آموزش سبزه نارنج و پرتقال برای عید نوروز (زیباترین سبزه عید)

0

سبزه عید را می توان یکی از اجزا اصلی سفره هفت سین دانست که با بذرهای مختلف از جمله گندم، عدس، نخود، خاکشیر، منداب، خرفه و… تهیه نمود. علاوه بر این موارد در سال های اخیر شاهد استفاده از هسته نارنج، پرتقال، لیمو، نارنگی و… برای سبزه عید نوروز هستیم از این رو اغلب افراد هنرمند و باسلیقه به دنبال آموزش سبزه نارنج و پرتقال هستند تا بتوانند با استفاده از این بذرهای در دسترس سبزه های بسیار زیبایی برای سفره هفت سین سال جدید داشته باشند.

برای تزیین سفره هفت سین اغلب از انواع سبزه های زیبا و خاص از جمله سبزه ذرت، سبزه عدس، سبزه گندم، سبزه خاکشیر و… استفاده می شود که هر یک زیبایی خاصی به هفت سین ما می بخشند. اما اگر قصد دارید از یک مدل سبزه عید نوروز استفاده کنید که باعث هدر رفتن بذر خاصی نشود پیشنهاد می کنیم ادامه مطلب را از دست ندهید و با آموزش سبزه نارنج و لیمو که از هسته های این میوه ها تهیه می گردد آشنا شوید. توجه داشته باشید که از این آموزش می توانید برای هسته های پرتقال، لیمو، نارنگی،نارنج و… استفاده نمود و از این طریق سبزه زیبا و خاصی داشت.

آموزش سبزه نارنج

برای داشتن این نوع سبزه زیبا و چشم نواز، ابتدا هسته های نارنج را حدود ۲۴ ساعت در آب خیس نمایید.

سبزه عید نوروز

بعد از گذشت این زمان، پوست روی سبزه را به آرامی بکنید به گونه ایی که صدمه ایی به مغز هسته نرسد.

مراحل سبره نارنج

حال تخم ها را با دقت روی خاک گلدان بچینید. توجه داشته باشید که بهتر است از گلدانی استفاده کنید که زیر آن سوراخ باشد تا آب اضافه به راحتی از آن خارج گردد.

کاشت هسته نارنج برای سبزه عید

سپس روی دانه ها را با خاک نرم و مقداری سنگ ریزه بپوشانید.

مدل سبزه عید

با اسپری سطح خاک را نمناک نمایید و دو روز اول روی گلدان را با نایلون بپوشانید تا خاک خشک نشود و سپس گلدان را در محل آفتاب گیر قرار دهید.

آموزش سبزه نارنج

دانه ها بعد از گذشت ۱۵ روز تا یک ماه جوانه می زنند و رشد می کنند و کم کم دارای ساقه و برگ می شوند.

مراحل کاشت سبزه نارنجسبزه با هسته نارنج و پرتقال

سبزه نارنج یا پرتقال یکی از زیباترین سبزه هاست که به راحتی می توان آن را در روز سیزده فروردین در دل طبیعت کاشت و به این صورت صاحب درخت پرتقال یا نارنج شد.

آموزش سبزه نارنج و لیمو

ضمن اینکه امیدواریم آموزش سبزه نارنج برای همه شما دوستان مفید بوده باشد، از شما علاقه مندان دعوت می نماییم برای مشاهده آموزش های بیشتر در این زمینه و عکس های زیبا و دیدنی سفره های هفت سین جدید به بخش هفت سین مجله هنر در خانه مراجعه نموده و از جذاب ترین و متنوع ترین مطالب ما در این زمینه دیدن کنید.

اشتراک گذاری

یک نظر دهید