طرز تهیه حلوا شیر خشک مجلسی و خوشمزه (حلوای عربی)

0

بنا به درخواست مکرر شما دوستان هنرمند و کدبانو قصد داریم در این مطلب به ارائه طرز تهیه حلوا شیر خشک بپردازیم که یکی از حلواهای بسیار خوشمزه و خوش طعم می باشد و می توان آن را برای مناسبت های مختلف تهیه نمود. تا پایان همراه ما بوده و با این آموزش متفاوت و خاص آشنا شوید.

حلوا یکی از خوشمزه ترین و مقوی ترین دسر ها می باشد که برای مراسم و مناسبت های مختلف تهیه می شود، طعم و مزه حلوا به نوع و مقدار مواد اولیه ایی بستگی دارد که در تهیه حلوا به کار برده می شود، حلوا سه آرد، حلوا شیر، حلوا لبو، حلوا شیر خشک، حلوا زعفرانی و… از محبوب ترین حلواها می باشند که هر یک طعم و مزه منحصر به فرد و خاصی دارند. شاید ما در مطالب قبلی مجله هنر در خانه به معرفی حلواهای مختلف  پرداخته ایم، حال قصد داریم طرز تهیه حلوا شیر خشک را معرفی نماییم که می تواند حلوای دلخواه و ایده آل شما عزیزان باشد. پس تا پایان همراه ما بوده و از این دستور فوق العاده نهایت استفاده را ببرید.

تزیین حلوای شیر خشک

مواد لازم :

  • شیر خشک : یک لیوان ( ۱۵۰ گرم)
  • آرد سفید : یک لیوان (حدود ۱۵۰ گرم)
  • شکر : یک لیوان (۲۰۰ گرم)
  •  آب : یک لیوان
  • گلاب : یک سوم لیوان
  • کره : ۵۰ گرم
  • روغن جامد : یک قاشق غذا خوری (۲۵ گرم )
  • روغن میوه : نصف لیوان
  • پودر هل : نصف قاشق چای خوری
  • زعفران : به مقدار دلخواه برای شربت

طرز تهیه حلوا شیر خشک عربی بسیار خوشمزه

آرد را الک نموده و داخل ماهیتابه ریخته و روی حرارت کم آن را تفت دهید تا آرد تغییر رنگ دهد، رنگ حلوا کاملا سلیقه ایی است، اگر حلوای تیره تر می خواهید آرد را بیشتر تفت دهید. سپس آرد را مجدد الک نمایید و داخل طرف ریخته و شیر خشک را نیز الک نموده و به آرد اضافه کنید و روی حرارت ملایم قرار دهید و آن را هم بزنید. ممکن است در این مرحله شیر خشک کمی گلوله شود، آن را به صورت پیوسته هم بزنید. بعد از کمی تفت دادن ظرف را از روی حرارت بردارید و مخلوط آرد و شیر خشک را مجددا الک نمایید.

تفت دادن آرد حلوا

برای تهیه شربت برای حلوای شیر خشک، آب و شکر را روی حرارت قرار داده تا ذرات شکر حل شود، بعد زعفران و گلاب و هل را اضافه کرده و از روی حرارت بردارید.

طرز تهیه شربت حلوا

به مخلوط آرد و شیر خشک، کره و روغن ها را اضافه کنید و روی حرارت کمی تفت دهید و سپس شربت را اضافه کنید. توجه داشته باشید که شربت اگر خنک باشد، حلوا کشدار می شود. بعد از ریختن شربت، حلوا را هم بزنید تا یکدست شود و به غلظت دلخواه برسد.

پختن حلوا با شیر خشک

سپس حلوا را در ظرف دلخواه کشیده و اقدام به تزیین حلوا نمایید.

طرز تهیه حلوا شیر خشکطرز پخت حلو ابا شیر خشک

امیدواریم طرز تهیه حلوا شیر خشک که در این مطلب آموزش دادیم مورد توجه و استقبال شما عزیزان هنرمند قرار گرفته باشد و با این دستور اقدام به پختن حلوا شیر خشک خوشمزه و خوش طعم نمایید و از خوردن آن لذت ببرید.

اشتراک گذاری

یک نظر دهید