طرز تهیه مربای به خوش رنگ و خوشمزه با دستور امتحان شده

0

به یا بهی یکی از میوه هایی است که اغلب برای تهیه کمپوت، مربا، مارمالاد و… مورد استفاده قرار می گیرد. مارمالاد و مربای این میوه طعم و مزه ایی فوق العاده دارد که اغلب در وعده صبحانه مورد استفاده قرار می گیرد. به دارای گوشتی خشک و کرکی می باشد، از این رو در ظاهر پخت مربای آن سخت به نظر می آید. اما جالب است بدانید این مربا بسیار راحت تهیه می گردد و برای پخت آن نیازمند مهارت خاصی نیستید. با این حال قصد داریم در این مطلب طرز تهیه مربای به را آموزش دهیم که امیدواریم مورد توجه شما دوستان عزیز واقعا گردد.

مربای به

مربای به همچون مربای سیب، هویج، آلبالو و… می تواند به همراه کره یا خامه در وعده صبحانه مورد استفاده قرار گیرد. این مربا را می توان همچون مربای هویج به صورت خرد یا رنده شده طبخ نمود. طرز تهیه مربای به که در این مطلب ارائه می دهیم یکی از دستورات امتحان شده و مطمئن است که  می تواند به شما عزیزان برای پخت مربایی فوق العاده کمک کند.

پخت مربای به

مواد لازم برای پخت مربای به :

  • شکر: یک کیلوگرم
  • به : یک کیلوگرم
  • هل : ۵ یا شش عدد
  • آبلیمو : یک قاشق غذاخوری
  • وانیل : یک چهارم قاشق چای خوری

مربای به

طرز تهیه مربای به :

برای پخت مربای به، ابتدا به ها را شسته و آنها را در ابعاد دلخواه خرد نمایید، توجه داشته باشید که نیازی نیست پوست به را بگیرید، همین که قسمت مرکز را که زیر است و دانه های آن را جدا نمایید کافی است. سپس آنها را در قابلمه مناسب ریخته و با کمی آب در حدود ۱۵ دقیقه روی حرارت بگذارید تا تکه های به کمی نرم شوند. (مقدار آب در این حد باشد که روی به ها را بگیرد)

بعد از گذشت این زمان، شکر و هل پودر شده را اضافه نمایید و اجازه دهید مربا با حرارت ملایم حدود ۳ تا ۴ ساعت بجوشد.

بعد از اینکه از پخت مربا مطمئن شدید، آبلیمو را اضافه نموده و صبر کنید تا حدود ۵ دقیقه دیگر جوش بزند و سپس شعله را خاموش نمایید.

در صورت تمایل به اضافه کردن وانیل، بعد از خاموش کردن شعله، وانیل را اضافه کنید.

مربای به ما آماده است، حال بهتر است درب قابلمه را به همراه دم کنی روی آن قرار داده و چند ساعت صبر کنید تا مربا کاملا خنک شود. سپس آن را در ظرف مناسب کشیده و در یخچال نگهداری نمایید.

پخت مربای به

نکات مهم برای تهیه مربای به :

  1. برای خوش رنگ تر شدن مربای به آن را در قابلمه مسی بپزید و از مرحله اول درب قابلمه را روی آن قرار دهید.
  2. در صورتی که تمایل دارید مربای شما ژله ایی شود، بهتر است دانه های به را در حین پخت به آن اضافه نمایید.
  3. مربای به، مربایی قرمز رنگ است که می توان آن را به صورت رنده شده نیز تهیه نمود.
  4. در طرز تهیه مربای به می توان از گردو و یا چوب دارچین نیز استفاده نمود که طعم مناسبی به این مربا می بخشد.
  5. مدت زمان دم گذاشتن مربای به می تواند یک شب تا صبح باشد.
  6. حتما مربای به را با شعله کم بپزید تا مربای شما له و از هم پاشیده نشود.

طرز تهیه مربای به

حال که با طرز تهیه مربای به آشنا شدید، پیشنهاد می کنیم تا دیر نشده این میوه را از بازار تهیه نموده و حتما این مربای خوشمزه را بپزید و در کنار خانواده نوش جان نمایید. البته در صورت تمایل می توانید با کلیک بر روی طرز تهیه مربا از دیگر دستورات عالی و بی نظیر مجله ما برای پخت مربای های مختلف آشنا شوید.

اشتراک گذاری

یک نظر دهید