.

مراحل درست کردن عروسک خرس

همانطور که گفته شد نیاز دارید که برای متصل نمودن قسمت های مختلف بدن این عروسک حتما به حروفی که بر روی الگو درج شده توجه نمایید و هر حرف را به الگوی مشابه خودش سنجاق نموده و بعد دوخت بزنید. باید این نکته را در نظر داشته باشید که نحوه دوخت به ترتیب حروف الفبای انگلیسی بوده و از حرف A آغاز می گردد.

آموزش آسان درست کردن عروسک خرس

در گام بعدی تکه های پارچه برش خورده را در کنار هم بگذارید و دوختن آن را مطابق با راهنمای حروف آغاز نمایید.

شیوه ساختن عروسک خرس به روشی آسان

در ابتدای کار نیاز است که دو سمت بخش صورت را به بخش پیشانی عروسک متصل نمایید و قسمت های گوش را نیز به همدیگر بدوزید. پس از آن شبیه تصویر آن مقدار از قسمت گوش را که برای تکه جلو نشانه گذاری شده در میان دو قسمت صورت و پیشانی دوخت بزنید.

نحوه ساخت عروسک خرس با جوراب

در گام بعدی ساخت عروسک خرس درزهای بخش جلوی پوزه عروسک خرس را دوخت زده و طبق راهنمای حروف آن ها را به یکدیگر متصل نمایید.

آموزش ساده درست کردن خرس پارچه ای

در مرحله بعدی دو قطعه بخش جلوی عروسک را به یکدیگر دوخت بزنید.

آموزش درست کردن عروسک خرس بعد از آن شبیه تصویر بخش های مربوط به قسمت پاهای عروسک را به یکدیگر بدوزید.

طریقه درست کردن عروسک خرس بامزه

آموزش درست کردن عروسک خرس پارچه ای

سپس باید دست ها و کف دست ها را به بدن عروسک متصل نمایید و بعد دو سمت دم را به یکدیگر دوخت بزنید و مطابق با حروف J و I دم عروسک را به بخش پشت کار بدوزید.

روش های مختلف درست کردن عروسک خرس

طریقه ساختن عروسک خرس

باید این نکته را در نظر داشته باشید که در تمامی مراحل دوخت عروسک باید از راهنمای حروف استفاده نمایید تا دچار مشکل نشوید. در اینجا نوبت به دوخت تکه های برش خورده کف پا می رسد که باید آن ها را همانند شکل زیر با استفاده از یک سنجاق ثابت نمایید و بعد آن را به بخش پا بدوزید.

نحوه درست کردن عروسک خرس به روشی سادههمانطور که در شکل ملاحظه می کنید بخش بدنه عروسک تا حدودی کامل شده است و می توانید درون آن را با استفاده از پنبه نسوز پر کنید.

شیوه ساختن عروسک خرس زیبا

پس از دوختن بخش سر عروسک و گذاشتن چشم ها نوبت فرم دادن و ساختن پوزه عروسک است.

طریقه ساخت عروسک خرس پارچه ای

همانگونه که در شکل می بینید بخش پوزه را می توانید از طرف پشت کار حالت دهید.

روش ساخت عروسک خرس

بعد از آن بینی عروسک را بر روی بخش پوزه دوخت بزنید و با کمک نخ مشکی فرم دهان را بر روی پوزه ایجاد کنید.

شیوه ساختن عروسک خرس با الگو

بعد از آن در مرحله پایانی با دوخت بخش سر به بدن عروسک کار به پایان می رسد و می توانید به این ترتیب یک عروسک خرس زیبا و جذاب داشته باشید.

نحوه درست کردن عروسک خرس

مراحل درست کردن عروسک خرس با جوراب :

در این روش در نظر داریم که با آماده نمودن یک جوراب تقریبا بزرگ و اجرای تغییراتی بر روی آن نحوه درست کردن یک عروسک بسیار زیبا را به شما عزیزان آموزش دهیم. این نوع کاردستی خیلی راحت ساخته شده و در مدت زمان کوتاهی می توانید به نتیجه دلخواه دست یابید.

برای انجام این کار در ابتدا وسایل لازم را که شامل یک جوراب تقریبا بزرگ، کمی پشم شیشه، یک تکه جوراب سفید و نخ و سوزن می شود را آماده نموده و کار را شروع نمایید.

نحوه درست کردن عروسک خرس

در گام بعدی جوراب را شبیه تصویر پایین بر روی یک سطح بگذارید و مطابق تصویر پایین با استفاده از خودکار خط های معین شده را بر روی جوراب بکشید و بعد آن را برش بزنید.

آموزش تصویری درست کردن عروسک خرسنحوه درست کردن عروسک خرس در خانه

در مرحله بعدی ساخت عروسک خرس داخل بخشی که مربوط به قسمت سر عروسک می باشد را با استفاده از پشم شیشه پر نمایید.

همچنین بخش گوش ها را که در مرحله ابتدایی برش زده بودید دوخت بزنید. برای قسمت صورت خرس نیز یک تکه جوراب یا پارچه سفید رنگ آماده نموده و بر روی بخش سر عروسک دوخت بزنید.

مراحل درست کردن عروسک خرس پارچه ایشیوه ساختن عروسک خرس ساده و زیبا

در گام بعدی قسمت مربوط به بدنه عروسک خرس را نیز با استفاده از پشم شیشه پر نمایید و قسمت پاها را نیز به طور کامل با پشم شیشه پر کرده و قسمت انتهای آن را دوخت بزنید.

آموزش ساخت عروسک خرس ساده

سپس با استفاده از دکمه های تزیینی و چسب قسمت چشم ها و بینی خرس را کامل نمایید. همچنین دو قطعه ای که در مرحله ابتدایی از جوراب باقی مانده است را برش بزنید و به صورت دست خرس دوخت بزنید و بعد با پشم شیشه پر نموده و به قسمت بدنه دوخت بزنید. پس از آن قسمت سر خرس را به بدنه خرس دوخت بزنید.

نحوه درست کردن عروسک خرس سادهدر اینجا عروسک خرس شما آماده شده است.

طریقه درست کردن عروسک خرس ساده

مراحل درست کردن عروسک خرس بامزه به صورت تصویری :

برای انجام این کار به وسایلی همچون پارچه، مقوا برای کشیدن الگو، پنبه یا پشم شیشه، نخ های گلدوزی و دکمه نیاز دارید که در ابتدا باید طرح خرس را چاپ کرده و یا رسم نماید و بعد آن را بر روی یک قطعه کارتن بگذارید و برش بدهید.

آموزش تصویری درست کردن عروسک خرس

پس از آماده نمودن الگو آن را بر روی پارچه مورد نظر بگذارید و به میزان ۲ سانتی متر فضای آزاد برای جای دوخت قرار دهید و بعد برش بدهید. توجه داشته باشید که الگوی پارچه باید دو مرتبه برش بخورد.

سپس قطعه های آماده شده را به یکدیگر دوخت بزنید و مراحل باقی مانده را بر اساس تصاویر زیر انجام دهید.

طریقه درست کردن عروسک خرسمرحله اول

روش درست کردن عروسک خرس با پارچه

مرحله دوم

طریقه درست کردن عروسک خرس

مرحله سوم

شیوه درست کردن عروسک خرس مرحله چهارم

نحوه ساخت عروسک خرسمرحله پنجم

روش درست کردن عروسک خرس پارچه ای

امیدواریم که در مطلب ارائه شده با نحوه ساخت عروسک خرس به سه روش مختلف و راحت آشنا شده باشید و از این بخش آموزشی نهایت لذت را برده باشید.

اشتراک گذاری

یک نظر دهید