طرز تهیه شربت به لیمو خانگی بسیار خوشمزه برای مهمانی و دورهمی

0
یکی از انواع شربت های خوشمزه و دلچسب که بسیار پرطرفدار می باشد شربت به لیمو بوده که جزء نوشیدنی های خنک و خوش طعم به شمار می آید و دارای خواص فراوانی می باشد. این نوع شربت را می توان به سادگی و در مدت زمان کوتاهی آماده نمود و در کنار خانواده میل کرد. از این رو در این مطلب به جهت آشنایی و یادگیری شما عزیزان طرز تهیه شربت به لیمو را آموزش خواهیم داد.

طرز تهیه شربت به لیمو با طعمی دلنشین

شربت ها در انواع و اقسام مختلفی وجود دارند که هر کدام از طعم و مزه خاصی برخوردار است که از میان محبوب ترین آنها می توان به شربت زعفران، شربت به لیمو، شربت آلبالو، شربت بهار نارنج، شربت سکنجبین، شربت پرتقال و… اشاره نمود که در مطالب قبلی سعی کردیم شما عزیزان را با روش تهیه هر یک آشنا نماییم. حال قصد داریم به معرفی شربت به لیمو بپردازیم، این شربت یک شربت اصیل و سنتی ایرانی است که علاوه بر رفع تشنگی در خوشبو کردن دهان نیز موثر می باشد. طرز تهیه شربت به لیمو بسیار راحت و ساده بوده و خوردن آن در روزهای گرم سال به عنوان یک نوشیدنی دلچسب و گوارا گزینه بسیار مناسبی می باشد.
دستور تهیه شربت به لیمو برای مهمانی
این شربت محبوب ایرانی از خواص درمانی زیادی همچون تقویت معده، رفع بوی بد دهان و … برخوردار می باشد و تهیه و خوردن آن در روزهای گرم تابستان باعث رفع عطش و کاهش حرارت بدن می شود. در صورتی که تمایل دارید این شربت خوش طعم و خوش عطر را در منزل تهیه نموده پیشنهاد می کنیم که در ادامه این مطلب همراه ما بوده و با نحوه آماده سازی آن و همچنین تزیین لیوان شربت به لیمو آشنا شوید.

مواد مورد نیاز :

  • برگ به لیمو ۱ عدد
  • آب لیمو ترش ۲ قاشق غذا خوری
  • به ۲ عدد
  • آب ۲ لیوان
  • شکر نصف لیوان

نحوه آماده سازی شربت به لیمو برای مهمانی

نحوه آماده سازی :

در مرحله اول ابتدا میوه های به را خوب بشویید و بعد پوست آن ها را به طور کامل بگیرید و از قسمت وسط به دو نیم کنید. پس از آن هسته های آن ها را بیرون آورده و بعد داخل آبمیوه گیری بیندازید و آب آن ها را به خوبی بگیرید. در صورتی که تمایل دارید پالپ های میوه داخل شربت به چشم بخورد می توانید میوه را با استفاده از رنده ریز کنید. اگر می خواهید شربت کاملا صاف شده باشد برای اینکار باید آب به را درون صافی ریخته و بعد از این که صاف کردید آن را در گوشه ای قرار دهید.

طرز تهیه شربت به لیمو با طعمی عالی

در گام بعدی آب را درون یک قابلمه مناسب بریزید و بعد آن را بر روی حرارت ملایم بگذارید. در ادامه کار شکر را اضافه نموده و مقداری هم بزنید تا شکر به خوبی درون آب حل گردد. توجه داشته باشید که هم زدن بیش از حد شربت موجب شکرک زدن قسمت های دیواره قابلمه می شود.

بعد از این که شربت به حالت جوش در آمد و شکر به طور کامل حل گشت حرارت را کاهش دهید و بعد آب به صاف شده را بیفزایید. اکنون منتظر بمانید تا شربت با حرارت متوسط کاملا بجوشد تا بدین صورت دارای قوام مناسب و غلظت کافی گردد.

شیوه آماده سازی شربت به لیمو برای مهمانی

برای این که اطمینان حاصل کنید که شربت دارای غلظت کافی می باشد یا نه، می توانید درون لیوانی که دارای آب سرد می باشد یک قطره از شربت را بریزید در صورتی که کاملا سالم به قسمت ته لیوان رسید یعنی شربت از غلظت کافی برخوردار است، اما اگر حل شد و از بین رفت باید هنوز بر روی حرارت باقی بماند.

طرز آماده سازی شربت به لیمو در خانه

بعد از این که شربت به غلظت مناسب رسید برگ به لیمو را همراه با آب لیمو ترش اضافه نموده و صبر کنید تا شربت حدود ۵ دقیقه دیگر بر روی حرارت باقی بماند. پس از آن قابلمه را از روی حرارت بردارید و صبر کنید تا دمای شربت با محیط یکسان گردد.

بعد از این که شربت سرد شد آن را درون یک ظرف شیشه ای درب دار ریخته و درون یخچال قرار دهید. برای هر بار استفاده از آن نیز حدود یک الی دو قاشق غذا خوری از شربت را همراه با یک لیوان آب سرد مخلوط نموده و سپس سرو نمایید.

طریقه آماده سازی شربت به لیمو با طعمی متفاوت

روش دیگر آماده سازی شربت به لیمو

مواد مورد نیاز :

  • آب لیمو ۱/۲ استکان
  • شکر ۲ کیلو
  • به ۲ کیلو
  • آب ۴ لیوان

شیوه درست کردن شربت :

در ابتدا باید میوه به را به خوبی تمیز کرده و شستشو دهید و بعد آن را رنده نمایید. همچنین می توانید آن را به ۴ قاچ تقسیم کرده و دانه های آن را خارج نمایید و بعد از چرخ عبور دهید. در گام بعدی میوه به رنده یا چرخ شده را داخل یک صافی بریزید و آب آن ها را به طور کامل بگیرید.

طریقه آماده سازی شربت به لیمو در خانه

سپس شکر را با حدود ۴ لیوان آب درون یک قابلمه بریزید و پس از این که آب به درجه جوش رسید و شربت حدود دو الی سه جوش زد سپس آن را درون یک صافی مناسب بریزید. بعد از آن شربت صاف شده را با آب به ترکیب نموده و مجددا مخلوط آب میوه به و شربت را بر روی حرارت گاز گذاشته تا حدود چند بار جوش بزند. پس از این که شربت به غلظت کافی رسید نوبت اضافه کردن آب لیمو می باشد و منتظر بمانید تا شربت و آبلیمو حدود دو الی سه مرتبه جوش بخورد و بعد قابلمه را از روی حرارت بردارید.

طرز تهیه شربت به لیمو

در مطلب ارائه شده با طرز تهیه شربت به لیمو به دو روش مختلف آشنا شدید که امیدواریم مورد پسند شما عزیزان قرار گرفته باشد و بتوانید در صورت تمایل این شربت را در منزل آماده نموده و در کنار خانواده نوش جان نمایید.

اشتراک گذاری

یک نظر دهید