روش های ساده و راحت برای ساخت عروسک فرشته در خانه

0

یکی از انواع وسایل و اسباب بازی های جذاب و دوست داشتنی که کودکان مخصوصا دختر بچه ها علاقه زیادی به آن دارند انواع عروسک بوده که در مدل ها و سبک های متنوعی ساخته شده و در بازار عرضه می شوند. عروسک ها با استفاده از ابزار و وسایل مختلفی در شکل های گوناگونی همه روزه درست شده و به فروش می رسد. در همین زمینه تصمیم داریم در این مطلب به آموزش ساخت عروسک فرشته به روش ساده و راحتی برای آشنایی شما عزیزان بپردازیم.

نحوه ساخت عروسک فرشته زیبا

به طور کلی می توان گفت عروسک ها به دلیل ظاهر زیبا و بامزه ای که دارند برای کودکان بسیار جذاب بوده و جایگاه ویژه ای در بین آن ها دارند. بسیاری از عروسک ها نیز به شکل دست ساز و با سبک های کاملا متفاوت و منحصر به فرد در بازار موجود می باشند، که این ساخت عروسک در خانه هنری زیبا و جذاب می باشد. ساخت عروسک فرشته گونه ای از این عروسک ها بوده که می توانید خیلی راحت در منزل با الگوبرداری از یک روش ساده آموزشی به درست کردن آن بپردازید و برای بازی و سرگرمی در اختیار فرزندتان قرار دهید.

نحوه ساختن عروسک فرشته

همانطور که می دانید ساخت عروسک شاخه های خیلی گسترده و متنوعی دارد که در صورت علاقه مندی به این رشته می توانید مدل های گوناگونی از آن را آموزش دیده و با وسایل موردنیازشان با استفاده از هنر و مهارت خود به ساخت آن ها بپردازید. عروسک فرشته نیز ار جمله عروسک هایی می باشد که ایده های متفاوتی برای درست کردن آن وجود دارد و شما می توانید از این گونه عروسک برای تزیین دیوار اتاق کودک خود استفاده نمایید.

نحوه درست کردن عروسک فرشته با الیاف

آموزش درست کردن عروسک دست ساز فرشته

این نوع عروسک را می توان با وسایل و ابزار ساده ای در منزل ساخت که در این روش با استفاده از الیاف کچه به درست کردن عروسک پرداخته شده است. در ادامه وسایل و مراحل آماده سازی عروسک را شرح داده ایم.

وسایل لازم

  • الیاف کچه
  • قطعه فوم با سایز ۵ × ۵ اینچ
  • سوزن مخصوص کچه دوزی
  • لوله یا میله انعطاف پذیر با اندازه ۱-۵.۵ اینچ

مراحل ساختن عروسک

در ابتدا با کمک الیاف کچه که حالت نرم و تمیزی دارد یک توپک پشمی برای قسمت سر عروسک درست کنید. این توپک بایستی تا جای امکان سفت و دارای قطر تقریبا ۱/۲ اینچ باشد. همینطور یک قطعه الیاف ۶ اینچی را برای درست کردن قسمت بدن عروسک آماده نموده و بخش مرکزی آن را با کمک کمی الیاف ببندید.

نحوه دوخت عروسک فرشته

در گام بعدی ساخت عروسک فرشته تکه الیاف آماده شده را بر اساس تصویر به توپک اتصال دهید تا بخش سر، گردن و بدن عروسک تشکیل گردد. با کمک سوزن می توانید الیاف قسمت سر عروسک را مرتب نمایید.

روش های ساده ساخت عروسک فرشتهسپس یک لوله یا میله ای که دارای انعطاف می باشد را با سایز ۱/۲ الی ۵ اینچ برش داده و بخش مرکزی میله را به طور دقیق در قسمت زیر گردن عروسک قرار دهید و بعد با استفاده از الیاف های نازک و بلند بخش مرکز میله را به بخش گردن عروسک وصل نمایید، به این شکل که الیاف را به اطراف میله از طرف چپ عروسک پیچانده و سفت نمایید. سپس آن را کش داده و یک دست عروسک را درست نمایید و این عمل را تا روی شانه عروسک ادامه بدهید.

نحوه ساختن عروسک فرشته با الیاف

دست دیگر عروسک را هم به این صورت بسازید و این عمل را ادامه داده تا بدن عروسک نیز همچون تصویر نشان داده شده آماده شود.

مراحل دوختن عروسک فرشته بامزهدر اینجا همچون مراحل قبل یک نوار نازک از پشم یا الیاف را به دور مچ، اطراف بدن و بازوهای عروسک بپیچید.

نحوه دوخت عروسک فرشته به روشی راحت

در مرحله بعدی ساخت عروسک فرشته بایستی به میزان ۷ اینچ الیاف را برداشته و با به وجود آوردن سوراخ در بخش مرکزی آن قسمت بدن عروسک را درون آن گذاشته تا بدن عروسک فرم توپری به خود بگیرد.

مراحل آماده سازی عروسک فرشتهسپس باید پهلوها را دوخته و یا ببافید.

مراحل دوختن عروسک فرشته با الیاف

اکنون الیافی با رنگ بنفش به طول ۷ اینچ انتخاب نموده و سپس در بخش مرکزی آن حفره ای به وجود آورید و بعد قسمت سر عروسک را درون حفره بگذارید.

مراحل ساخت عروسک فرشتهدر گام بعدی برای پیچاندن دور کمر فرشته از یک تکه نازک الیاف سفید رنگ استفاده نمایید. با استفاده از سوزن این بخش را بر روی کمر عروسک فیکس و ثابت نمایید. الیاف بنفش را نیز به شکل مساوی در اطراف کمر عروسک پخش کنید.

طریقه دوخت عروسک فرشته

با کمک سوزن یک قطعه الیاف قهوه ای را بر روی سر عروسک بگذارید. دقت نمایید که مرکز الیافی که برای قسمت موی عروسک مدنظر قرار گرفته شده دقیقا در قسمت وسط سر عروسک قرار بگیرد تا عروسک موهای مرتب و یکسانی در دو سمت داشته باشد.

طریقه دوختن عروسک فرشته در خانه

بعد از آن سه تکه الیاف نازک به رنگ قهوه ای را برداشته و به شکل نواری آن ها را به یکدیگر ببافید. پس از آن نوار را همچون تصویر ارائه شده بر روی سر گذاشته و قسمت انتها و ابتدای نوار را بر روی موهای قبلی عروسک بگذارید.

نحوه ساختن عروسک فرشتهدر این گام بایستی مچ بند عروسک، گردن بند و دو گل برای قسمت روی کمربند و پشت موهای عروسک را با بکارگیری تکه های نازک از الیاف های رنگی درست کرده و به عروسک وصل نمایید.

نحوه ساخت عروسک فرشته

سپس یک قطعه الیاف ۵ اینچی سفید رنگ صاف را انتخاب کرده و کمی الیاف بنفش هم که کوتاه تر از الیاف سفید رنگ باشد را برداشته و بر روی آن بگذارید و بخش مرکزی دو الیاف را با مقداری الیاف سفید ببندید.

مراحل درست کردن عروسک فرشته با الیاف

بال درست شده برای عروسک را با استفاده از سوزن به پشت عروسک متصل کرده و با کمک دست و یا یک شانه بخش پایینی دامن و بال های عروسک را مرتب نمایید. البته بایستی مواظب باشید که تا صدمه ای به الیاف وارد نگردد و خراب نشود. اکنون عروسک زیبای شما آماده شده است.

نحوه دوخت عروسک فرشته با الیاف

روش دوم درست کردن این نوع عروسک با نمد

برای دوختن و آماده کردن این نوع عروسک به مقداری پارچه نمدی به رنگ های دلخواه و اختیاری، چسب، مقداری الیاف و نخ و سوزن احتیاج دارید. در ابتدا الگوهای لازم برای ساخت عروسک همچون الگوی صورت، دو دست، دو پا، قسمت پشت و جلو پیراهن، پشت و جلو کلاه و همچنین ۴ مرتبه از الگوی بال ها را بر روی پارچه نمدی برش بزنید.

آموزش درست کردن عروسک فرشته

مراحل درست کردن عروسک فرشته

مراحل دوخت

در ابتدا بخش پوست صورت عروسک را همانند تصویر به سر متصل نمایید.

روش ساده ساخت عروسک فرشتهسپس چشم های عروسک را به صورتش در محل مناسب دوخت بزنید. به منظور زیبایی کار چشم ها را به گونه ای بدوزید که همچون هاله ای از نور درون چشم هایش حالت انعکاس شکل بگیرد. برای بخش کلاه عروسک نیز طرح موردنظر را خودتان با کوک های درشت بر روی کلاه دوخت بزنید.

طریقه دوختن عروسک فرشته

سپس مژه ها و ابروهای عروسک را به یکدیگر بدوزید. قسمت لب های عروسک را در ابتدا طراحی نموده و بعد با استفاده از نخ قرمز رنگ درون آن را پر کنید. پس از تمام شدن قسمت های مختلف صورت، بخش پشت و جلوی کلاه عروسک را به یکدیگر وصل نمایید.

نحوه ساختن عروسک فرشته

کل کار را به صورت دوخت دندان موشی بدوزید. سپس دست و پای عروسک را به این صورت تا زده و به یکدیگر دوخت بزنید و درونش را با استفاده از پشم شیشه پر کنید.

آموزش درست کردن عروسک فرشته با نمد

نحوه دوخت عروسک زیبا فرشته

دست و پاهای عروسک را به این صورت به بدن عروسک بچسبانید.

شیوه ساده ساختن عروسک فرشتهاکنون قسمت جلویی بدن عروسک را به بخش عقب آن تا روی کمر عروسک با کوک دندان موشی بدوزید.

آموزش ساخت عروسک نمدی فرشته

بعد از آن سر و بدن عروسک را با استفاده از پشم شیشه پر کنید. با استفاده از نمد سفید ۴ عدد برگ برش زده و از قسمت داخلی به پایین دامن عروسک وصل نمایید.

نحوه دوخت عروسک فرشته با نمداز داخل بدن عروسک یک قطعه نمد چسبانده تا پشم شیشه ها خارج نگردند و سر عروسک را به بدنش متصل نمایید.

روش ساده درست کردن عروسک فرشته با نمد

سپس بال ها را به یکدیگر دوخته و درونش را با استفاده از پشم شیشه پر کنید و به پشت گردن عروسک بچسبانید.

مراحل درست کردن عروسک فرشتهبعد از آن با استفاده از نگین و مروارید به هر صورتی که تمایل دارید آن را تزیین نمایید تا کار دوخت عروسک به اتمام برسد.

نحوه درست کردن عروسک فرشته با نمد

در مطلب ارائه شده نحوه ساخت عروسک فرشته را به دو روش ساده و راحت به صورت مرحله به مرحله انجام دادیم که امیدواریم برایتان مفید بوده باشد و نهایت لذت را از آن برده باشید.

اشتراک گذاری

یک نظر دهید