آموزش ساخت عروسک یونیکورن (اسب تک شاخ) با الگو و دوخت ساده

0

یکی از انواع عروسک های جذاب و رویایی که بسیار مورد علاقه کودکان می باشد عروسک یونیکورن بوده که در واقع اسب تک شاخ بسیار زیبایی می باشد که جزء موجودات افسانه ای به حساب می آید و انیمیشن ها و فیلم های زیادی بر اساس این شخصیت کارتونی تولید شده است. این عروسک زیبا و دوست داشتنی را می توان با بکارگیری ساده ترین وسایل و به روش های مختلفی در منزل درست کرد که در همین زمینه به جهت آشنایی و یادگیری شما عزیزان در این مطلب به آموزش ساخت عروسک یونیکورن به روشی ساده پرداخته ایم.

آموزش ساخت عروسک یونیکورن به روشی راحت

عروسک یونیکورن یا اسب شاخدار یک عروسک جالب و جادویی بوده که در بین کودکان بسیار محبوب می باشد و همین موضوع باعث شده که کاردستی های زیادی با این طرح ساخته شوند. شما نیز می توانید با استفاده از ساده ترین وسایل همچون کاغذ، مقوا، نمد و … به ساخت عروسک یونیکورن زیبا و بامزه بپردازید که البته دوخت عروسک پارچه ای اسب تک شاخ رایج تر می باشد و سپس آن را به کودکان هدیه دهید، در دیزاین اتاق بچه ها استفاده نمایید و یا از آن برای تم تولد اسب تک شاخ استفاده نمایید.

طریقه ساخت عروسک اسب شاخدار

ایده های زیادی برای درست کردن این اسب تک شاخ وجود دارد که می توان با بهره گیری از آن ها مدل دلخواهی از این عروسک را همراه با کودکان در منزل ساخت و برای بازی و سرگرمی در اختیار کودکان قرار داد و از این طریق باعث شادی آن ها شد.

اگر در زمینه هنر عروسک سازی با پولیش، نمد، پارچه، خز و… مهارت دارید و تمایل دارید این عروسک محبوب را برای فرزندتان در منزل بسازید پیشنهاد می کنیم که در ادامه این مطلب همراه ما بوده و با آموزش ساده ای که از ساخت عروسک زیبا و دوست داشتنی یونیکورن برای یادگیری شما عزیزان ارائه داده ایم آشنا شده و از آن الگوبرداری نمایید.

آموزش ساخت عروسک یونیکورن

وسایل لازم :

  • پارچه نمدی سفید و رنگی برای درست کردن ابر و رنگین کمان
  • پارچه نمدی سفید و بنفش
  • نخ نایلونی محکم برای قسمت آویز عروسک
  • الیاف برای پر کردن عروسک
  • سنگ های کریستال شفاف
  • نخ طلایی برای شاخ اسب
  • آویز کوچک و مناسب
  • الگو
  • نخ رنگی
  • چسب حرارتی
  • قیچی و سوزن
  • ماژیک مشکی

نحوه درست کردن عروسک یونیکورن

مراحل انجام کار :

در مرحله اول ابتدا الگوی موردنظر را پرینت بگیرید و سپس آن را برش بزنید. قطعه های الگو را به تعدادی که مشخص شده بر روی نمد رسم کنید و با در نظر گرفتن میزان فاصله کمی برای محل دوخت با قیچی برش بزنید.

طریقه ساخت عروسک اسب شاخدار

اجرای مراحل بعدی بسیار ساده می باشد. برای شروع به ساختن رنگین کمان بپردازید. به منظور انجام این کار تکه های نمد را مطابق با رنگ هایی که در نظر گرفته اید و باب سلیقه خودتان انتخاب نمایید و بعد الگوی رنگین کمان را رسم کرده و برش بزنید.

در گام بعدی آن ها را با چیدمانی کاملا دلخواه و اختیاری بر روی هم قرار دهید و با استفاده از نخ های رنگی بدوزید. پس از دوختن هر دو بخش پشت و روی رنگین کمان آن ها را به یکدیگر دوخت بزنید.

روش ساخت عروسک یونیکورنبعد از آن یک تکه نخ به اندازه دلخواه انتخاب نمایید و سپس آن را به آویز چوبی وصل کنید و سر دیگر نخ را میان دو قطعه رنگین کمان بگذارید و با استفاده از چسب حرارتی خوب محکم نمایید. در پایان این قسمت را هم بدوزید تا کاملا محکم گردد.

آموزش درست کردن عروسک یونیکورن

تمامی این مراحل را برای ابرها نیز تکرار نمایید ولی قسمت داخلی هر یک از ابرها را با استفاده از الیاف پر کرده تا فرم برجسته ای به خود بگیرد. در پایان چهار عدد ابری که ساختید را بر روی قسمت پایه های رنگین کمان متصل نمایید.

نحوه ساخت عروسک اسب تک شاخ با نمد

 اکنون نوبت ساختن خود عروسک یونیکورن می باشد. برای این کار ابتدا قسمت پشت و جلوی بدن عروسک را بر روی یکدیگر بگذارید و با استفاده از دوخت دندان موشی بدوزید. توجه داشته باشید که یک قسمت از آن را ندوزید و از همان قسمت با استفاده ازالیاف درون بدن عروسک را پر کنید. در پایان این بخش را نیز بدوزید. در گام بعدی با کمک ماژیک چشم عروسک را بکشید و با میزان کمی رنگ پودری و یا لوازم آرایش گونه عروسک خود را صورتی رنگ نمایید.

مراحل درست کردن عروسک اسب شاخداراکنون نوبت وصل کردن عروسک به آویز موردنظر می باشد. از قسمت سوراخ سر چوب یک نخ نایلونی عبور دهید و بعد دو سر نخ را از یکی از کریستال های درشت رد کنید و کریستال را با کمک چسب حرارتی در سر جای خود محکم نمایید.

در پایان با کمک چسب حرارتی دو سر نخ را در قسمت گودی پشت گردن اسب محکم نمایید و در نهایت تکه های مرتبط با دم و یال اسب را نیز در مکان های مشخص شده قرار دهید و با استفاده از چسب حرارتی بچسبانید.

نحوه درست کردن عروسک یونیکورن اکنون باید قسمت شاخ اسب را درست کنید. برای این کار قطعه مثلت مانند مربوط به شاخ عروسک را که قبلا برش زده بودید از قسمت وسط تا بزنید و سپس بدوزید.

اما باید به این نکته توجه داشته باشید که از پیش یک قطعه نخ طلایی رنگ را در قسمت داخلی مثلث چسب زده باشید تا در ادامه خط های روی شاخ اسب را تشکیل بدهد. پس از آن درون مثلث را با استفاده از الیاف پر کنید و دنباله نخ طلایی رنگ را به حالت مارپیچ بر روی شاخ اسب بپیچید و خوب محکم نمایید.

در آخر شاخ را در مکان مناسبش بر روی پیشانی اسب بچسبانید و یا در صورت تمایل دوخت بزنید. در اینجا اسب شاخدار زیبای شما آماده شده است و می توانید از آن برای دکور اتاق کودک خود استفاده نمایید.

شیوه درست کردن عروسک یونیکورن

در این مطلب با نحوه ساخت عروسک یونیکورن به صورت مرحله به مرحله آشنا شدید که امیدواریم مورد پسند شما عزیزان قرار گرفته باشد و با یادگیری این بخش آموزشی بتوانید این عروسک زیبا را در منزل آماده کرده و برای بازی و سرگرمی در اختیار کودکتان قرار دهید.

اشتراک گذاری

یک نظر دهید