طرز تهیه مربای پوست هندوانه با طعم عالی و بدون آهک

0

هندوانه یکی از میوه های تابستانی بسیار خوشمزه و پرطرفدار است. این میوه آبدار و شیرین طبع سرد دارد و می تواند نقش مثبتی در رفع تشنگی داشته باشد. جالب است بدانید پوست این میوه خوشمزه نیز مورد استفاده قرار می گیرد و می توان به راحتی با آن مربا پخت. پس بهتر است قبل از اینکه پوست هندوانه را دور بریزید این مطلب را تا پایان بخوانید و ضمن آشنا شدن با طرز تهیه مربای پوست هندوانه بسیار خوش طعم، اقدام به تهیه و پخت آن نمایید.

مربای پوست هندوانه

اغلب ما تجربه پخت مرباهای رایج از جمله مربای آلبالو، مربای سیب، مربای انجیر، مربای هویج و… را داریم، اما برخی از مرباها با اینکه طعم و مزه فوق العاده ایی دارند مورد کم لطفی قرار گرفته اند و کمتر به سراغ آنها می رویم. مربای هندوانه یکی از این مرباهاست که ممکن است با روش پخت آن آشنا نباشید و یا حتی تاکنون طعم و مزه آن را امتحان نکرده باشید. اما نگران نباشید ما امروز قصد داریم با ارائه طرز تهیه مربای پوست هندوانه به شما عزیزان در این راستا کمک کتیم تا مربایی فوق العاده برای صبحانه تدارک ببینید. پس تا پایان همراه ما باشید.

طرز تهیه مربا

طرز تهیه مربای پوست پرتقال :

مواد لازم :

پوست هندوانه : نیم کیلوگرم

شکر : نیم کیلو

وانیل : نصفه قاشق چای خوری

آبلیمو : دو قاشق چای خوری

هل : سه عدد

گلاب : به مقدار دلخواه

زعفران : به مقدار دلخواه

زنجبیل در صورت تمایل

روش پخت :

برای شروع لابه سفید رنگ پوست هندوانه را از بخش قرمز و پوست سبز آن جدا نمایید، توجه داشته باشید که ما فقط به لایه سفید رنگ نیاز داریم. حال باید آن را در ابعاد مختلف خرد نمایید.

مربا با پوست هندوانه

حال قابلمه مناسبی را آب کنید و پوست هندوانه های خرد شده را داخل آن بریزید و بگذارید حدود پنج دقیقه بجوشد، بعد از این زمان آن را داخل آبکش ریخته و آب را خالی کنید.

پخت مربای پوست هندوانه

تکه های پوست هندوانه را مجددا به قابلمه برگردانید و روی آن آب بریزید و حرارت را کم کنید تا آرام آرام بپزد. بعد از گذشت حدود یک تا دو ساعت که هندوانه ها تقریبا نرم شد شکر را اضافه کنید و اجازه دهید با حرارت ملایم بپزد. سپس زعفران را به مقدار دلخواهتان اضافه نمایید.

طرز پخت مربای پوست هندوانه

در مرحله آخر پخت هل وانیل، گلاب و آبلیمو را نیز اضافه کنید و سپس حرارت را خاموش نمایید. توجه داشته باشید که زمانی پخت مربا به پایان رسیده است که شربت قوام داشته باشد و همچنین تکه های پوست هندوانه نرم شده باشند.

پختن مربای پوست هندوانه

 

نکته :

  • استفاده از افزودنی هایی همچون هل، گلاب، زنجبیل، دارچین و… کاملا سلیقه است و به دلخواه می توانید آنها را حذف و یا اضافه نمایید.
  • در صورتی که می خواهید مربای زیباتری داشته باشید بهتر است از کاتر طرح دار یا قالب های شیرینی پزی برای برش تکه های پوست هندوانه استفاده نمایید.
  • اضافه کردن آبلیمو در مرحله آخر باعث می شود مربای شما کپک نزند و تامدت طولانی داخل طرف در بسته و یخچال باقی باند.
  • برخی از افراد به جای زعفران از انواع رنگ خوراکی استفاده می نمایند تا مربای متفاوت تری داشته باشند.
  • زمان کلی پخت این مربا حدود سه ساعت است که این زمان بستگی به حجم مربا، مقدار حرارت، ضخامت هندوانه و… دارد.

مربای پوست هندوانه

همانطور که ملاحظه نمودید این مربای خوشمزه به راحتی تهیه می گردد و علاوه بر طعم بی نظیر، ظاهری زیبا و دلچسب دارد و می تواند یکی از بهترین انتخاب ها برای وعده صبحانه باشد.

اشتراک گذاری

یک نظر دهید