بافت عروسک خرگوش با روش ساده و مدل های خرگوش بافتنی

0
یکی از هنرهای بسیار زیبا و دوست داشتنی عروسک سازی می باشد که می توان با استفاده از روش های مختلف آن را انجام داد و مدل های زیبا و جالبی از انواع عروسک را ساخت. ایده جالبی که می توانید در این زمینه بکار گیرید ساخت عروسک با استفاده از هنر بافتنی است که بر همین اساس قصد داریم در این مطلب شما عزیزان را با نحوه بافت عروسک خرگوش زیبا و بامزه به روشی بسیار ساده آشنا کنیم.

آموزش بافت عروسک خرگوش بامزه و جذاب

بسیاری از افراد به بافت عروسک علاقه ای زیادی دارند و تمایل دارند با استفاده از شیوه های متفاوت انواع مختلف و جذابی از مدل های متنوع عروسک را بسازند. شما می توانید در همین زمینه به طور کاملا خلاقانه هنر بافتنی و عروسک سازی را با یکدیگر ترکیب نموده و مدل های بسیار زیبا و جذابی از انواع عروسک های دوست داشتنی را بسازید. از جمله انواع عروسک بافتنی که به این طریق می توانید بسازید عروسک خرگوش است که تنها با کمی صبر و حوصله همراه با تمرکز می توانید مدل زیبایی از آن را بسازید.

نحوه ساخت عروسک خرگوش

قبلا آموزش بافت عروسک های مختلف همچون عروسک بافتنی سیندرلا و دیگر عروسک های دخترانه و پسرانه را ارائه دادیم، حال می خواهیم نحوه بافت عروسک خرگوش را آموزش دهیم که از جمله بافتنی های جدید و زیبا محسوب می گردد. اگر با هنر بافتنی و قلاب بافی آشنایی دارید و تمایل دارید با استفاده از آن عروسک های جالب و بامزه ای را بسازید پیشنهاد می کنیم که در ادامه این مطلب ما را همراهی نموده و با نحوه بافت یک نمونه عروسک فانتزی خرگوش زیبا آشنا شوید و در صورت تمایل آن را ببافید و از هنر دست خود لذت ببرید.

مراحل بافتن عروسک :

عروسک بافتنی

در مرحله اول ابتدا یک حلقه جادویی ببافید و داخل آن حدود ۶ پایه کوتاه بزنید. سپس در هر پایه کوتاه دو عدد پایه کوتاه ببافید. پایه اول در واقع رویه پایه است و داخل پایه بعدی دو عدد پایه ببافید. این کار را تا پایان رج تکرار نمایید.

طریقه ساخت عروسک خرگوش زیبا

در دو پایه اولی یک عدد پایه و در پایه سومی دو عدد پایه بزنید تا پایان رج به همین شکل تکرار نمایید. سپس در هر پایه کوتاه یک عدد پایه بزنید و حدود سه رج به همین شکل ببافید. در سه پایه اولی یک عدد پایه و در پایه بعدی دو عدد پایه بزنید و همین عمل را تا پایان تکرار نمایید.

به همین ترتیب تا حدود سه رج یک پایه در هر پایه ببافید. بعد از آن یک پایه در سه پایه بعدی بزنید و سپس دو پایه ایجاد شده را یکی کنید و همین طور تا پایان رج تکرار نمایید. بعد از آن در دو پایه بعدی یک پایه ببافید و سپس دو پایه را یکی کنید و تا آخر رج تکرار کنید. مجددا یک پایه ببافید و بعد دو پایه ایجاد شده را یکی کنید و تا پایان رج تکرار نمایید. این قسمت مربوط به سر خرگوش است که پس از اتمام کار باید آن را با مواد پر کنید.

نحوه بافت عروسک خرگوش

بدن عروسک را از ادامه سر آن ببافید و سپس در هر پایه یک عدد پایه ببافید و بعد در هر پایه دو پایه بزنید. حدود سه رج به همین شکل در هر پایه یک پایه بزنید و در سه پایه اولی یک پایه و در پایه بعدی دو پایه ایجاد نمایید و به همین صورت تا پایان رج تکرار نمایید.

حدود دو رج در هر پایه یک پایه ببافید. بعد از آن در سه پایه اول یک پایه بزنید و دو پایه بعدی را یکی کنید و به همین ترتیب تا پایان رج تکرار نمایید. مجددا در دو پایه اول یک پایه ببافید و بعد از آن دو پایه بعدی را یکی کنید و تا آخر رج تکرار نمایید.

آموزش ساختن عروسک بافتنی خرگوشسپس یک پایه ببافید و بعد دو تا یکی کنید. در این مرحله بدن را با استفاده از مواد پر کنید. در گام بعدی یک پایه بزنید و دو تا یکی کنید. مجددا دو مرتبه دو تا یکی کنید و آن را کور کنید.

برای ساختن گوش ها یک حلقه ایجاد نمایید و حدود ۶ پایه کوتاه بزنید. بعد در هر پایه دو پایه ببافید. سپس یک پایه بزنید و در پایه بعدی دو پایه ببافید و تا آخر رج تکرار نمایید. حدود سه رج در هر پایه یک پایه ببافید. بعد از آن در چهار پایه اول یک پایه بزنید و بعد دو تا یکی کنید و همین عمل را تا آخر رج تکرار نمایید.

شیوه ساختن عروسک بافتنی خرگوش

سپس یک پایه در هر پایه ایجاد نمایید. بعد از آن در سه پایه اول یک پایه و بعد دو تا یکی کنید و تا پایان رج تکرار نمایید. حدود سه رج در هر پایه یک پایه ایجاد نمایید. بعد از آن در چهار پایه اول یک پایه و بعد دو تا یکی کنید و این عمل را تا پایان رج تکرار نمایید. سپس مجددا در هر پایه یک پایه بزنید و بعد یک نخ بلند در آخر برای دوخت باقی بگذارید ولی گوش ها را پر نکنید.

در گام بعدی برای درست کردن دست ها رج اول و دوم را همانند گوش ها ببافید و حدود دو رج در هر پایه یک پایه ایجاد نمایید. بعد از آن در دو پایه اول یک پایه و بعد دو تا یکی نمایید و به همین شکل تا پایان رج تکرار نمایید. به همین صورت دو تا یکی کنید و حدود هفت پایه بعد را یک پایه داخلش بزنید. سپس حدود ۵ رج در هر پایه یک پایه بزنید. بعد آن را کور کنید و یک نخ بلند باقی بگذارید. سپس دست ها را با مواد به مقدار کمی پر کنید ولی قسمت بازوها را بیشتر پر کنید.

آموزش درست کردن عروسک خرگوش

در مرحله بعدی بافت عروسک خرگوش باید به سراغ پاها بروید. رج اول و دوم را همانند دست ها ببافید. بعد یک پایه بزنید و در پایه بعدی دو پایه ببافید و همین عمل را تا پایان رج تکرار نمایید. حدود سه رج در هر پایه یک پایه ایجاد نمایید. حدود چهار بار پایه ها را دو تا یکی کنید و بعد یک پایه بزنید و به همین صورت تکرار کنید و در ۶ پایه باقی مانده یک پایه ایجاد نمایید.

سپس حدود سه بار پایه ها را دو تا یکی کنید و بعد یک پایه بزنید و در ۵ پایه بعدی یک پایه بزنید. بعد از آن مجددا دو تا یکی کنید و در ۹ پایه بعدی یک پایه بزنید. حدود چهار رج در هر پایه یک پایه بزنید. بعد آن را کور کنید و مقداری نخ برای دوختن باقی بگذارید. سپس پاها را با استفاده از مواد پر کنید و آن ها را حالت دهید. برای قسمت دم عروسک نیز یک عدد پوم پوم یا منگوله درست کنید. اکنون ساخت عروسک خرگوش زیبای شما به پایان رسیده است.

شیوه بافت عروسک خرگوش

امیدواریم که در مطلب ارائه شده با نحوه بافت عروسک خرگوش به صورت مرحله به مرحله و به طور کامل آشنا شده باشید و از این بخش آموزشی نهایت لذت را برده باشید.

اشتراک گذاری

یک نظر دهید