طرز تهیه میکادو ساده و بسیار خوشمزه در منزل

2

میکادو را می توان یکی از انواع شیرینی های خوشمزه و پرطرفدار دانست که برای مراسم خاص نیز مورد استفاده قرار می گیرد. این نوع شیرینی به راحتی در منزل تهیه می شود و طعم و مزه بی نظیری دارد. اغلب افراد هنرمند سعی می کنند اقدام به تهیه میکادو خانگی نمایند، اگر شما نیز چنین قصدی دارید تا پایان این مطلب همراه ما باشید و از طرز تهیه میکادو خوشمزه و عالی که در این مطلب ارائه می دهیم نهایت استفاده را ببرید.

میکادو همانند حلوا مجلسی و شله زرد از جمله خوراکی های محبوب در ماه محرم و صفر است که اغلب برای مراسم های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. میکادو های بسته بندی و آماده در بازار و قنادی ها موجود می باشند، اما جالب است بدانید می توانید این شیرینی خوشمزه را در منزل نیز تهیه کنید. طرز تهیه میکادو که در ادامه ارائه می دهیم یکی از دستورات امتحان شده و بسیار عالی برای تهیه میکادو است و به شما اطمینان می دهیم با استفاده از این دستور می توانید میکادوهای خوشمزه ایی بپزید و طعم بی نظیر این شیرینی را در منزل تجربه نمایید.

طرز تهیه میکادو با آرد نخودچی

مواد لازم برای پخت میکادو

  • آرد سفید : ۱۵۰ گرم
  • آرد نخودچی : ۱۰۰ گرم
  • روغن مایع : ۱۳۰ گرم
  • کره : ۱۰۰ گرم
  • پودر قند : ۱۵۰ گرم
  • پودر کاکائو : ۲ قاشق غذاخوری
  • شکلات تخته ای : ۶۰ گرم
  • پودر هل : یک قاشق مرباخوری
  • نان میکادو (نان بستنی) : ۵ ورق
  • پودر دارچین : یک قاشق مرباخوری (در صورت تمایل)

طرز تهیه میکادو با آرد نخودچی  :

برای شروع پخت، آردها را به صورت جداگانه الک نمایید. ابتدا آرد سفید یا همان آرد قنادی را حدود ۱۰ دقیقه تفت دهید، از این روش در طرز تهیه حلوا های مختلف نیز استفاده می نماییم. سپس آرد نخودچی را اضافه نمایید و حدود ده دقیقه دیگر ترکیب هر دو آرد را تفت دهید.

میکادو خانگیتفت دادن آرد برای میکادو

حال پودر کاکائو را الک نموده و اضافه کنید. در این مرحله پودر هل و پودر دارچین را نیز اضافه کنید و هم بزنید. سپس کره و روغن مایع را نیز به مواد داخل ماهیتابه اضافه کنید. در مرحله آخر پودر قند را نیز اضافه نموده و خوب مخلوط کنید. توجه داشته باشید که این مخلوط نباید بیش از حد رقیق و یا غلیظ باشند.  حال مواد میانی میکادو ما آماده است.

مراحل پخت شیرینی میکادو آموزش پختن شیرینی میکادو

یک ورق نان میکادو را روی سینی گذاشته و با قاشق از مواد روی نان ریخته و صاف نمایید تا یکدست شود. سپس ورق ان بعدی را روی آن قرار دهید. این کار را همچنان ادامه دهید تا پنج نان میکادو را استفاده نمایید. حال ظرفی نیمه سنگین روی آخرین نان میکادو قرار دهید و سینی را به مدت دو ساعت در یخچال قرار دهید.

نان میکادو پختن شیرینی میکادو طرز تهیه شیرینی میکادو

بعد از گذشت دو ساعت شکلات تخته ای را به روش بن ماری ذوب نموده و روی آخرین لایه نان بریزید و آن را در تمام سطح نان پخش نمایید و روی ان پودر پسته یا پودر نارگیل بپاشید و بعد از اینکه کمی بست با چاقوی تیز آن را در ابعاد دلخواه برش بزنید و در ظرف بچینید.

ذوب کردن شکلات تخته ای طرز تهیه شیرینی میکادوطرز تهیه شیرینی میکادو

برای تزیین روی شیرینی میکادو می توان از پودر یا خلال پسته، خلال بادام، گردی پودر شده، پودر نارگیل و… استفاده نمود.

طرز تهیه میکادو پخت شیرینی میکادو در منزل

امیدواریم طرز تهیه میکادو خانگی خوشمزه ایی که در این مطلب ارائه دادیم مورد توجه شما دوستان واقع شده باشد و با استفاده از این دستور اقدام به پخت میکادوهای عالی نمایید و در کنار اعضای خانواده نوش جان فرمایید. شما دوستان همراه همچنین می توانید با کلیک بر روی آشپزی از دیگر دستورات عالی و امتحان شده در این زمینه دیدن نموده و نهایت استفاده را از هر یک ببرید.

اشتراک گذاری

۲ دیدگاه

  1. سلام. یه سوال داشتم اینکه نان بستنی خشک است چه کار کنیم خرد نشود و بعد از اینکه مواد را روی آن ریختیم چه طوری برش دهیم که نشکند. ممنون

    • سلام دوست عزیز
      برای اینکه نان میکادو خمیر نشه باید مواد میکادو را نه خیلی داغ و نه خیلی سرد روی نان بریزید. موقع برش زدن هم بهتره از چاقوی تیز استفاده کنید. نگران نباشید نان ها چون به مواد چسبیده اند به راحتی برش می خورن. موفق باشید

یک نظر دهید