برای عید شیرینی پادرازی خوشمزه بپز (طرز تهیه کامل)

0

شیرینی پادرازی یکی از شیرینی های مخصوص عید نوروز است که طعم و مزه فوق العاده ایی دارد، روش تهیه این شیرینی نیز راحت است و می تواند گزینه مناسبی برای افرادی باشد که قصد پخت شیرینی خانگی با مواد ارزان و در دسترس را دارند. در ادامه به ارائه طرز تهیه شیرینی پادرازی مشهدی بدون تخم مرغ با بافت و طعم عالی می پردازیم.

شیرینی خانگی خوشمزه

پخت شیرینی از جمله هنرهای جذاب و دوست داشتنی است که از سال های دور طرفداران زیادی داشته است و به شکل های مختلف انجام می گیرد. پخت شیرینی بدون فر و داخل فر انجام می شود که بستگی به نوع شیرینی دارد. حال اگر شما نیز قصد پخت شیرینی فوری و خوشمزه با وسایل ساده را دارید پیشنهاد ما شیرینی پادرازی است، این شیرینی ظاهری شبیه به شیرینی قزوینی دارد و یک شیرینی فانتزی برای عید محسوب می گردد. ذر ادامه طرز تهیه شیرینی پادرازی را به طور کامل به همراه نکات مهم پخت این شیرینی ملاحظه می فرمایید.

پخت شیرینی عید بدون تخم مرغ

مواد لازم:

آرد سفید: ۱۴۰ گرم

آرد نخودچی : ۱۴۰ گرم

آرد برنج : ۱۰۰ گرم

روغن جامد قنادی : ۲۱۰ گرم

عسل : ۵۰ گرم

پودر قند : ۵۰ گرم

پودر هل :یک قاشق چای خوری

زعفران غلیظ: به مقدار دلخواه

طرز تهیه شیرینی پادرازی مشهدی

برای شروع پخت شیرینی پادرازی پودر قند الک شده را با روغن مخلوط کنید و ابتدا با قاشق و سپس با همزن کاملا هم بزنید تا کاملا پوک شود، حدود ۴ یا ۵ دقیقه کافی است. سپس پودر هل، آرد نخودچی، آرد برنج و آرد سفید را کم کم اضافه نمایید و با نوک انگشت جمع کنید. حال عسل و زعفران را نیز اضافه نمایید که به خوش رنگ تر شدن شیرینی کمک زیادی می کند. حال خمیر آماده شده را به مدت حدود سه ساعت در فضای خنک قرار دهید. (زمان بیشتر نیز ایرادی ندارد اما بیشتر از ۱۰ ساعت نشود)

بعد از استراحت خمیر، آن را بین دو نایلون فریزر به قطر نیم یا یک سانتی متر باز کنید و با کاتر دلخواه قالب بزنید. می توانید از قالب شیرینی زبان در سایز دلخواه استفاده کنید. برای رومال شیرینی نیز از ترکیب زرده تخم مرغ و زعفران استفاده نمایید و برای زیبایی بیشتر می توانید با چنگال طرح بزنید. در صورت دلخواه روی آن کنجد و پودر پسته بپاشید. داخل سینی فر بچینید. فر را از یک ربع قبل گرم کنید و اجازه دهید شیرینی ها با دمای ۱۷۰ درجه حدود ۱۲ تا ۱۵ دقیقه بپزند. البته این زمان به فر شما بستگی دارد و ممکن است کمتر یا بیشتر باشد.

طرز تهیه شیرینی پادرازی

نکات مهم :

  • همه مواد اولیه حتما از نیم ساعت قبل در محیط قرار بگیرند تا هم دما شوند.
  • قبل از شروع به کار حتما هر سه آرد و پودر قند را الک نمایید.
  • به جای روغن جامد از کره استفاده نکنید، کره نتیجه خوبی برای این شیرینی نمی دهد.
  • روغن مناسب این شیرینی روغن صاف قنادی می باشد که به راحتی می توانید از لوازم قنادی ها تهیه کنید.
  • ماندگاری این شیرینی بسیار بالاست و می توانید آن را چند ماه در ظرف در بسته در محیط خنک نگه داری کنید.
  • در صورت تمایل به استفاده از روغن نیمه جامد، آن را آب کنید و سپس داخل یخچال قرار دهید و سپس قسمت سفت آن را بردارید و برای شیرینی مورد استفاده قرار دهید.

طرز تهیه شیرینی پادرازی مشهدی

طرز پخت شیرینی خانگی

تهیه شیرینی پادرازی بسیار راحت و بی دردسر است و می تواند انتخاب مناسبی برای عید نوروز و دیگر مهمانی ها و دورهمی ها باشد که امیدواریم آن را تهیه کنید و در کنار عزیزانتان نوش جان نمایید.

اشتراک گذاری

یک نظر دهید