آموزش ترفندهای جذاب گل آرایی شب یلدا + نکات کلیدی آن

0

به گزارش ایسنا، حالا که داریم کم کم به شب یلدا نزدیک می شویم، چه بهتر که از همین حالا به فکر سفره خاص شب یلدا باشیم. این روزها وسایل مختلفی وجود دارند که می توانند برای تزئین سفره شب یلدا و میز شب یلدا مورد استفاده قرار گیرند. اما هیچ چیزی بهتر از گل آرایی شب یلدا نیست. ما ایرانیان علاقه زیادی به گل و هدیه دادن آن داریم.

با یادگیری گل آرایی شب یلدا، زیبایی شب خود را طولانی تر کنید. به همین خاطر، گل آرایی برای شب یلدا اهمیت بسیار زیادی پیدا کرده است و توانسته به یکی از محبوب ترین کارها در شب یلدا تبدیل شود. آن چیزی که در مورد گل آرایی میز شب یلدا و سفره شب یلدا مهم است، کیفیت و زیبایی کار می باشد. در ادامه مقاله قصد داریم شما را با ایده های مختلف گل آرایی شب یلدا آشنا کنیم.

گل آرایی شب یلدا

آموزش گل آرایی شب یلدا

گل آرایی برای شب یلدا

گل آرایی برای شب یلدا، یکی از بهترین روش ها برای داشتن سفره لوکس و خاص در این شب است. گل به عنوان یک بخشی از طبیعت، می تواند تاثیر زیادی روی نشاط و زیبایی سفره شب یلدا داشته باشد. حتی بسیاری از افراد به جای خرید هدایای مختلف، اقدام به خرید گل برای هدیه شب یلدا می کنند. اما چه گلی برای شب یلدا مناسب است؟ در ادامه با ما همراه باشید تا جواب این سوال را بگیرید.

گل آرایی شب یلدا باید به گونه ای باشد که شاهد تنوع رنگ های خاص در سبد، دسته گل و یا انواع گل های دیگر باشیم. اما اکثر گل هایی که برای گل آرایی در شب یلدا مورد استفاده قرار می گیرند، می بایست با رنگ قرمز، نارنجی و رنگ های گرم دیگر باشند.

قبل از اینکه بخواهیم در مورد گل آرایی شب یلدا صحبت کنیم، بهتر است که بدانید گل آرایی چه کاربردهایی دارد و اصلا چرا باید از آن استفاده کنید؟

 

۱) گل آرایی هدایای شب چله عروس

گل آرایی شب یلدا برای هدیه شب چله عروس، بسیار حائز اهمیت است. اگر دوست دارید هدایای لوکس و خاصی را به عروس خانم ها هدیه دهید، بهتر است که به بسته بندی و آرایش این هدایا هم توجه داشته باشید. با گل آرایی هدیه شب یلدا عروس، می توانید زیبایی بیشتری به هدایای خریداری شده خودتان بدهید.

گل آرایی شب یلدا

۲) گل آرایی سفره شب یلدا

سفره شب یلدا، پر از خوراکی های خوش طعم و رنگارنگ است. اما همیشه جای یک تکه از طبیعت و گل های طبیعی در سفره شب یلدا احساس می شود. گل آرایی سفره شب یلدا، می تواند تاثیر زیادی روی زیبایی سفره شب یلدا داشته باشد. به خصوص اگر سفره شب یلدا بزرگ و در جشن هایی مانند جشن مدرسه، جشن ساختمان های مسکونی و … انداخته شده باشد.

۳) گل آرایی جشن های شب یلدا و مراسم های مختلف

به دلیل اینکه شب یلدا یکی از مهم ترین شب های سال برای مردم ایران شناخته می شود، جشن های بسیار زیادی در مراکز مختلف برای مردم برگزار می شوند. برای تکمیل دکوراسیون سن و مکان ورودی جشن، می توان از گل آرایی برای شب یلدا کمک گرفت. اگرچه شاید بتوان از انواع گل ها برای گل آرایی استفاده کرد؛ اما چه بهتر است که گل آرایی استفاده شده در این جشن و مراسم ها، خاص و متناسب با شب یلدا باشند.

گل آرایی میز شب یلدا

بسیاری از افراد سفره شب یلدا را به صورت لوکس و مدرن و روی میزهای خاص می چینند. گل آرایی میز شب یلدا، تاثیر بسیار زیادی روی سفره شب چله دارد. به همین خاطر، توصیه می شود که برای حفظ زیبایی سفره و تکمیل دکوراسیون آن، اقدام به دریافت خدمات گل آرایی برای شب یلدا نیز کنید.

گل آرایی میز شب یلدا می تواند به صورت ساده و با چند شاخه گل معمولی باشد. اما برای اینکه زیبایی سفره شب یلدا حفظ شود، توصیه می کنیم که از تکنیک های خاص تر برای گل آرایی میز شب یلدا استفاده کنید. به طور مثال، استفاده از گل های متنوع، ظریف و به صورت آبشاری می تواند زیبایی خاصی به میز شب یلدا بدهد.

گل آرایی شب یلدا

گل آرایی برای شب یلدا

آموزش گل آرایی شب یلدا

شاید تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که خودتان هم می توانید گل آرایی شب یلدا را انجام دهید یا خیر؟ واقعیت این است که برای انجام این کار، نیاز به تخصص خاصی نیست. ولی اگر این کار را به افراد باتجربه و متخصص در این زمینه بسپارید، قطعا شاهد نتیجه نهایی بسیار زیبایی خواهید بود.

اما به دلیل اینکه می دانیم دغدغه بسیاری از شما، گل آرایی شب یلداست؛ در ادامه این مقاله قصد داریم در مورد روش و تکنیک گل آرایی شب چله صحبت کنیم.

وسایل مورد نیاز برای گل آرایی
انبردست انواع چسب
قیچی اسفنج
کاتِر سیخ چوبی
کپسول آب برای نگهداری گل‌ سنجاق
سیم مفتول انواع وسایل تزئین مانند: ربان، کاغذ رنگی و…

 

۱) مرحله اول

در مرحله اول لازم است که وسایل مورد نیاز را آماده کنید. بسته به نوع گل آرایی خود به وسایل مختلفی نیاز دارید. اسفنج، گل های مناسب شب یلدا، یک سری میوه های خوش طعم پاییزه (مثل خرمالو، انار و …)، سبد یا باکس گل، قیچی و سیم مفتول های متنوع، از جمله وسایل مورد نیاز برای گل آرایی شب یلدا محسوب می شوند.

نکته بسیار مهم: برای انتخاب گل های طبیعی گل آرایی شب یلدا، دقت کافی داشته باشید. سعی کنید که گل های خاص و با رنگ های قرمز و نارنجی را انتخاب کنید. گل رز، گل اطلسی قرمز، گل لاله صورتی و قرمز از جمله گل های محبوب برای شب چله محسوب می شوند. البته در کنار این گل ها اقدام به خرید گل های ریز سفید و رنگی و برگ بامبو یا برگ های خاص دیگر نیز کنید.

۲) مرحله دوم

همه وسایل مورد نیاز برای گل آرایی شب چله را در کنار خود بگذارید. سعی کنید که بر اساس سلیقه خودتان، ابتدا گل های بزرگ را در بخش های مختلف سبد و روی اسفنج بچینید. از گل های بزرگ شروع کنید و به گل های ریزتر برسید.

۳) مرحله سوم

از برگ های مناسب برای تکمیل زیبایی گل های استفاده شده در سبد استفاده کنید. برای اینکه از میوه های پاییزه استفاده کنید، می توانید آن ها را درون چوب قرار دهید و محکم در اسفنج فرو کنید. زیبایی میوه هایی مانند خرمالو و انار در کنار گل ها، بسیار خارق العاده است.

۴) مرحله چهارم

به دقت سبد، باکس گل و یا هر چیزی که طراحی کرده اید را بررسی کنید. اگر بخش هایی از آن خالی هستند و نیاز به پر شدن با گل های ریز و درشت دارند، حتما این کار را انجام دهید. اگر تعداد گل های خریداری شده شما کم است، می توانید از برگ های بیشتری برای پر کردن سبد استفاده کنید.

۵) مرحله پنجم

اگر احساس می کنید که فضای خالی میان گل آرایی شب یلدای شما زیاد است، می توانید از میوه های بیشتر و یا کاج استفاده کنید. کاج های قهوه ای و یا رنگ شده با رنگ نقره ای و طلایی، می توانند زیبایی فوق العاده بیشتری به گل آرایی نهایی شما بدهند.

۶) مرحله ششم

در نهایت محصول نهایی خود را با روبان و یا هر چیز دیگری که دوست دارید، تکمیل کنید. اگر فضای کافی در کنار باکس گل آرایی وجود دارد، می توانید از فالنامه حافظ نیز استفاده کنید.

گل آرایی شب یلدا

تزئین گل آرایی برای شب یلدا

عکس گل آرایی شب یلدا

واقعیت این است که برای گل آرایی شب یلدا، اگر ایده های مختلف نداشته باشید؛ نمی توانید گل آرایی خاصی را روی سفره، هدایای شب چله و یا حتی میز شب یلدا پیاده سازی کنید. بنابراین، حتما در هنگام انتخاب سبک گل آرایی برای شب یلدا، مدل های مختلف موجود در اینترنت را بررسی کنید. مشاهده عکس گل آرایی شب یلدا، به شما ایده های مختلفی را می دهد که قطعا تاثیر بسیار زیادی روی عملکرد شما خواهند داشت.

فقط به یک نکته بسیار مهم در مورد عکس گل آرایی شب یلدا اشاره می کنیم. در نظر داشته باشید که هر چقدر ذهن خلاق تری برای اجرای گل آرایی شب یلدا داشته باشید، می توانید نتیجه خاص تری را ببینید. به همین خاطر، اگر اقدام به مشاهده و بررسی عکس های گل آرایی شب یلدا می کنید، توصیه می کنیم که حتما کمی خلاقیت را به مدل های گل آرایی اضافه کنید. مطمئن باشید که با این کار یک سبک گل آرایی خاص و شیک برای شب یلدا خواهید داشت و همه را شگفت زده می کنید.

گل آرایی شب یلدا

عکس گل آرایی شب یلدا

تزیین گل آرایی شب یلدا

گل آرایی برای شب یلدا، یک تکنیک خاص است که می توانید با کمک آن زیبایی شب یلدا را چند برابر کنید. اما چیزی که در مورد گل آرایی شب یلدا اهمیت زیادی دارد، تزئین گل آرایی است. اگر اقدام به گل آرایی هدایای شب یلدا، باکس های گل و … می کنید، بهتر است که به دنبال تزئین گل آرایی خودتان نیز باشید.

استفاده از یک سری محصولات و میوه های پاییزه مانند خرمالو، چوب دارچین و … می تواند تاثیر زیادی بر روی زیبایی گل آرایی انجام شده برای شب یلدا داشته باشد. تصور نکنید که فقط گل های قرمز برای گل آرایی شب یلدا مناسب هستند. شما می توانید از گل هایی با ترکیب رنگ سفید، بنفش و یا صورتی روشن نیز استفاده کنید و گل آرایی خود را بهتر جلوه دهید.

گل آرایی شب یلدا با وجود چند شاخه از گل های سفید و ریز، بسیار زیباتر خواهد شد. دلیل این موضوع هم این است که رنگ سفید متناسب با رنگ فصل زمستان و برف های آن بوده و می تواند نشانه آمادگی ورود به فصل زمستان باشد.

اشتراک گذاری

یک نظر دهید